AUTOpro.ro
AUTO pro Exclusiv Inside story Prezentari Slider Stiri

Inside story Noile Dacia Sandero, Sandero Stepway și Logan

Povestea de succes continuă…

Dacia lansează cea de-a 3 generație a trio-ului care a cucerit inimile europenilor, cu mult aplomb, noi technologii și o abordare practică. Este o evoluție remarcabilă menită nu doar să conserve un succes existent dar are argumente să se dezvolte peste toate previziunile…

Dan Vardie, Paris, Franța

„Pe scara istorică a automobilului, Dacia este mai degrabă o marcă tânără. Însă în ultimii 15 ani, am vândut peste 6,1 mil unități din care 32% provin de la best seller-ul nostru, Sandero. Iar din aceste vânzări, 65% sunt Stepway, cel mai de succes membru al fmailiei! Este cel mai bine vândut model în retail în Europa, depășind nume sonore ale industriei, precum VW Polo și Golf! Iar Duster este cel mai bine vândut SUV către clienții privați. Adică oameni ca noi toți care își fac bine socotelile ce mașină să își cumpere!” declara pentru AUTOpro, Ionuț Gheorghe, Directorul de produs marketing al mărcii Dacia. Dacă Duster a devenit no1 anul trecut, Sandero este lider european încă din 2017, poziție pe care a păstrat-o și în acest turbulent 2020.

Ionuț Gheorghe – Director marketing produs Dacia

Executivul Renault ne spunea că Dacia a pionierat acest „smart buy” – într-o traducere oarecum nefericită, „achiziție rațională”- care înseamnă „simplitate, frugalitate, robustețe, fiabilitate, toate la un preț imbatabil.” Venirea corona- crizei „a generat un trend care ne arată că oamenii sunt mult mai atenți cu banii cheltuiți în orice tip de achiziție, cu atât mai mult la un automobil care este prin definiție mult mai scump decât marea majoritate a celorlalte achiziții. Oamenii sunt mult mai raționali, mai responsabili în fața crizei. Dacia răspunde foarte bine acestei noi tendițe.” afirmă Gheorghe.

Noua generație Sandero este un automobil complet nou realizat pe baza paltformei CMF- B a alianței RenaultNissan pe care o regăsim și la Clio și Captur- dar cu o rata de piese comune de doar 20%. Dimensiunile exterioare sunt aproape aceleași cu ale generației actuale, lungime 4,088 m, o înălțime de 1,499 m și o gardă la sol de 133 mm. Însă pentru a realiza un profil mai aerodinamic, designeri au umblat la efecte vizuale plonjând plafonul cu 10 mm mai jos față de generația precedentă și spoilerul spate chiar cu 20 mm. Impactul vizual este total, senzația de profil fluid fiind totală, plăcută ochiului. Apropos de aerodinamică, avem chiar și aripioare care se deschid/ închid în funcție de viteza automobilului, o dotare tehnică plasată în masca față, dotare care până acum vreo 7 ani era rezervată doar mașinilor premium. Este și un pic mai lată +30 mm, oferindu-i și mai multă stabilitate vizuală pe șosea. Noul limbaj de design pleacă de la noile blocuri optice cu forma Y, o realizare grafică relativ aproape de litera T a farurilor lui Volvo – vă mai amintiți gluma presei scandinave care le compara cu Ciocanul lui Thor? Sunt faruri care au nu doar lumini de zi dar și faza scurtă din LED- în standard în toate nivelurile de echipare. Avem o nouă tehnologie de prelucrare la cald care permite o cromare selectivă , așa cum este la calandru. Au aparut noi mînere pentru uși, o altă evoluție binevenită.

