AUTOpro
Stiri

Vanzarile de automobile electrice, in crestere continua

Cu toate ca pandemia de Covid-19 a afectat mediul de afaceri romanesc, datele DRPCIV interpretate de APIA releva faptul ca automobilele electrice sunt din ce in ce mai cautate si cumparate de romani.

Pentru prima data in acest an, a putut fi observata in luna septembrie o crestere (chiar semnificativa) a inmatricularilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse si autobuze), comparativ cu luna similara a anului trecut (+72,8%). Cu toate acestea, datorita contractiei de pana acum a pietei, pe ansamblul celor 9 luni din 2020, se inregistreaza o scadere generala de 32,3%.

La nivelul Uniunii Europene cresterea vanzarilor fata de aceeasi luna din 2019 a fost de doar 0,1%, dar pentru primele 9 luni din 2020 s-a inregistrat o scadere totala de 29,5%.

Clasamentul general pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) dupa 9 luni din 2020 este condus de catre Dacia, cu 27.693 unitati, urmata de catre Volkswagen, cu 7.733 unitati, Renault 7.514 unitati, Ford 6.674 unitati, Skoda 6.615 si Hyundai cu 5.119 unitati.

Autoturismele (care reprezinta cca. 85% din total), au inregistrat in luna septembrie 2020 un volum de 10.778 unitati, cu 81,8% mai mare decat in luna similara din 2019. Este, conform APIA, o situatie conjuncturala generata de unele termene impuse prin regulamentele europene de omologare. Pe aceste date, autoturismele inregistreaza, dupa 9 luni din 2020, un volum total de 83.628 unitati, ceea ce corespunde unei scaderi de 31,8% in raport cu perioada similara din 2019).

La finalul primelor 9 luni din 2020, Top 10 este condus de catre Dacia, cu 26.149 unitati (-29,6% fata de 2019, cota de piata 31,3%), urmata de catre Skoda 6.615 unitati (-31,1% si o cota 7,9%),Volkswagen cu 6.569 unitati (-20,7% si o cota 7,9%), Renault 6.299 unitati (-39,8% si o cota 7,5%) si Hyundai 5.119 unitati (-14,5%, cota de piata 6,1%).

Pe modele, cu cele 12.133 unitati inmatriculate dupa 9 luni din 2020, Dacia Logan este pe primul loc (dar, in scadere cu 39,8% comparativ cu anul trecut), urmata de Dacia Sandero cu 6.475 unitati (-0,6%), Dacia Duster, 6.019 unitati (-26,9%), Renault Clio, 2.747 unitati (-37,1%) si Skoda Octavia, 2.241 unitati (-40,3%). In acest context general, este de remarcat cresterea inregistrata de Hyundai Kona (+41,9%).

Ponderea autoturismelor diesel ramane la un nivel redus (21,2%), desi, pe ansamblul perioadei, acestea inregistreaza o crestere a cotei de piata in 2020, respectiv 27% comparativ cu 26%, cat se inregistra in 2019.

In ceea ce priveste autoturismele pe benzina, acestea inregistreaza o scadere de 3,3pp pe ansamblul primelor 9 luni ale anului 2020 comparativ cu anul 2019, dar continua sa detina cea mai mare pondere in piata, respectiv 66,6% din total.

Autoturismele “verzi”, respectiv cele electrice (100% si hibride plug-in), precum si cele hibride (care dispun de propulsie electrica fara incarcare din sursa externa) au inregistrat, pe ansamblul, un volum in crestere (+8,6%), comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Finalmente, se consemneaza o crestere importanta de 40,8% la autoturismele 100% electrice si una mult mai consistenta, de 141,3%, la cele hibride plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrica (nu sunt incluse aici cele mild hibrid), inregistreaza, dupa primele 9 luni din 2020, o evolutie negativa (-8,2%).

Articole similare

Profitul net al Dacia a urcat la 161,3 milioane de euro

Robert Stan

PIRELLI: Cinci sfaturi pentru verificarea pneurilor care te ajută să te deplasezi în siguranță cu mașina

Autopromag

GoodYear a lansat Eagle F1 Asymmetric 3

Autopromag

Leave a Comment