AUTOpro
Generale Romania my love Stiri

Crossland à la Opel: rafinat, pentru oraș, în stilul unui SUV

  • eX-trem de modern: noul model crossover va fi lansat în segmentul de mare succes CUV/SUV
  • Noua familie X: Opel Crossland X se alătură modelului Opel Mokka X
  • eX-tra relaxant: poziție de ședere ridicată, interior spațios și înaltă flexibilitate
  • Tehnologii X-factor: Opel OnStar, sistem de infotainment de excepție și numeroase sisteme de asistență
  • Vizibilitate perfectă: afișaj pe parbriz, cameră video de marșarier cu vedere la 180 de grade și sistem de iluminare „innovative full LED”

Opel-Crossland-X-306444

Rüsselsheim. Agil și compact la exterior, foarte spațios și versatil în interior, în două culori la modă și cu un aspect modern de SUV – acesta este nou-nouțul Opel Crossland X. După prezentarea sa în premieră la începutul lunii februarie, acest model de crossover versatil de oraș este al doilea membru care se alătură familiei Opel X din segmentul B, pe lângă cel mai bine vândut model, sportivul Mokka X. Cel de-al treilea membru, modelul mai mare Grandland X, va fi lansat în decursul acestui an în clasa autovehiculelor compacte (segmentul C).

Opel-Crossland-X-306446

Comparativ cu modelul Opel Mokka X, care este echipat opțional cu tracțiune integrală pentru incursiuni ocazionale pe teren accidentat, noul Opel Crossland X, cu dimensiunile sale exterioare compacte, este predestinat pentru zonele urbane dar este perfect adecvat și pentru un drum de aprovizionare la o fermă cu produse organice sau o excursie în Toscana. Având o lungime de 4,21 metri, noul Crossland X este mai scurt cu 16 centimetri decât modelul Astra și în același timp mai înalt cu 10 centimetri. Ocupanții se bucură de o poziție de ședere ridicată și de excelenta vizibilitate panoramică pe care o oferă. Cumpărătorii care caută o experiență și mai bună își pot spori și mai mult senzația de spațiu cu plafonul din sticlă panoramic, disponibil opțional.

Opel-Crossland-X-306450

Noul-venit oferă inovații de excepție care fac conducerea zilnică mai sigură, mai confortabilă și mai ușoară. Sistemul inovator de iluminare frontală innovative full LED, afișajul de pe parbriz și camera video pentru marșarier cu vedere panoramică la 180 de grade, împreună cu sistemul avansat de asistenţă la parcare, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență[1], sistemul de detectare a somnolenței șoferului[2], asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie, sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere și sistemul pentru monitorizarea unghiului mort sunt doar câteva exemple. Noul Crossland X este echipat și cu o conectivitate excepțională tipică pentru Opel, cu hotspot Wi-Fi și alte servicii cum ar fi rezervarea unei camere de hotel[3] și căutarea unui loc de parcare[4]. Oferta include de asemenea: tehnologia modernă de infotainment, IntelliLink, compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto, cu ecrane tactile color de până la 8 inch. În plus, smartphone-urile compatibile pot fi încărcate în timpul utilizării, prin încărcare wireless prin inducție.

Opel-Crossland-X-306452

Atât șoferul cât și pasagerul din față pot beneficia de scaunele ergonomice premiate și cu certificare AGR (Campania pentru un spate sănătos), Opel fiind singurul producător care oferă un asemenea confort în acest segment (atât pentru modelul Crossland X, cât și pentru modelul Mokka X). O altă caracteristică de top în clasa din care face parte este volumul maxim al portbagajului de 520 litri – fără rabatarea scaunelor din spate. În plus, pasagerii din spate au posibilitatea de a-și regla poziția de ședere cu 150 de milimetri în plan longitudinal, sporind astfel fie spațiul pentru picioare, fie dimensiunea portbagajului. Această caracteristică face și mai versatil modelul Crossland X.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

„Cererea de modele SUV și crossover de dimensiuni mici adecvate traficului urban a crescut în mod semnificativ. Modelul Crossland X, cu combinația sa între designul elegant, inspirat de modelele SUV, conectivitatea de excepție și caracterul extrem de practic reprezintă al doilea concurent puternic din această clasă de autovehicule, alături de modelul nostru sportiv Mokka X”, a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO al Opel. „Agilul nostru Crossland X asigură plăcerea de a conduce în traficul aglomerat din orașe, făcându-l perfect pentru mediul urban și evadări în zonele rurale.”

