AUTOpro
Industrie

Profitul net înregistrat de KIA în trimestrul 4 a crescut cu 182% față de anul trecut

Kia a anunțat rezultatele activității sale din al patrulea trimestru al anului 2020, raportând o creștere anuală de 5% a veniturilor trimestriale la 16,91 trilioane de KRW (Korean Won) – ceea ce reprezintă aproximativ 60,79 miliarde de Euro. Profitul operațional al companiei în al patrulea trimestru s-a dublat față de anul anterior, ajungând la 1,28 trilioane KRW, cu o marjă de profit operațional de 7.6%. De asemenea, profitul net înregistrat de KIA a crescut la 976.8 miliarde KRW, în creștere cu 182% în aceeași perioadă.

În perioada octombrie-decembrie, Kia a vândut 742.695 de unități pe piețele globale, o ușoară scădere față de 742.733 de unități, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările în Coreea de Sud au scăzut cu 5.2%, până la 137.389 de unități, din cauza provocărilor continue cauzate de pandemia Covid-19 și de întreruperile producției. Vânzările din afara Coreei de Sud au crescut cu 1.2% până la 605.306 unități, cu o recuperare puternică în SUA, alături de o creștere semnificativă în India.

KIA BVM
Performanțe pe baza unei game puternice de modele

Performanța puternică a fost susținută de gama bogatã și îmbunătățită a produselor globale Kia și de succesul continuu al modelelor RV cu marjă ridicată, inclusiv SUV-urile Telluride, Seltos și Sorento și monovolumul Carnival. Vânzările modelelor RV Kia au reprezentat 58.7 la sută din volumul total al vânzărilor, cea mai mare cotă RV realizată vreodată și a condus la creșterea globală a profitului.

Pentru întreg anul 2020, veniturile Kia au crescut cu 1.8% până la 59.17 trilioane KRW, de la 58.15 trilioane KRW în 2019, în timp ce profitul operațional a crescut cu 2.8% până la 2.1 trilioane KRW, o creștere de la 2 trilioane KRW. Profitul net a scăzut cu 17.7%, până la 1.5 trilioane KRW.

Volumul vânzărilor globale pentru întreg anul a scăzut cu 7.6% față de 2019, la 2.61 milioane unități, cu 552.400 unități vândute în Coreea de Sud și 2.05 milioane pe piețele din restul lumii.

Perspectiva anului 2021

Pentru 2021, Kia vizează vânzări globale de 2.92 milioane de unități, o creștere de 12.1% față de volumul vânzărilor globale din 2020. Compania vizează vânzări în Coreea de Sud de 535.000 de unități și 2.39 milioane de unități pentru vânzări în afara Coreei de Sud. Kia va continua să-și îmbunătățească gama de produse cu noi modele, inclusiv lansarea primului său model dedicat EV (100% electric).

Consiliul de administrație al Kia a aprobat astăzi un plan pentru a plăti dividende la sfârșitul anului de 1.000 KRW per acțiune. Compania caută să echilibreze noile nevoi de investiții și randamentele acționarilor, alături de angajamentul pe termen mediu și lung de a consolida politicile favorabile acționarilor.

Articole similare

Vietnamezii VinFast, în Europa cu noi mașini electrice

Florin Amariei

ACEA: Dacia a vândut în luna ianuarie mai multe mașini decât Renault

Mihai Morcovescu

EXCLUSIV. Stellantis: Multiplele ecrane din habitaclu, la baza progresului tehnologic

Florin Amariei

Leave a Comment