AUTOpro.ro
Prezentari

Ferrari Portofino M: o călătorie de (re)descoperire

Ferrari Portofino M, ultimul model 2+ GT de la Căluțul Cabrat, Ferrari Portofino, a fost dezvăluit. Într-o mișcare fără precedent în istoria de peste 70 de ani a mărcii de la Maranello, premiera noii mașini a avut loc în întregime online. Crearea evenimentului a presupus trimiterea unei serii de buletine informative către clienți în ultimele săptămâni, la finalul căreia li s-a dat acces la o platformă care conține videoclipuri exclusive care ilustrează conceptul din spatele mașinii, restilizarea și partea  tehnică principală.

Portofino M este primul Ferrari prezentat după închiderea temporară a companiei din cauza crizei Covid-19, făcându-l simbolul unei călătorii de redescoperire. Este punctul de plecare pentru călătoria în inovație a Căluțului Cabrat, respectând moștenirea, pasiunea și căutarea constantă a perfecțiunii. Toate aceste valori se reflectă în noul Portofino M, cu „M” în însemnând „Modificata”, care în nomenclatura Ferrari se referă la mașinile care au avut o evoluție care le-a sporit performanța.

Inovația se găsește din plin în noul Ferrari Portofino, cea mai notabilă fiind propulsorul reproiectat, o cutie de viteze nouă cu opt trepte și un Manettino cu cinci poziții care include un mod Race, o premieră absolută pentru un Maranello GT. Ca o consecință a acestor și a multor alte caracteristici noi, Portofino M garantează o combinație complet fără precedent de performanță GT autentică, plăcere la conducere, agilitate și versatilitate excepțională în șofatul cotidian.

În ceea ce privește propulsia, motorul Portofino M de 3.855 cmc, care aparține familiei V8 turbo votată „Motorul internațional al anului” în patru ocazii consecutive, a fost optimizat pentru a dezlănțui 620 cai putere la 7.500 rpm – cu 20 de cai mai mult decât Ferrari Portofino. De asemenea, se mândrește cu o cutie de viteze complet reproiectată cu opt trepte care înlocuiește versiunea anterioară cu șapte trepte. Acesta este, de fapt, primul model cu cutie în opt trepte și se bazează pe o arhitectură de baie cu ulei cu ambreiaj dublu, un modul de ambreiaj mai mic cu 20% și cuplu cu 35% mai mare.

Din perspectiva dinamicii vehiculelor, cea mai semnificativă inovație este cu siguranță introducerea Manettino în cinci poziții, o premieră absolută Ferrari GT. Scopul acestuia este de a îmbunătăți și mai mult manevrabilitatea și tracțiunea Ferrari Portofino prin adăugarea modului Race. Susținut de Ferrari Dynamic Enhancer, modul Race se concentrează în principal pe maximizarea plăcerii și a distracției la volan.

Evoluția tehnologică semnificativă pe care a suferit-o modelul este subliniată vizual de noul design al fațadei mașinii și în special al barelor de protecție, care sunt mai sportive și mai agresive. Atât în ​​interior, cât și în exterior, există un sentiment de armonie a expresiei în forme ascuțite care devin apoi fluente.

Această ultimă capodoperă de design și inginerie a Căluțului Cabrat este evoluția perfectă a Ferrari Portofino. Cu un caracter mai sportiv decât predecesorul său, acesta oferă o manevrabilitate superioară, menținând nu numai confortul la bord, ci și îmbunătățirea caracteristicilor opționale specifice, precum ADAS, și scaunele ventilate și încălzite. Ferrari Portofino M își păstrează astfel sufletul predecesorului său și este singura mașină de pe piață care poate fi descrisă pe bună dreptate drept un coupé autentic cu plafonul închis și un păianjen autentic când este deschis. Acest lucru se datorează, desigur, Hard Retractable Hard Top (RHT), caracteristica de semnătură a tuturor decapotabilelor Ferrari.

Dimensiunile compacte ale Portofino M îl fac, de asemenea, ideal pentru toate ocaziile. De altfel, versatilitatea sa de neegalat și confortul la bord transformă fiecare călătorie într-o călătorie de (re)descoperire.

Articole similare

Jaguar XE – Mai mic, dar bine dotat!

Autopromag

Chevrolet Camaro – la a șasea viață

Autopromag

Suzuki BALENO este disponibil în România

Autopromag

Leave a Comment