Opel-Crossland-X-306475

Segmentul B al autovehiculelor CUV/SUV este în plin avânt, cu cifre ale vânzărilor mai mari de cinci ori decât în 2010. Opel Mokka X este unul dintre cele mai bine vândute modele și un deschizător de drumuri. Crossland X va stimula acum și mai mult acest segment nou cu dezvoltare rapidă situat sub segmentul consacrat al autovehiculelor compacte și va asigura o creștere suplimentară a mărcii Opel.

Opel-Crossland-X-306472

Design clar și utilizare excepțională a spațiului

Îndrăzneala, agilitatea și eleganța sunt cele trei atribute de care are nevoie orice „crossover de oraș”. Cu lungimea sa de 4.212 milimetri, lățimea de 1.825 milimetri și înălțimea de 1.605 milimetri, aduce propria sa interpretare filozofiei de design Opel „Măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”, oferindu-i atât rafinament, cât și robustețe.

Opel-Crossland-X-306247

Liniile laterale agile și acoperișul, separând vizual secțiunea inferioară de cea superioară a autovehiculului, extind optic dimensiunile modelului Crossland X și amplifică senzația de interior spațios. „Acoperișul plutitor” își dezvăluie, de asemenea, legătura cu linia arcuită, cromată a geamului modelului Opel ADAM care coboară spre partea din spate. Clienții pot comanda autovehicule cu o culoare diferită pentru acoperiș. Partea din spate, proeminentă, este expresia clară a caracterului unui SUV, cu scutul de protecție vizibil.

Opel-Crossland-X-305254

Panoul de instrumente și consola centrală sunt structurate clar și aliniate în plan orizontal pentru șofer. Postul de conducere, ca centru de comandă al șoferului, sporește senzația de conducere activă. Un portofoliu extins de motoare, pe benzină sau diesel care pot fi combinate atât cu transmisie manuală, cât și cu transmisie automată, este disponibil pentru a asigura performanțe bune de conducere.

Opel-Crossland-X-305119

Senzația de spațiu generos și scaunele ergonomice AGR de primă clasă ale modelului Crossland X sporesc confortul în timpul călătoriilor lungi. În plus, Opel Crossland X convinge și prin nivelul ridicat de flexibilitate la care contribuie din plin și scaunele spate glisante individual. Acestea pot fi rabatate fracționat în raport de 60/40 și pot fi deplasate cu până la 150 de milimetri, mărind volumul portbagajului de la 410 la 520 litri în doar câteva secunde. Volumul portbagajului se mărește la 1.255 litri dacă scaunele spate sunt rabatate complet. Modelul Crossland X poate fi încuiat, deschis și pornit cu ajutorul funcției de deschidere și pornire fără cheie.

Opel-Crossland-X-305253

Tehnologie de iluminare revoluționară și sisteme de asistență importante

Călătoriile pot fi și mai relaxante și mai sigure datorită numeroaselor tehnologii și sisteme de asistență ultramoderne disponibile pentru noul Opel Crossland X. Sistemul inovator de iluminare, innovative full LED, asigură o vizibilitate de excepție în întuneric. Afișajul de pe parbriz, disponibil opțional, reduce pericolul distragerii atenției șoferului, proiectând direct în câmpul vizual al acestuia cele mai importante date referitoare la viteză, navigație și sisteme de asistență.

Opel-Crossland-X-304872

Camera video frontală Opel Eye procesează diverse date, stând astfel la baza diverselor sisteme de asistență pentru șofer, cum ar fi Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și Asistentul pentru menținerea benzii de circulație. Dacă detectează părăsirea accidentală a benzii, sistemul îl avertizează pe șofer prin emiterea unor semnale sonore și vizuale. De asemenea, tempomatul cu limitator de viteză sporește plăcerea în timpul conducerii. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență ajută la evitarea accidentelor și este combinat cu un Sistem special de detectare a somnolenței șoferului.

Corssland X este dotat și cu o Cameră video panoramică pentru marșarier care mărește unghiul de vizualizare în spatele autovehiculului la 180 de grade. De asemenea, sistemul avansat de asistență la parcare de ultimă generație facilitează și mai mult parcarea. Acesta recunoaște locurile de parcare adecvate și parchează automat autovehiculul. Poate de asemenea să scoată automat autovehiculul din spațiul de parcare. În ambele cazuri, șoferul trebuie doar să acționeze pedalele. Iar în timpul lunilor de iarnă, volanul încălzit și parbrizul încălzit sporesc confortul și siguranța.
Noul Opel Crossland X va ajunge în centrele Opel din România în această vară.