Interiorul este mai spectaculos decât exteriorul. Avem o nouă plașă bord absolut superbă, o surpriză de proporții nu doar față de actuala generație dar și în general, în raport cu orice alt model din segment. A apărut un nou display tactil de 8” la o rezoluție comparabilă cu oricare altul de la concurență, un alt pas remarcabil față de vechile ecrane. Lațimea interioară a crecut cu 8 mm iar spațiul la genunchi pentru pasagerii din spate a crescut cu 42 mm. Cum Dacia este foarte practică, nu va fi o surpriză să descoperim că spațiile de depozitare au ajuns la 21 l (+2,5l) iar volumul portbajajului este acum 328 l (+8l). Scaunele au și ele o evoluție ergonimică iar tetierele având forma de „virgula” – după cum spun francezii, sunt foarte simpatice, moderne, subțiri, genul high end contemporan. Dispare frâna de mână mecanică apare frâna electrică. Noua generație Sandero este prima cu o trapă electrică, o altă premieră cerută de studiile clinice făcute de Dacia.

Stepway primește o evoluție de design care face și mai bine diferența față de Sandero. Are o gardă la sol de 174 mm, cu 41 mm mai sus, cea ce duce imediat la idea de mașină recreațională. Pentru detalii in exclusivitate despre Stepway , vizitează www.4×4.ro !

Logan are o evoluție „statutară” după cum afirmă Gheorghe ajungând la 4,396 m (+14mm) și o înălțime de 1,501 m, cu 10 mm mai jaosă decât actuala generație. Ampatamentul a crescut cu 14 mm, ajungând la 2,649 m. Spațiul la genuchii pasagerilor din spate a crescut la 219 mm. Logan are și un „boot organizer” flexibil care împarte portbagajul în compartimente care permite să îți „umble” bagajele în curbe dar și masuțe pliabile pentru pasagerii din spate. Nu sunt în standard dar pentru cine le dorește, se pot comanda.

Tehnic, noua generație a modelelor Dacia înseamnă o rigiditate torsională mai mare, o direcție asistată electric și o arhitectură electrică care permite folosirea celor mai noi platforme electronice existente în grupul francez. Există 6 airbag-uri, incluzând airbag-uri cortină, butonul e-call (oblogatoriu pentru toate noile modele), senzorul de unghi mort, senzorii pentru parcare. Acum Sandero are 3 dotări din gama „connected”. Media Display benficiază de noul ecran de 8” ușor înclinat spre șofer , palsat la partea superioară a planșei bord pentru o bună vizibilitate (ideea este ca linia mișcării ochilor să rămână pe aceiași orizontală cu poziția de condus) și are radio cu 4 difuzoare, telefon compatibil prin Bluetooth cu Android Auto și Apple Car Play. A doua versiune este Media Nav care are în plus sistemul de navigație iar radioul beneficiază de 6 difuzoare.

Însă cea mai spectaculoasă apariție se numește Media Control și reprezintă cel mai bine spirtul „smart buy” al Dacia. Nu are nici un ecran, în schimb are un suport extrem de bine făcut pentru telefonul mobil care se conectează prin Bluetooth punând în valoare avatajul de folosi propriul telefon. Dacia lansează aplicația gratuită „Dacia Media Control” care este proiectată special pentru a utiliza foarte intuitiv aplicațiile din telefonul propriu. Sistemul oferă acces la un „touch” distanță la radio, muzică, telefon, mesaje,  navigație și multe altele inclusiv comezi vocale ca Siri sau cele de pe Android. Ne-am jucat cu acest sistem și am rămas extrem de impresionați. Poți alege între Google maps și Waze, poți asculta muzica ta, poți selecta postul de radio listat pe ecranul telefonului tău, reglezi volumul prin atingerea ecranului și multe altele. Toate comezile sunt exact cele cu care ești obișnuit de la telefonul tău. Chiar dacă Citroen a pionierat aceiași idee pe noul AMI EV sau faptul că există alte aplicații similare care pot fi intalate, ințiativa Dacia merită toate laudele, aplicația Dacia Media Control fiind cea mai completă, intuitivă, ușor de folosit!

