AUTOpro
Prezentari Stiri

Hyundai Santa Fe revine într-o nouă formă

Hyundai

Hyundai Santa Fe, cel mai longeviv SUV al gamei producătorului coreean, marchează cea de-a 20-a sa aniversare prin lansarea unei noi generații menită să maximizeze confortul, performanțele, dar și multitudinea dotărilor disponibile în versiunea standard.

Pe lângă cele două opțiuni de propulsie – hybrid și plug-in hybrid – introduse în premieră, cea mai recentă versiune prezintă un design distinctiv și impunător, precum și noi tehnologii de siguranță. În plus, Santa Fe este primul model al mărcii disponibil pe piață din Europa care are la bază cea de-a treia generație a platformei Hyundai, ceea ce conduce la sporirea siguranței, a eficienței și a performanțelor.

„Liniile îndrăznețe, care se întind de o parte și de cealaltă a caroseriei, conferă modelului un aspect robust, dar rafinat, în conformitate cu cerințele clienților din acest segment. În plus, au fost adăugate numeroase funcții, care accentuează caracterul practic de autovehicul dedicat familiei, fără a compromite însă plăcerea de a conduce”, a declarat SangYup Lee, Executive Vice President & Global Head of Hyundai Design Center.

„Odată cu noul Santa Fe, nouă gama Hyundai de clasa SUV va fi disponibilă cu versiuni electrificate, de la hybrid la fuel cell”, a adăugat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product – Hyundai Motor Europe.

Conform producătorului, partea frontală se remarcă prin designul de tip 3D al grilei, care este completat de luminile de zi în formă literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical, care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Totuși, direcția abordată de designerii Hyundai în privința părții frontale rămâne discutabilă.

Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de noile jante din aliaj de 20 de inchi , conturează personalitatea puternică a autovehiculului. În partea posterioară , bară de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafică orizontală a stopurilor unite printr-o bandă reflectorizanta de culoare roșie.

În premieră pentru un model Hyundai, Santa Fe este disponibil cu pachetul „Luxury”, care include: jante de 20 de inchi cu design special conceput pentru această echipare, bare de protecție pentru față/spate mai joase și ornamente laterale în culoarea caroseriei.

În habitaclu, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe va include pentru prima dată selectorul Terrain Mode, amplasat în consola centrală, care permite o comutare rapidă între modurile de condus. Toate comenzile sunt poziționate central, pentru o utilizare intuitivă și ergonomică.

Santa Fe este primul model Hyundai disponibil pe piață din Europa, care folosește noul sistem de propulsie „Smartstream”, în versiunile hybrid și plug-in hybrid. Mai multe informații despre motorizări vor fi prezentate în perioada următoare.

SUV-ul a fost construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, care oferă o mai mare flexibilitate pentru siguranță, eficiență și performanțele autovehiculelor. Datorită sistemului care controlează fluxul de aer, nouă platforma îmbunătățește ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficientă a căldurii. Acest mecanism oferă și stabilitate în partea inferioară a autovehiculului, alături de poziția joasă a echipamentelor grele în cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborârea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamica, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistență la aer (Cx) să scadă pentru mai multă eficientă, putere și performanță. Au fost realizate îmbunătățiri și pentru performanțele NVH (zgomot, vibrație și duritate), datorită sistemelor consolidate de absorbție a sunetului în zonele sensibile la vibrații.

Noua platforma aduce, de asemenea, ajustări semnificative pentru siguranță în cazul coliziunilor. Prin utilizarea unei structuri cu încărcături multiple și a unei plăci de oțel de înalta rezistență, platforma va permite autovehiculului să absoarbă mai bine șocul în cazul unui impact, diminuand în același timp daunele.

Conform Hyundai Europe, noul Santa Fe va fi disponibil începând cu luna septembrie a acestui an.

Articole similare

Ferrari 296 GTB, oficial prezentat. V6, 818 CP și o baterie!

Florin Amariei

Ford amână producția Escape

Electricele vor fi majoritare în orașe până în 2030

Filip Sîrbu

Leave a Comment