PREMIERĂ MONDIALĂ: Primul drive test cu Opel Corsa-e (III)

PREMIERĂ MONDIALĂ: Primul drive test cu Opel Corsa-e (III)

886
0
SHARE
2019 Opel Corsa-e

AUTOpro, ca membră a Juriului european AUTOBEST, a fost prima publicație din lume care a putut conduce în extenso noul Opel Corsa-e. Este una din mașinile electrice care democratizează electrificarea oferind toate argumentele pentru o asemenea propulsie.

Corsa –e vine și cu 3 moduri de condus- ECO, NORMAL, SPORT- care îți permit exact selecția pe care o dorești în funcție de ai nevoie sau –pur și simplu- de ce ai chef în acel moment. Spre deosebire de mașina cu propulsie clasică, la Corsa-e, diferențele între moduri sunt mult mai clare, sesizabile și exact așa cum te aștepți. Spre exemplu puterea maximă a motorului de 136 CP este oferită doar în modul Sport. Modul ECO are la dispozie doar 82 CP pentru a proteja bateria și o autnomie mai mare. La fel este și cuplul. Cei 260 Nm sunt în modul Sport în timp ce la ECO nu mai găsim decât 180 Nm! Apropo de modul Sport este de spus că centrul de greutate a coborât cu 55 mm iar rigiditatea la torsiune a crescut cu 30% față de versiunile ICE- toate „din cauza” bateriei care ajută la aceste două deziderate ideale pentru o dinamică și stabilitate mai mari.

Tot datorită bateriei și motorului electric avem suspensiile față și spate modificate. Deși arată aproape identic, Corsa-e este destul de diferită de versiunile ICE. Portbagajul lui Corsa-e este mai mic -267l- deorece trebuie să „ascundă” sub podea o parte din baterie.

Cum era de așteptat, Corsa-e este o mașină bine conectată- „Opel Connect”- cu apelul SOS și multe alte servicii, aplicația „my Opel” și chiar „Free to Move”- marca de mobilitate PSA (acolo unde se poate folosi, deocamdată în Romănia nu) . Am este un sistem de navigație Tom Tom Traffic care funcționează simiar cu Google Maps. Sistemul oferă informații despre parcările libere (dacă sunt conectate smart), cât costă, vreme, puncte de interes precum restaurante și hoteluri. Cu telefonul smart poți să îți setezi temeperatura preferată (în timp ce alimentezi, cel mai bine ca să nu consume din baterie), o treabă foarte bună cînd afară ai geruri sau temperaturi foarte ridicate.

La Berlin, gazdele noastre ne-au lăsat să alegem un traseu urban cu cele mai interesante atacții turistice dar și dăm o „fugă” până la Postdam. Așă că am condus noua Corsa-e în diverse condiții de trafic și ne grăbim să spunem că este un WOW! Este atât de plăcută la condus încât te îndrăgostești imediat și –așa cum o pățesc tot mai mulți- nu mai vrei să te întorci la un automobil ICE. Modul cum îți permite să accelerezi când și cât ai nevoie, agilitatea cu care rulează, fluiditatea trasei parcursă în liniște –poate doar „deranjată” de zgomotul la rulare al avelopelor- ei bine, toate sunt argumente unice unui astfel de automobil și foarte bine exemplificate de Corsa-e. Apropo de anvelopele Michelin cu rezistență minimă la rulare, vechiul nostru prieten, inginerul șef Corsa, Thomas Wanke, ne-a asigurat că sunt la prețuri normale așa încât anvelopele de iarnă nu vor costa o avere!

Noi am condus majoritatea timpuliui în modul ECO pentru a urmări consumul și am remarcat că între km parcurși și km de baterie consumați există o corespindență de 1 la 1. Cu alte cuvinte, o autonomie de 300 km rulați este cât se poate de realită. Am rămas surprinși de agilitatea mașinii în acest mod, care ne-a permis și demarări foarte bune de la semafor dar și depășiri rapide în trafic. Sigur, când am trecut în Sport, am despcoperit o altă mașină mult mai agilă, mai voioasă, mai dornică să se ia la întrecere și care lasă mută de uimire pe multă lume- pentru că mulți nu prea se așteaptă. Este însă un mod care aduce consumuri mai mici și autonomie mai scăzută. În timpul testelor din Berlin nu am avut timpul necesar, dar AUTOpro și-a propus să facă aceste teste detaliate la București pentru a oferi un „worse vs best case scenario”„ care să ne ofere informații realiste despre cât poate să varieze autonomia în lumea reală.

Opel Corsa-e Berlin

Dacă este să facem o comparație cu versiunile ICE are indiscutabil o stabilitate mai mare în orice condiții de trafic, este mai agilă, mai plăcută la condus. Alte argumente pentru versiunea EV. Iar dacă este să facem o comparație cu „sora” Peugeot e-208, nouă ne-a plăcut un pic mai mult Corsa. Este însă de spus că experiența cu e-208 a fost scurtă și într-o fază destul de început a proiectului. Ca să ne lămurim corect, vă spunem că AUTOpro va face prima comparație între cele 2 EV-uri PSA și vom putea spune mai multe atunci.

Lansarea în Germania este prevăzută pentru 28 martie, dar cine știe ce se va întâmpla. Executivul Opel ne-a oferit în premieră absolută o veste incredibilă- într- perioadă normală, nu cum avem noi acum: „După această lansare, în circa o saptămână vom face ca noua noastră mașină electrică să ajungă peste tot în Europa, din Norvegia și până în România! Vrem să demonstrăm ce am declarat – noua Corsa-e este pentru toată lumea, peste tot în Europa și în același timp!” Declarația lui Duchemin a fost confirmată de Cristian Milea, directorul general Opel România. În acest moment, dealerii Opel dn toată țara intră în posesia mașinilor și doritorii le pot vedea, comanda și intra în posesia lor!

Prețul anunțat de AUTOpro încă de anul trecut de 29.900 Euro (inclusiv TVA) –pentru Germania- este identic și azi, producătorul german și-a ținut promisiunea. Mai mult, tot aici în AUTOpro am prognozat anul trecut că prețurile din România vor fi comparabile dacă nu puțin mai mici ca în Germania! Exact așa s-a întâmplat! Prețurile în România pleacă de 29.600 Euro –versiunea e-Edition- iar programul Rabla Plus a început – ambele știri au fost deja publicate în www.autopro.ro Vestea bună este că puteți reduce prețul unui Corsa-e cu 11.300 Euro! Adică puteți lua o mașină electrică nou nouță cu 18.300 Euro! Chiar este super-fertă!

Opel Corsa-e Berlin

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY