AUTOpro
Generale Stiri

Ferrari SF90 Stradale: primul model plug-in hybrid produs la Maranello

Ferrari a prezentat oficial noul model numit SF90 Stradale.

Ferrari SF90 Stradale face parte din seria nouă de modele pe care constructorul din Maranello o pregătește pentru 2019. După modelul F8 Tributo, acesta este al doilea dintr-o serie de cinci noi modele.

Modelul introduce o serie de premiere pentru constructorul italian.

Este pentru prima dată în istoria companiei italiene când Ferrari lansează un model cu sistem de propulsie hibrid plug-in. Noul model folosește un sistem ce oferă 1.000 cai putere. Majoritatea puterii este furnizată de un motor biturbo V8 de 4.0 litri ce este asistat de trei motoare electrice. Două dintre acestea sunt amplasate pe puntea față, în timp ce al treilea este amplasat pe puntea spate. Motorul V8 oferă 780 CP, iar cele trei motoare electrice aduc o contribuție de 220 CP. Puterea totală a sistemului hibrid este de 1.000 CP. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte și două ambreiaje

Motoarele electrice sunt alimentate de o baterie de 7.9 kWh ce poate fi încărcată la o priză casnică sau la o stație de încărcare. Bateria asigură o autonomie de 25 km în mod full-electric.

Noul model a fost dezvoltat pe o platformă complet nouă ce utilizează ca materiale de bază aluminiul și fibra de carbon. Masa totală a modelului SF90 Stradale este de 1.570 kilograme, mai puțin cu 15 kg față de modelul LaFerrari. Ferrari va oferi și un pachet special numit Assetto Fiorano ce scade masa cu încă 30 kg, adaugă elemente aerodinamice și anvelope Michelin Cup 2 special dezvoltate pentru acest model.

La nivel de performanțe, noul model spulberă toate recordurile deținute de modelele anterioare de serie Ferrari. DF90 Stradale poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 2.5 secunde, iar de la 0 la 200 km/oră în 6.7 secunde. Viteza de top este de 340 km/oră.

La interior, Ferrari a pregătit un cockpit total nou cu un display de 16 inch curbat ținând locul planșei de bord. Toate informațiile necesare sunt afișate pe acest ecran, iar majoritatea comenzilor sunt integrate pe noul volan Ferrari folosit de modelul SF90 Stradale. Pentru prima dată, Ferrari folosește și un head-up display. Cel de la volan are acum la dispoziție și noul selector eManettino prin intermediul căruia poate alge între patru moduri de rulare: eDrive (full-electric), Hybrid (mod hibrid convențional), Performance (motorul V8 funcționează permanent) și Qualify (pentru performanțe maxime).

Articole similare

Filmele care au distrus cele mai multe mașini

Florin Amariei

Mașinile electrice își vor tripla cota de piață în Europa

ZEDU-1 este prima mașină care poluează mai puțin decât o mașină electrică convențională (cu video)

Mihai Morcovescu

Leave a Comment