AUTOpro
Generale

Toyota pariaza in continuare pe hidrogen cu noul Mirai

Modelul Mirai ajunge la a doua generatie, acum oferind cu 30% mai multa autonomie. Desi trendul international favorizeaza BEV-urile, Toyota pariaza in continuare pe hidrogen.

Compania japoneza incearca sa isi promoveze in continuare tehnologia bazata pe hidrogen, desi nu a reusit sa o exporte cu succes in afara tarii nipone.

Noul Mirai promite sa ofere cu 30% mai multa autonomie fata de predecesorul sau, mai multa siguranta si o experienta de condus imbunatatita. Lansarea masinii vine la scurt timp dupa anuntul facut de premierul Yoshihide Suga care a decis ca tara sa va avea aceeasi strategie de reducere a emisiilor precum Uniunea Europeana.

Japonia, totodata, a reusit sa faca acest anunt important inainte ca vecina China sa isi impuna 2060 drept limita pentru a atinge amprenta de carbon zero.

“Folosirea hidrogenului va fi un factor extrem de important pentru atingerea neutralitatii la capitolul amprenta nationala de carbon. Aceasta masina reprezinta punctul de plecare pentru utilizarea la scara larga a propulsiei pe hidrogen”, a spus inginerul-sef Yoshikazu Tanaka.

Cei care sustin masinile pe hidrogen in defavoarea celor pe baterii (BEV) spun ca aceasta varianta este extrem de curata, intrucat singurele emisii sunt apa si caldura. In Japonia acest lucru poate fi foarte util, luand in considerare faptul ca tara este destul de saraca in resurse si trebuie sa foloseasca cat mai eficient tot ce are la indemana.

Pana la sfarsit de septembrie 2020, Toyota a vandut peste 11.000 de modele Mirai din prima generatie. Masina s-a aflat in productie timp de sase ani. Cu toate ca trendul global in domeniul auto se bazeaza pe masini electrice cu baterii, in dezvoltarea de propulsie pe hidrogen mai sunt implicate Honda si Hyundai.

Noul Mirai are un pret de 5 milioane de yen, adica aproximativ 45.000 de euro. In aceasta suma sunt inclusi si cei aproximativ 9.500 de euro sub forma de subventie acordati de guvernul japonez.

Sedanul Toyota actualizat poate sa ofere acum o autonomie de aproximativ 800 de km si include tehnologii precum condusul autonom.

Cu lansarea noului Mirai, Toyota a anuntat ca va extinde tehnologia sa pe baza de hidrogen pentru autobuze si camioane.

Articole similare

BYD este prima marcă din lume care produce șapte milioane de mașini electrice și PHEV

Mihai Morcovescu

Graham Jarvis castiga al cincelea titlu Red Bull Romaniacs

administrator_autopromag

China vrea 40% vânzări electrice în 2030

Filip Sîrbu

Leave a Comment