AUTOpro
Test drive

Mazda 3 Ediție aniversară

Într-o industrie auto din ce în ce mai acaparată de propulsia electrică, a fost o adevărată onoare să avem la test noua Mazda 3, în ediție aniversară, motorul său aspirat și superba cutie manuală fiind o raritate în peisajul actual al lumii auto.

În funcție de cum pică razele de lumină pe a ei suprafață și de unghiul din care o privești, nuanța caroseriei modelului Mazda 3 ediție aniversară își dezvăluie accentele cameleonice. Din anumite unghiuri, nuanța pare una mată, iar dacă îți schimbi perspectiva, vei vedea mici accente glossy, sublime, dar foarte de efect. Albul pur al caroseriei intră în puternic contrast cu jantele finisate negru lucios cu capace roșii cu inscripția Mazda 100 de ani.Edițiile aniversare Mazda sunt un omagiu adus automobilului de oraș Mazda R360, primul vehicul în producție de serie al niponilor. Fantastica nuanță de culoare Alb Snowflake Perlat, prezentă pe modelele aniversare Mazda, este inspirată de cromatica coupe-ului urban R360, lansat în 1960.

Inscripția specială Mazda 100 de ani, care diferențiază, alături de nuanța de vopsea și de pielea de culoare albă de pe bord o Mazda 3 100th Anniversary de o Mazda 3 obișnuită, se mai poate regăsi și pe tetiere, pe covorașele roșu aprins, pe cheia de acces, precum și pe caroserie, sub forma unei plăcuțe metalice montată pe aripile din față.

Mașina noastră de test avea tot ce are Mazda mai bun la nivel de sisteme de asistență. Vedeta a fost de departe pilotul automat auto-adaptiv cu funcție de urmărire a mașinii din față (Cruising & Traffic Support – CTS).

Mazda a decis să își echipeze hatchback-ul aniversar cu noul motor aspirat Skyactiv-X de 2 litri alimentat cu benzină, care dezvoltă 180 CP la 6000 rpm și 224 Nm la 3000 rpm. Skyactiv-X este primul, și momentan singurul motor cu ardere internă din lume care funcționează, atât cu aprindere prin scânteie (ca un motor pe benzină) cât și cu aprindere prin……..

 

Continuarea, în noul număr al revistei AUTO pro!

 

Articole similare

Test drive Dacia Duster EDC – Dulce compromis

Filip Sîrbu

Test drive Honda CR-V e-HEV – Formă cu fond

Filip Sîrbu

Test drive Peugeot 408 – În zodia felinei

Filip Sîrbu

Leave a Comment