AUTOpro.ro
Motorsport

Toyota Gazoo Racing Nr. 8 a câștigat cursa de la Le Mans 2020

Cea de-a 88-a desfășurare a celei mai vechi și mai mari curse de anduranță din lume s-a încheiat după 24 de ore cu victoria Toyota Gazoo Racing nr. 8, pilotată de echipa Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Brendon Hartley. Desfășurată în septembrie pentru prima dată din 1968, întârzierea celor 24 de ore de la Le Mans 2020 a oferit o provocare unică pentru cei 59 de participanți, cu perioade mai lungi de întuneric, condiții de uscare neașteptate și un program de pre-cursă comprimat.

Anul acesta a marcat cea de-a 20-a ediție a Rolex ca fiind ceasul oficial al celor 24 de ore de la Le Mans, un eveniment care face parte integrantă din relația durabilă a mărcii cu sportul cu motor. Aceast parteneriat, creat în anii 1930, când Sir Malcolm Campbell și mașina sa, Bluebird, au depășit limitele vitezei și fiabilității, recunoaște căutarea continuă pentru excelență, inovație și tehnologie inovatoare.

Câștigător de nouă ori a cursei de 24 de ore de la Le Mans și Rolex Testimonee, Tom Kristensen spune: „Le Mans cere celor mai înalți niveluri de pregătire și performanță de la șoferi, echipe și mașini, ceea ce se relectă și în cultura Rolex de căutare a perfecțiunii. ”

Din turul de deschidere, mașinile s-au luptat pentru poziția pe toată pista de 13,6 km. La jumătatea cursei, după ce a construit un avantaj la conducere, numărul 7 Toyota Gazoo Racing a fost forțat să intre în garaj pentru o schimbare a turbinei, pierzând primul loc. În cele din urmă, cu un hat-trick de 24 de ore de Le Mans câștigă No. 8, mașină soră.

În categoriile Le Mans Grand Touring Endurance (LMGTE), Aston Martin a obținut victorii atât în clasele Pro, cât și în clasa Am, cu numărul 97 și respectiv numărul 90.

Etapele de închidere ale epopeii de anduranță au reamintit echipelor și șoferilor cât de critice sunt fiabilitatea și rezistența pe durata celor 24 de ore, cu un sprint final tensionat la steag. Vorbind de acasă în Danemarca, după ce nu a călătorit la Le Mans pentru prima dată în ultimii 23 de ani, Kristensen continuă: „A fost o cursă puternică, cu câștigători foarte meritați în toate cele patru categorii. A fost deosebit de interesant să văd câțiva piloți tineri foarte talentați care arată performanțe extraordinare, ceea ce asigură viitorul sportului. ”

Tom Kristensen
Tom Kristensen

Noii șoferi victorioși au primit în mod ca de obicei un Rolex Oyster Perpetual Cosmograph Daytona gravat cu cuvântul „câștigător” în timpul ceremoniei de pe podium. Creat pentru piloții de curse, acest ceas legendar întruchipează determinarea și experiența afișate tur după tur de către cei care au luat primul steagul în carouri.

Legăturile strânse ale Rolex cu sportul cu motor încep cu succesele înregistrate de Sir Malcolm Campbell în recordul mondial de viteză pe teren în anii 1930, când a devenit primul șofer care a depășit bariera de 300 mph (483 km/h) la volanul mașinii sale Bluebird.

De atunci, prezența Rolex în cursele auto a crescut constant, sprijinul său extinzându-se la mari evenimente de anduranță, cum ar fi Rolex 24 At DAYTONA, 24 Ore de Le Mans și Campionatul Mondial de Anduranță FIA. În 2013, Rolex s-a asociat cu Formula 1, vârful sportului cu motor, după ce l-a susținut pe Rolex Testimonee Sir Jackie Stewart din 1968. De trei ori Campionul Mondial al Pilotilor de Formula 1 FIA i s-au alăturat colegi de mare succes din lumea motorului. sport: Tom Kristensen, recordul de nouă ori câștigător la 24 de ore de la Le Mans; Mark Webber, multiplul câștigător al cursei de Formula 1 și campion mondial FIA 2015 de rezistență; și Nico Rosberg, campionul mondial 2016 al pilotilor FIA Formula 1. Brandul are, de asemenea, o apreciere globală pentru evenimentele auto clasice pline de eleganță, frumusețe și tradiție, inclusiv Pebble Beach Concours d’Elegance, The Quail, A Motorsports Gathering, Rolex Monterey Motorsports Reunion și Goodwood Revival.

Articole similare

Senna și Prost, vedete ale jocului video F1 2019

Robert Stan

Formula 1: Fără cursă la Hockenheim, dar cu trei noi Mari Premii în calendar

Robert Stan

Cifrele sezonului 2016 pentru Pirelli

Sirbu Automedia

Leave a Comment