AUTOpro
Generale Stiri

Google spune adio bulbucatelor modele de test autonome

Gigantul tehnologic american – la fel ca rivalul său aprig, Apple – a avut la un moment dat un vis, să se lupte de la egal la egal cu General Motors sau Tesla și să devină un constructor auto complet. Din fericire pentru ei nu ajungi un gigant de miliarde de dolari fără sfaturi specializate – iar acestea par să fi avut rezonanță și la Alphabet Inc – părintele Google, cât și la Apple. Mai exact, din momentul în care proiectul automobilului autonom Google a fost dezvoltat într-o companie subsidiar separată – Waymo, am putut cu toții observa o schimbare relevantă a strategiei. Mai exact, Waymo are acum parteneriate cu toată lumea, de la FCA și Honda la Lyft, urmând să devină mai degrabă un producător al platformei tehnologice autonome, nu și constructor în sensul tradițional. Iar decizia este de acum finală – deoarece Waymo a decis să retragă din exploatare micile automobile de test fără șofer botezate „Firefly”, atât de ușor de recunoscut datorită formei lor de Humpty Dumpty. Acestea ar fi trebuit să ducă la crearea unui serviciu propriu cu automobile realizate „în casă” care să de la o parte complet factorul uman, proiectul final fiind lipsit de elemente clasice de comandă precum volan sau pedale.

autonomous - google spune adioFlota, în exploatare ca parte a testelor companiei încă din 2014, a fost acum oficial retrasă din exploatare, urmând ca Waymo să se concentreze pe parteneriatele sale cu producători tradiționali – precum FCA, furnizorul versiunilor modificate de Chrysler Pacifica Hybrid. Modelele Firefly au strâns la un loc multe milioane de km, conduse de creierul electronic fără intervenție umană. Odată cu trecerea la modelele minivan, Waymo spune că va putea „aduce tehnologia self-driving la mai multe persoane, mai rapid” – inclusiv ad literam, deoarece modelul Pacifica este capabil de viteze cu mult mai mari decât cea maximă a versiunilor Firefly, de 40 km/h. În plus, Waymo – care deja folosește voluntari pentru un serviciu trial de ride-sharing în sistem autonom – explică că Firefly avea parte de versiuni LiDAR, radar și sisteme vizuale, dar și de un computer dotat cu inteligență artificială mai vechi față de cele 600 de exemplare Pacifica.

Articole similare

Noutățile începutului de an, prezentate la Detroit

Autopromag

Suzuki, creștere de 116% a înmatriculărilor în 2016

Autopromag

Intel caută locul ideal pentru o fabrică de semiconductori în Europa

Florin Amariei

Leave a Comment