AUTOpro
Generale Romania my love Stiri

Mai dinamic, mai precis, mult mai eficient – Opel Insignia GSi

  • Mai precis: șasiu FlexRide și frâne Brembo perfect reglate pe Nürburging
  • Eficient: ușor, turbocompresor și cutie de viteze automată cu opt trepte
  • Aderență îmbunătățită: tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului, pneuri Michelin sport de înaltă performanță
  • Control îmbunătățit: scaune noi omologate AGR cu suport lateral și confort excelent
  • Mai rapid: GSi depășește OPC, mai puternicul său predecesor, pe Nordschleife
  • În prim plan: premiera mondială la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt de la mijlocul lunii septembrie

Rüsselsheim.  Mai dinamic, mai precis, mult mai eficient, noul Opel Insignia GSi este un sedan sport pentru cei care își doresc ceva special. Șasiul și aderența foarte bună în combinație cu tracțiunea integrală oferă o experiență de condus, foarte plăcută și siguranță maximă. Noua transmisie automată cu opt trepte poate fi acționată cu ajutorul padelelor de pe volan, ca o mașină de curse, pentru a oferi o experiență de condus mai activă. Combinația dintre reducerea greutății, centru de greutate coborât și motor turbo de 2 litri este tipică pentru noua generație Insignia. Aceasta are ca rezultat un echilibru excelent și un raport putere-greutate deosebit de bun. Asemenea valori interioare merită un exterior special. Cu prize de aer cromate, de mari dimensiuni la partea din față și un spoiler spate atrăgător care produce forța deportantă necesară pe puntea spate, exteriorul GSi se potrivește perfect cu performanțele sale. Scaunele sport tapisate cu piele (concepute special pentru GSi), volanul sport îmbrăcat în piele și pedalele din aluminiu adaugă tușele finale.

Reglajele fine, conform celei mai bune tradiții Opel, au dus la apariția celui mai eficient Insignia din toate timpurile, noul GSi având un comportament dinamic mai bun decât agilul Insignia Grand Sport. Un nivel nou al sportivității moderne caracterizat de o aderență extraordinară și nivel foarte ridicat de precizie: calități pe care fanii sedanurilor sportive de clasă medie le vor aprecia și care se regăsesc și în timpii înregistrați pe pistă. „Noul Insignia este în mod clar mai rapid pe un tur pe Nürburgring-Nordschleife decât mai puternicul Insignia OPC din generația anterioară”, a concluzionat după teste Volker Strycek, Director Autovehicule performante & Motorsport. Unul dintre motive este că GSi are cu 160 de kg mai puțin decât Insignia OPC 2.8 V6 Turbo cu care a fost comparat.

„Combinația dintre greutatea redusă – mai ales pe puntea față – centrul de gravitație coborât, manevrabilitatea, puterea mare oferită pe o plajă largă de turații și cea mai bună tracțiune îl face pe GSi atât de rapid” spune Strycek cu entuziasm. „Este eficiență pură. Aderența crescută este perfectă pentru Nordschleife și oferă în același timp plăcere de a conduce și siguranță pe drumurile publice.”

Pe „Green Hell”: cea mai dură pistă de curse din lume

 

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

Ultimele retușuri pentru Insignia GSi au fost făcute pe legendarul circuit Nürburgring-Nordschleife. Aici, în Munții Eifel, Opel deține un centru de testări pentru autovehiculele performante pe care le produce. Inginerii Opel au dezvoltat un șasiu nou pentru GSi pe circuitul Nürburgring, cel pe care triplul campion de Formula 1 Jackie Stewart l-a denumit „Green Hell” (Iadul Verde). Arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri și amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele puternice Brembo cu patru cilindri (diametrul de 345 de milimetri) și direcția care era deja precisă au fost adaptate în consecință. Insignia GSi este echipat standard cu șasiul mecatronic FlexRide. Acesta adaptează amortizoarele și direcția în fracțiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de accelerație și modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză în modul automat. Șoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcție de modul ales, direcția și răspunsul accelerației se modifică. Exclusiv pentru GSi este modul Competition care poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă permite șoferilor experimentați să obțină un control mai bun al direcției și anulează controlul tracțiunii – pentru o tură rapidă pe Nordschleife, de exemplu.

