AUTOpro
Connected Interviuri Test drive

Lynk & Co 01 – Primul drive test virtual din lume, în premieră națională

AUTOpro a realizat primul test virtual din istorie la bordul unui Lynk & Co, modelul 01. A fost o experiență unică, în premieră. Șoferul nostru a fost nimeni altul decât David Green, Chief Digital Officer la Lynk. Acesta ne-a oferit informații în premieră despre un nou brand și concept în lumea auto…

Frank Klaas, Vicepreședintele Geely pentru Europa declara în exclusivitate pentru AUTOpro: „Pandemia ne-a forțat să inovăm. Așa s-a născut primul drive test virtual din lume!” Lynk & Co, fiiind primul producător care pune la cale o asemenea posibilitate pentru presă. În acest moment, testul video este postat atât pe site-ul autopro.ro cât și pagina de youtube a lui Europa FM.

Puteți vedea cu toții cum funcționează sistemul multicameră, ce oferă simultan diverse imagini, inclusiv din afară – fiind folosită o mașină de însoțire în genul James Cordon in car karaoke…

Un concept unic în industrie

Gazda noastră exclusivă a fost David Green, Directorul pentru digitalizare de la Lynk, despre care am mai vorbit la AUTOpro de-a lungul timpului. David ne-a spus că versiunea PHEV condusă costă 40.000 Euro și are o confirgurație full option fixă. Singura opțiune este culoarea, albastră sau neagră.  Adică mai bine ca Henry Ford care vindea Model T în orice culoare atât timp cât era neagră!

Însă Lynk nu prea vrea să vândă ci ne invită la folosirea unui abonament de tip Netflix de 500 Euro pe lună care îți dă mașina asigurată, service-ată, reparată etc. David ne-a confirmat că în afară de curent electric și combustibil pe care îl plătești din buzunar, restul este inclus! Ar mai fi o limitare, nu pot fi parcurși mai mult de 15.000 km/an. Apropo de curent, mașina are o autonomie EV de 68km în WLTP, peste nevoia de navetă zilnică. Bateria de 17kWh poate fi încarcată în 5-6 ore chiar la un wall box normal, dar nu are posibilitatea de fast charge.

David îi numește pe cei care preferă acest abonament drept membri ai Clublui Lynk & Co. Ce este cu acest Club. Ne explică chiar David:

Noi vedem aceste cluburi ca pe un al treilea spațiu vital din viața clienților noștri. Pe lângă domiciliu și locul de muncă, unde altundeva te-ai putea duce? Apare astfel acest al treilea spațiu, aceste cluburi, gândite încă de la început ca niște locuri confortabile, ușor neconvenționale, unde poți să vii, să te conectezi la internet, să lucrezi, să bei o cafea, să te întâlnești cu prietenii. În timpul serii, vom organiza chiar și evenimente în aceste spații, pe care le vom folosi într-o varietate de moduri. Lucrăm cu o serie de parteneri care își vor prezenta produsele și serviciile în aceste spații flexibile și modulare. În care, bineînțeles, va fi și o mașină, dar care nu va fi neapărat în centrul acestor spații.

O altă cheie specială este așa numita „Digital Experience” oferită de Lynk. David Green: „toate mașinile Lynk&Co sunt conectate cu ajutorul unei unități on-board, care le permite să fie în permanență conectate la internet. În timp ce conduc, sistemul de navigație conectat la internet mă va ajuta să știu în permanență starea traficului. În același timp, conexiunea la internet mă poate ajuta să găsesc rapid un loc de parcare, dar și să îmi ascult muzica preferată de pe Spotify sau alte platforme. Pasagerii vor putea avea de asemenea acces la internet, cu ajutorul hotspot-ului mobil.”

În timp ce mașina stă pe loc, conectivitatea extinsă va permite Lynk & Co să vină în permanență cu noi funcții și să aducă update-uri de software mașinii, complet wireless. Conectivitatea le va permite utilizatorilor să trimită spre exemplu o adresă în sistemul de navigație a mașinii pentru a putea fi folosită ulterior, să descarce datele unei anumite călătorii și, bineînțeles, să folosească aplicația car sharing.”

 Lynk & Co afirmă că este unică în industrie. Green ne oferă detalii: „Este la nivelul modelului de business, detaliul prin care ne facem remarcați în raport cu ceilalți competitori din piață. Așteptați-vă ca lumea să înceapă să vorbească despre experiența pe care Lynk & Co o oferă clienților săi. În afară de asta, mai există câteva lucruri behind the scenes care, deși nu se vor releva imediat, urmează a da naștere unor noi experiențe extraordinare. Nu doar mașina este conectată. Întregul meu profil este conectat la mașină. Ceea ce înseamnă că sunt logat în această mașină ca David Green. Profilul meu poate fi stocat în cloud, ceea ce înseamnă că dacă voi utiliza o altă mașină Lynk & Co, închiriată în vacanță sau împrumutată de la un prieten, îmi voi putea încărca profilul în mașina respectivă.

Pe de altă parte, asta înseamnă că alți oameni pot crea și adăuga noi funcții și servicii grupate în jurul mașinilor Lynk & Co. Cred că Lynk & Co se face remarcată prin această deschidere și această colaborare în ceea ce privește mobilitatea, care va duce la crearea de funcții și servicii noi și inovative.”

Modelul 01 se poate achiziționa doar pe internet și deocamdată doar pe piețele mari ale Europei, prima fiind Olanda. Deocamdată, România nu este pe listă, dar vorba lui David: „Este doar o chestiune de timp!”

Interviul postat aici este versiunea editată a drive testului realizat împreună cu David Green. Versiunea completă a discuției noastre exclusive o veți găsi doar în nr viitor al revistei AUTOpro.

Articole similare

Mercedes-Benz Vans lansează inițiativa strategică adVANce

TEST BMW Seria 3 GT – Estetica urâtului

Stan Robert

Test drive BMW X1 – Mezinul răzvrătit

Filip Sîrbu

Leave a Comment