- Competiţia Maşina Anului în România a ajuns la ediția cu numărul 16.
Opel Corsa a câştigat titlul „Maşina Anului 2015 în România”. Juriul desemnat de Asociaţia Presei Auto din România (APAR) a oferit 206 puncte pentru Opel Corsa, în timp ce ocupanta locului 2, Volkswagen Passat a obținut 146 de puncte. Podiumul a fost completat de Ford Focus, cu un total de 107 de puncte. Zece membri ai Juriului au cotat Opel Corsa cu numărul maxim de puncte, în timp ce Volkswagen Passat a luat patru locuri 1.
Opel Corsa a stabilit și o premieră în istoria competiției, fiind pentru a doua oară când câștigă marele premiu. Generația anterioară a acestui model și-a însușit titlul ”Mașina Anului 2007 în România”.
”Opel Corsa s-a impus prin noutățile aduse de noua generație, cu o ofertă convingătoare atât din perspectiva performanței la condus, sistemelor de asistență și infotainment, cât și propunerea de preț”, a declarat Mălina Dragu, PR Manager Opel România, la decernarea trofeului.
„Este pentru prima dată în istoria celor 16 ediții ale competiției naționale Mașina Anului în România când același model câștigă de două ori trofeul pentru a doua generație. Noul Corsa a convins majoritatea membrilor Juriului ca fiind un produs „rotund”, care îmbină precizia germană cu designul, versatilitatea cu tehnologiile moderne. Toate la un preț redutabil pentru piața noastră. Trebuie să felictăm echipa Opel – de la inginerii și designerii care au lucrat la proiect și pâna la reprezentanța Opel România- pentru această victorie spectacuoasă!”– a spus Dan Vardie, Președinte fondator al Asociației Presei Auto din România.
La fiecare ediție, juriul APAR selectează, într-o primă fază, 10 modele dintre toate autoturismele lansate pe parcursul anului respectiv în România. Sunt incluse doar modele noi și nu facelift-uri sau ediții speciale, iar, conform regulamentului, pentru stabilirea listei de 10 finaliste, fiecare membru al Juriului APAR va vota 10 mașini de pe lista de mașini eligibile.
În finală pentru „Mașina anului 2015” au intrat, în urma jurizării, următoarele: BMW Seria 2 Active Tourer, Citroen C4 Cactus, Ford Focus, Ford Mondeo, Mercedes Clasa C, Nissan Qashqai, Opel Corsa, Skoda Fabia, Toyota Aygo și Volkswagen Passat.
Juriul punctează fiecare automobil în parte luând în calcul câteva criterii orientative precum designul interior și exterior, manevrabilitatea, calitățile dinamice, noutățile tehnologice, confortul, securitatea, consumul de combustibil sau impactul asupra mediului. La acestea se adaugă elemente importante precum prețul modelului, relevanța pe piața românească și imaginea mărcii.
Evenimentul ”Mașina Anului în România” a fost organizat pentru prima dată de APAR acum 16 ani, într-o perioada de pionierat atât pentru presa auto cât și pentru industria de profil din România.
În aceast timp, competiția a căpătat notorietate la nivel național, devenind una din extrem de puținele mărci înregistrate la OSIM care au un carater național exclusiv atât pe elementul verbal cât și pe cel grafic și care are în componență numele țării noastre. Este o performanță care a fost subliniată în repetate rânduri chiar de conducerea OSIM.
La acest eveniment au participat, de-a lungul anilor, o serie de somități naționale dar și internaționale. Regretatul Paul Frere, considerat cel mai mare jurnalist auto al tuturor timpurilor, ne-a facut onoarea nu doar de a veni la București – de altfel singura sa vizită la noi în țară – dar și de a accepta poziția de membru de onoare al APAR. În fine, Ray Hutton, Președintele ”Car of the Year” până de curând, cel mai important juriu european în domeniul auto, a fost și el în România la invitația Asociației, devenind membru de onoare al APAR.
Palmaresul competiţiei „Maşina Anului în România”
1999 Ford Focus
2000 Fiat Punto
2001 Ford Mondeo
2002 Nu s-a acordat
2003 Mazda 6
2004 Fiat Panda
2005 Mitsubishi Colt
2006 Honda Civic
2007 Opel Corsa
2008 Kia cee’d
2009 Dacia Sandero
2010 Ford Fiesta
2011 Dacia Duster
2012 Kia Rio
2013 Dacia Logan
2014 Renault Captur
2015 Opel Corsa