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

Șasiul sport, dezvoltat în combinație cu pneurile foarte aderente Michelin Pilot Sport 4 S și jantele mari de 20″, oferă o aderență excelentă. O contribuție majoră o are tracțiunea integrală cu vectorizarea cuplului oferită standard, situație unică în acest segment. În acest sistem de înaltă tehnologie, diferențialul spate a fost înlocuit de două ambreiaje care pot accelera independent fiecare roată în fracțiuni de secundă, în funcție de situație.

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

Sedanul sport este pus în mișcare de un motor pe benzină impresionant care combină eficiența consumului de carburant cu performanța. Puternicul motor turbo de 2,0 litri produce 191 kW (260 CP) și oferă un cuplu generos de 400 Nm (consum de carburant NEDC: 11,2 litri la 100 km urban; 7,1 l/100 km extra-urban; 8,6 l/100 km mixt; 197 g/km CO2). Unitatea cu patru cilindri este cuplată la o transmisie automată nouă cu opt trepte de viteză. Șoferul are posibilitatea de a schimba manual treptele cu ajutorul padelelor montate pe volan. Chiar și când transmisia este în modul automat, șoferul poate alege momentul de schimbare a treptelor selectând unul dintre modurile Standard sau Sport. Pe lângă motorul turbo de 2,0 litri pe benzină, GSi mai oferă și un nou motor diesel puternic.

Caracteristici sportive: de la noile scaune sport Opel până la spoilerul spate

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

Capacităților sport ale Insignia GSi li se alătură caracteristicile de design, caracteristicile tehnice și accesoriile. Primele pe listă sunt scaunele sport dezvoltate de Opel care oferă suport lateral îmbunătățit și confort pe distanțe lungi. Scaunele sport premium sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), fiind ideale din punct de vedere ergonomic. Ca și în cazul Insignia Grand Sport, acestea dispun de ventilație, încălzire, masaj și suporturi laterale reglabile. În GSi, bancheta spate înaltă are tetiere integrate. Traseul centurii de siguranță la nivelul umerilor este ideal, ceva care nu este caracteristic scaunelor scoică. Clienții pot alege dintre două combinații de piele, fiecare dintre acestea fiind decorată cu emblema GSi. Logoul decorează și spatele autovehiculului, care înglobează un spoiler eficient pentru forța deportantă necesară pe puntea spate. Șorțul spate este asemănător cu un difuzor și încorporează două țevi de eșapament cromate. De asemenea, prizele de aer cromate sunt amplasate în fața roților față.

33 de ani de tradiție: modelele GSi de la Opel

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

GSi înseamnă „Grand Sport injection” și Insignia GSi continuă tradiția autovehiculelor sportive Opel. Primele modele care au stârnit emoții a fost Manta GSi și Kadett GSi (115 CP din 1,8 litri) în 1984. La numai patru ani, motorul de 2,0 litri DOHC cu 16 valve de pe Kadett 2.0 GSi 16v oferea 150 CP. Primul Astra oferea, de asemenea, o alternativă de 1,8 litri și 125 CP în Astra GSi. Au mai existat variante GSi pentru diferite generații de Corsa, începând cu Corsa A de 100 de CP (1988) care a devenit un model clasic râvnit. La finalul (provizoriu!) al seriei s-a aflat Corsa D, lansat în august 2012.

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

Dar acum, noul Insignia GSi își va face debutul mondial la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017) și va fi disponibil pentru comenzi în Germania la mijlocul lunii octombrie.

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi

Articole similare

Ferrari prelungește oprirea producției până la începutul lunii mai

administrator_autopromag

Volkswagen Golf 8 facelift: noi detalii despre versiunea restilizată a compactei germane

Mihai Morcovescu

Dacia Jogger Camperiz este un autocamper potrivit pentru orice anotimp. Preț de pornire de la 19.895 euro

Mihai Morcovescu

Leave a Comment