Motoare pe benzină 1,2 l Motor turbo ECOTEC de 1,2 l, cu injecţie directă Motor turbo de 1,2 l, cu transmisie automată cu șase trepte de viteză Motor turbo de 1,2 l, cu injecţie directă
Sistem de tracțiune Tracţiune pe puntea faţă Tracţiune pe puntea faţă Tracţiune pe puntea faţă Tracţiune pe puntea faţă
Norma de poluare Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6
Tip de carburant Super1 Super1 Super1 Super1
Număr de cilindri 3 3 3 3
Cilindree în cm3 1.199 1.199 1.199 1.199
Alezaj / cursă în mm 75,0 / 90,5 75,0 / 90,5 75,0 / 90,5 75,0 / 90,5
Putere maximă
în kW (cp) / la rpm
60 (81) / 5.750 81 (110) / 5.500 81 (110) / 5.500 96 (130) / 5.500
Cuplu maxim
în Nm/ la rpm
118 / 2.750 205 / 1.500 205 / 1.500 230 / 1.750
Raport de compresie 11,0 : 1 10,5 : 1 10,5 : 1 10,5 : 1
Raport de transmisie 4,92 4,18 3,68 3,90
Capacitatea rezervorului de carburant în l 45 45 45 45

 

1 Toate motoarele pe benzină pot fi alimentate cu benzină fără plumb 91 RON (Normal), benzină fără plumb 95 RON (Super) şi benzină fără plumb 98 RON (Super Plus), cu conţinut maxim de etanol de 10% (E10) admis în fiecare caz. Datele privind performanța și consumul se referă la funcționarea cu tipul de carburant din tabel.

 

 

 

Motoare pe benzină 1,2 l Motor turbo ECOTEC de 1,2 l, cu injecţie directă Motor turbo de 1,2 l, cu transmisie automată cu șase trepte de viteză Motor turbo de 1,2 l, cu injecţie directă
Mase şi sarcini pe punţi, în kg
Masă proprie, inclusiv şofer (conform 70/156/CEE) 1.1632/1.174 1.245 1.289 1.274
Masa maximă admisă a autovehiculului 1.690 1.770 1.805 1.790
Sarcină utilă 5272/516 525 516 516
Sarcina admisă pe puntea faţă 840 920 950 935
Sarcina admisă pe puntea spate 855 860 880 860
Sarcina admisă pe acoperiş3) 50 50 50 50
Sarcina remorcii, în kg
Fără frâne 560 600 600 620
Cu frâne, în
pantă 12%
650 840 840 840

 

2) Fără controlul climatizării.

3) Valori calculate în funcţie de masa maximă a autovehiculului. Din motive de siguranţă, nu este recomandat să conduceţi cu o viteză mai mare de 120 km/h cu încărcătură pe acoperiş.

 

Toate valorile sunt valabile pentru modelul de bază european cu dotări standard. Echipamentele suplimentare pot mări masa proprie a autovehiculului şi, în unele cazuri, masa maximă admisă a autovehiculului și sarcinile maxime admise pe punţi, reducând astfel sarcina admisă sau sarcina admisă a remorcii. Masa proprie a autovehiculului include greutatea șoferului (68 kilograme) și 7 kilograme de bagaje. Sarcina utilă se referă la greutatea suplimentară a pasagerilor și bagajelor (fără greutatea șoferului).

Motoare diesel Diesel de 1,6 l Diesel ECOTEC de 1,6 l Diesel de 1,6 l
Sistem de tracțiune Tracţiune pe puntea faţă Tracţiune pe puntea faţă Tracţiune pe puntea faţă
Norma de poluare Euro 6 Euro 6 Euro 6
Tip de carburant Diesel1 Diesel1 Diesel1
Număr de cilindri 4 4 4
Cilindree în cm3 1.560 1.560 1.560
Alezaj / cursă în mm 75,0 / 88,3 75,0 / 88,3 75,0 / 88,3
Putere maximă în kW (PS) / la rpm 73 (99) / 3.750 73 (99) / 3.750 88 (120) / 3.500
Cuplu maxim
în Nm/ la rpm
254 / 1.750 254 / 1.750 300 / 1.750
Raport de compresie 17,0 : 1 17,0 : 1 17,0 : 1
Raport de transmisie 3,79 3,47 3,90
Capacitatea rezervorului de carburant în l 45 45 45
Mase şi sarcini pe punţi în kg
Masă proprie, inclusiv şofer (conform 70/156/CEE) 1.2782/1,289 1.289 1.319
Masa maximă admisă a autovehiculului 1.820 1.820 1.840
Sarcină utilă 5422/531 531 521
Sarcina admisă pe puntea faţă 945 945 970
Sarcina admisă pe puntea spate 880 880 880
Sarcina admisă pe acoperiş3) 50 50 50
Sarcina remorcii, în kg
Fără frâne 620 620 640
Cu frâne, în
pantă 12%
840 840 870

