AUTOpro
Generale

Bentley acuză Lincoln de plagiat?

La recentul Salon Auto de la New York, unde AUTO pro a fost singura publicație românească prezentă, Lincoln a prezentat un concept care va inspira anul viitor un model de serie, sub forma unei limuzine vârf de gamă, cu un nume emblematic în istoria mărcii: Continental. Designul rafinat emite multe pretenții și arată o direcție stilistică ce ar putea fi preluată pe viitor și de alte modele ale mărcii.

 LincolnContinentalConcept_01

Toate bune, doar că au existat voci care au acuzat Lincoln că s-a inspirat nepermis de mult din designul unei alte limuzine cu pretenții, Bentley Flying Spur. Inclusiv Luc Donckerwolke, designerul șef al companiei britanice, a postat pe Facebook următorul mesaj referitor la conceptul americanilor: ”Eu l-aș fi numit Flying Spur și aș fi păstrat cele patru faruri” – marcând cea mai vizibilă diferență stilistică între cele două automobile. Mai mult, acesta a postat și un mesaj pe pagina personală a lui David Woodhouse, omologul său de la Lincoln, în care îl întreba ironic: ”Vrei să-ți trimit și matrițele de producție?” – pe care însă l-a șters ulterior.

 bentley-flying-spur

Acum, deși acest conflict este savuros pentru pasionații auto, noi nu ne așteptăm să escaladeze mai mult, pentru că nici Bentley nu e chiar ”fată mare” în raport cu Lincoln. Modelul lor Flying Spur se bazează pe coupe-ul numit – acu e acu – ”Continental GT”. Și, cu toate că Bentley a folosit acest nume încă din 1952, acesta a fost cu adevărat popularizat în industria auto de Lincoln, care a lansat modelul ”Continental” 13 ani mai devreme, în 1939. Cu alte cuvinte, încâlcite sunt căile industriei auto…

 40cont

Totuși, nici modelul celor de la Lincoln nu-mi mai respectă foarte fidel istoria. Primul Continental s-a remarcat prin roata de rezervă plasata în exteriorul portbagajului, dar acoperită cu un capac în culoarea caroseriei, un detaliu care a născut o adevărată manie până în anii ’50, când mulți producători americani ofereau opțional un astfel de accesoriu, numit chiar ”Continental kit”. Lincoln a păstrat ideea stilizată a roții de rezervă pe capacul portbagajului până la sfârșitul anilor ’90 (la modelul Mark VIII) dar din păcate ea nu se regăsește acum la noul concept.

LincolnContinentalConcept_03

Articole similare

Noua generație Dacia Duster va intra oficial în producție peste câteva săptămâni

Mihai Morcovescu

Volkswagen pregătește un model de performanță complet electric, care va dezvolta 680 CP

Mihai Morcovescu

Hotel Guide | Top 10 Beautiful Hotel in Phangan, Thailand

Mihai Predescu

Leave a Comment