În cazul în care nu vrei să conectezi nici un telefon, Media Control are entertainement-ul la bord și poate fi comandat de pe butoanele de pe volan, comenzi vizibile pe ecranul TFT de 3,5” al istrumentelor de bord. Am testat și această opțiune și deși pare mai greoie la început, te onișnuiești foarte repede cu meniul. Ai un sistem minimal dar suficient. Sistemul are și un port USB plasat chiar pe plașa bord unde poți cupla memory stick-ul tau cu piesele tale muzicale. Sistemul are chiar și o indicație pe ecranul tefonului care îți sugerează să nu uiți telefonul mobil în mașină!

Rachid Rl Maliki – Multimedia Product Manager for Dacia Media Control


Cea de-a 3-a genrație a celor 3 mașini nu mai au nici un motor diesel. Întrebat de AUTOpro care este explicația unei decizii atât de dramatice, Ionuț Gheorghe a răspuns: „După cum vedem cu toții, cota de piață a motorizărilor pe motorină a scăzut foarte mult, ajungînd la cifre unitare. Cu atât mai mult în acest segment. În schimb, am introdus motorizările bi-fuel, cu GPL. Motorul Tce ECO-G cu GPL ridică puterea motorului la 100 CP, cu 10 CP peste motorul similar TCe pe benzină. Noi credem în GPL, este o opțiune ecologică – emisii reduse- și de buget.” Inginerii Dacia ne-au spus că grupul Renault deține o cotă de 40% din mașinile cu GPL vândute în Europa. Mai mult, soluția CNG (gaz comprimat) nu a reușit, fiind oarecum relevantă doar în Italia, Germania și Spania dar în rest – inclusiv România- fiind aproape zero. Oricum, o comparație directă ne arată că în timp ce se vând 100 de mașini GPL, se comercializează o singură mașină CNG.

Despre alte motorizări, procesul de electrificare al lui Sandero dar și despre costuri ale noului proiect și câte stele EURONCAP va avea noua Dacia Sandero, în exclusivitate doar în nr viitor al revistei AUTOpro!

Noile Dacia vor avea două nivele de echipare, E1 și E2 iar Stepway va avea propriul nivel, diferit la nivel cromatic. Executivii Dacia au refuzat să ne ofere detalii despre prețurile noii generații dar au precizat că „vom continua să fim competitivi.” Având în vedere toate noile tehnologii și dotări, este de așteptat să avem o ușoară creștere a prețurilor. Dacă ar fi să existe o noua Sandero cu exact aceleași echipamente ca actuala generație, atunci prețul noii generații ar fi, cumva paradoxal, mai mic decât actuala generație. Însă progresul tehnologic face ca un asemenea exercițiu să fie doar teoretic. Gheorghe a precizat că primele piețe unde se va comercializa Sandero sunt Romănia și Franța, mașinile vor apărea în show-room-uri la sfârșitul lui octombrie, început de noiembrie.

Cea de-a 3-a generație a lui Sandero, Logan și Sandero Stepway vine exact la momentul potrivit. Pandemia a oferit și mai multe motive la cumpătare, la achiziții „smart” și ne-a îndepărtat de mijloacele de transport în comun, de ride-sharing în favoarea propriului mijloc de transport. Cu toate ingredientele anunțate –inclusiv această gaselniță să îți integrezi propriul telefon mobil- și în aceste condiții, Dacia este din nou în poll position pentru a oferi mașina pitrivită la momentul potrivit! S-a întâmplat și la criza din 2008, se va întâmpla și acum. Iar dacă adăugăm și noua organizare a grupului Renault, unde Dacia devine a doua „business unit”, vom avea o dezvoltare probabil exponențială a Dacia, începând cu noua Sandero!

 

Articole similare

Formula 1: Plafonul bugetar anual impus echipelor va fi redus la 133 milioane de euro

Robert Stan

Și Rusia va avea taxiuri autonome

Sirbu Automedia

Fundația Groupe Renault România donează un aparat de testare Covid-19 către spitalul din Mioveni

Autopromag

Leave a Comment