 

1) Filtru de particule diesel ce nu necesită întreținere; sistem de tratare ulterioară a gazelor de eșapament cu SCR (Selective Catalytic Reduction) cu AdBlue® (injecție de uree). Autovehiculele echipate cu sistem BlueInjection necesită completarea regulată a nivelului de AdBlue® între intervalele regulate de service. Un indicator de pe planșa de bord afișează la timp avertizarea privind necesitatea realimentării. Mai multe informații pot fi găsite accesând http://www.opel.ro/tools/adblue/adblueinfo.html.

2) Fără controlul climatizării.

3) Valori calculate în funcţie de masa maximă a autovehiculului. Din motive de siguranţă, nu este recomandat să conduceţi cu o viteză mai mare de 120 km/h cu încărcătură pe acoperiş.

 

Toate valorile sunt valabile pentru modelul de bază european cu dotări standard. Echipamentele suplimentare pot mări masa proprie a autovehiculului şi, în unele cazuri, masa maximă admisă a autovehiculului și sarcinile maxime admise pe punţi, reducând astfel sarcina admisă sau sarcina admisă a remorcii. Masa proprie a autovehiculului include greutatea șoferului (68 kilograme) și 7 kilograme de bagaje. Sarcina utilă se referă la greutatea suplimentară a pasagerilor și bagajelor (fără greutatea șoferului).

 

 

 

Crossland X
Transmisie manuală cu cinci trepte de viteză Viteza maximă
în km/h
Accelerare de la
0 la 100 km/h
în s
Elasticitate la
80 – 120 km/h în treapta a cincea de viteză
în s
Consum de carburant în l / 100 km Emisii de CO2în g/km, regim mixt Clasă de eficienţă
Urban Extra-urban Mixt
1,2 (60 kW) 170 14,0 18,5 6,5-6,41 4,4 5,2-5,11 116-1141 C-B1
Motor turbo ECOTEC de 1,2 l, cu injecţie directă (81 kW) 188 10,6 12,3 5,8-5,61 4,3-4,21 4,9-4,81 111-1091 B
Diesel de 1,6 l (73 kW) 180 11,6 15,4 4,5-4,41 3,5-3,41 3,9-3,81 102-991 A
Motor diesel ECOTEC de 1,6 l
(73 kW) cu sistem Start/Stop
180 12,0 17,4 4,2-4,11 3,4-3,31 3,7-3,61 95-931 A+
Transmisie manuală cu şase trepte de viteză
Motor turbo ECOTEC de 1,2 l (96 kW), cu injecţie directă, cu sistem Start/Stop 206 9,1 7,9 5,9-5,71 4,7-4,61 5,1-5,01 116-1141 B
Motor diesel de 1,6 l (88 kW)
cu sistem Start/Stop
187 9,9 10,5 4,7-4,61 3,6 4,0 105-1031 A
Transmisie automată cu şase trepte de viteză
Motor turbo de 1,2 l (81 kW), cu injecţie directă
, cu sistem Start/Stop
187 11,8 6,5-6,31 4,8 5,4-5,31 123-1211 B

 

1) Cu pneuri cu rezistenţă redusă la rulare.

 

Toate valorile sunt valabile pentru modelul de bază european cu dotări standard. Valorile privind consumul de carburant şi emisiile de CO2 sunt stabilite conform Regulamentului 2007/715/CE, luând în considerare masa proprie a autovehiculului, conform prevederilor acestui Regulament. Datele nu se referă la un autovehicul individual și nu fac parte din ofertă; acestea sunt prezentate în exclusivitate pentru comparații între diferitele tipuri de autovehicule. Prezenţa unor echipamente suplimentare poate avea ca efect obţinerea unor valori uşor mai ridicate decât cele menţionate pentru consum şi emisiile de CO2. În plus, viteza maximă poate să scadă, în timp ce timpul de accelerare poate să crească. Valorile publicate referitoare la performanţe pot fi obţinute luând în considerare masa proprie a autovehiculului, excluzând şoferul, plus o sarcină de 200 kg.

 

 

Articole similare

ACEA: Vânzările Dacia au crescut cu peste 46% în primele două luni din 2023

Mihai Morcovescu

Range Rover la 50 de ani: Range Rover Fifty

Robert Stan

Richard Mille și McLaren continuă parteneriatul cu noul Speedtail

Florin Amariei

Leave a Comment