AUTOpro
Slider Stiri

O nouă fabrică Porsche pentru motoarele cu opt cilindri

Situată pe principala platformă Porsche, din Stuttgart-Zuffenhausen, unitatea de producție funcționează conform celor mai recente proceduri de lucru, iar la capacitate maximă, cei 400 de angajați ai săi produc în jur de 200 de motoare în V, cu opt cilindri, zilnic. Constructorul de mașini sport a investit aproximativ 80 de milioane de EUR în această nouă unitate de producție.

“Porsche este definit de motoarele sale sportive, de mare performanță – de la design până la producția de serie,” spune Oliver Blume, Președinte al Consiliului Executiv al  Porsche AG. “În același timp, punem bazele necesare evoluției Porsche în noua eră a mobilității electrice”. Planurile prevăd ca la Stuttgart-Zuffenhausen să se producă motoarele în V, cu opt cilindri, pentru toate mărcile Grupului, de acum înainte.

Uwe Hück, Vice-Președinte al Consiliului de Supraveghere Porsche AG: “Zuffenhausen este locul unde s-a născut legenda Porsche, locul unde ea trăiește în continuare. Primele mașini de serie s-au produs aici, acum 66 de ani: modelul 356, primul Porsche original. Pe atunci aveam 108 angajați și produceam 369 automobile anual. Astăzi avem peste 1200 de angajați implicați numai în producția de motoare. Iar dacă este să vorbim despre sufletul unui Porsche, este clar că ne referim la motorul lui. Astăzi, motoarele primesc o nouă casă.”

New plant for eight-cylinder engines (2)

Dar Porsche nu investește numai în tehnologie și clădiri. Porsche investește în oameni. Creăm condiții de lucru ultra-moderne pentru angajații noștri. Asta pentru că oamenii noștri sunt un factor esențial pentru succesul nostru. Nu în ultimul rând, noua unitate de producție a motoarelor arată implicarea noastră în comunitatea din Zuffenhausen, din Stuttgart, din Baden-Württemberg în general, dedicarea cu care privim spre viitorul producției de automobile sport și, mai presus de toate, dedicarea față de resursele noastre umane, cu calificări unice. Porsche nu se limitează la discursuri și declarații – Porsche stabilește noile standarde.”

Asamblarea motoarelor inovatoare în V, cu opt cilindri, care vor fi folosite pentru prima dată la noul model Panamera, impune o serie de procese extrem de precise. Specialiștii Porsche sunt asistați de echipamente și unelte de ultimă oră. Sistemul de producție încorporează aproximativ 100 de inovații.  De exemplu, Porsche a introdus vehicule industriale de transport care pot fi programate automat. Transportoarele electrice, care sunt echipate cu baterii bazate pe tehnologia LTO – oxid de litiu-titanat, navighează printr-o rețea de 16.000 de magneți montați în podelele celor două etaje ale unității de producție. Flexibilitatea lor permite adaptarea proceselor de producție atunci când apar modificări ale produsului sau se schimbă metodele de lucru. Uneltele acționate electric sunt și ele la fel de flexibile. Setările lor pentru putere sau viteză, de exemplu, pot fi modificate oricând, prin intermediul rețelei electronice de producție. Aceasta înseamnă că utilizarea lor nu este limitată la un anumit perimetru, ci că pot fi folosite oriunde în procesul de asamblare, prin simpla reinstalare în noua locație și prin reprogramare.

Mai mult, uneltele optimizate ergonomic le permit specialiștilor să obțină performanțe și mai bune, dat fiind că sunt mai ușor de folosit. Astfel, la fiecare trei minute și jumătate, poate începe asamblarea unui nou motor. 95 de transportoare deplasează motoarele de la un punct la altul, pe linia de producție în U, care are în total o lungime de 432 metri. Un motor cu opt cilindri în V este produs în 6,2 ore, parcurgând 110 de cicluri de lucru, dintre care 71 sunt situate în zonele de manufactură.

În procesul de producție al noilor sale motoare, Porsche folosește tot mai mult digitalizarea și managementul de date. Christian Will, Vice Președinte Agregate și Componente, Porsche AG: “După finalizarea și testarea fiecărui motor, obținem cam  2.300 de parametri. Orice fluctuație de calitate este detectată rapid și remediată.

New plant for eight-cylinder engines (3)

Noua fabrică de motoare, a cărei construcție a demarat la începutul lui 2014, este localizată în zona vestică de dezvoltare a principalei platforme de producție Porsche. Amprenta la sol a acesteia este de aproximativ 10.000 de metri pătrați. Fabrica este împărțită pe două nivele, cu logistica la parter și linia de asamblare a motoarelor la etajul superior. Structura multifuncțională a zonei de producție poate fi recunoscută rapid prin numărul foarte redus de elemente permanente de arhitectură, tocmai pentru a nu limita utilizarea flexibilă a spațiului. Conceptul păstrează opțiunile deschise și permite adăugarea de noi produse și procese atunci când va fi cazul. Împărțirea și localizarea noii fabrici de motoare au fost și ele gândite tot prin perspectiva dezvoltării viitoare. Clădirea a fost construită în zona de nord-est a terenului de 25.000 de metri pătrați pe care Porsche l-a achiziționat ca spațiu de extindere. Clădirea cu trei etaje, de la intrare, cu birouri și spații comune este amplasată pe o latură, așa încât să lase loc pentru construirea ulterioară a altor structuri. În interiorul clădirii, designul lasă loc instalării unui nou spațiu de lucru deasupra primului nivel.

Sistemul fotovoltaic de pe acoperișul clădirii generează până la 242.500 kilowați oră din necesarul anual de energie electrică. Astfel, emisiile de dioxid de carbon se reduc cu 105 tone, comparativ cu procesul convențional de generare de energie electrică. În plus, mari suprafețe ale acoperișului sunt amenajate ca grădini, contribuind astfel la ameliorarea calității aerului.

În următorii ani, Porsche planifică noi investiții, de peste 1 miliard de EUR, care vor asigura resursele necesare pentru dezvoltarea sa continuă. Principalul motor al schimbării este primul automobil sport propulsat electric. Numai în Zuffenhausen, acest proiect va crea peste 1.000 de noi locuri de muncă. Fabrica de motoare va fi extinsă pentru a putea produce motoare electrice, iar producția elementelor de caroserie va fi extinsă. Centrul de Dezvoltare din Weissach va beneficia și el de noi proiecte de investiții.

Articole similare

UE vrea 30 de milioane de masini electrice pe drum pana in 2030

Florin Amariei

Renault a livrat 122 de ambulanțe către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență

Dragos Baltateanu

Premieră mondială – Noul Dragon al industriei auto mondiale se numește VINFAST

Filip Sîrbu

Leave a Comment