AUTOpro
Stiri

Uber vinde divizia de taxiuri zburătoare

Joby Aviation, un dezvoltator de avioane electrice de pasageri, a declarat că va prelua Elevate, unitatea de taxiuri zburătoare a companiei Uber, a doua afacere pe care compania de ride-sharing  a vândut-o în două zile.

Joby nu a dezvăluit condițiile înțelegerii, dar a spus că Uber a fost de acord să mai investească 75 de milioane de dolari în compania din Santa Cruz, California, aducând investiția totală la 125 de milioane de dolari. De la înființarea sa în 2009, Joby a strâns peste 720 de milioane de dolari din finanțare, cea mai mare parte a sumei fiind primită de la Toyota.

Lansarea Elevate a avut loc în 2016, iar echipa sa, până la începutul acestui an, a promis lansarea serviciilor de air-taxi în Los Angeles, Dallas și Melbourne în 2023.

Potrivit Reuters, Uber și Joby au declarat că fiecare va integra serviciile celeilalte companii în propria aplicație pentru a permite clienților să rezerve transporturi terestre și aeriene fără probleme.

În ianuarie, Uber a anunțat că a colaborat cu producătorul de automobile sud-coreean Hyundai pentru a dezvolta taxiuri aeriene electrice ca parte a programului său Elevate, dar Hyundai nu a declarant nimic în urma acestor comentarii.

În timp ce au avut pierderi enorme la programele de conducere autonomă, Elevate și alte programe tehnologice ale Uber au redus ușor capacitatea de lucru în acest an. Cu toate acestea, compania a raportat în continuare un al treilea trimestru de pierderi în valoare de 104 milioane de dolari.

De asemenea, Uber a anunțat luni vânzarea unității sale de vehicule cu conducere autonomă către startup-ul Aurora. Această decizie a fost luată din dorința de a accelera obiectivul companiei de a atinge profitabilitatea.

Uber a promis investitorilor că va ajunge să aibă profit pe baza câștigurilor ajustate înainte de a se confrunta cu plata dobânzilor, a impozitelor,  cu deprecieri și cu amortizarea cheltuilelilor până la sfârșitul anului 2021. În ultimul trimestru, compania de ride-sharing a raportat o pierdere de 625 milioane de dolari.

Compania a declarat că se va concentra pe platformele sale principale de transport și livrare de alimente pentru a atinge profitabilitatea și a implementat măsuri stricte de reducere a costurilor, inclusiv disponibilizări numeroase.

Articole similare

Porsche Panamera – viitoarea generație în primele fotografii și video spion

administrator_autopromag

Skoda pregătește Elroq, un SUV compact 100% electric cu o autonomie de 600 km

Mihai Morcovescu

Studiu JD Power în SUA: calitatea automobilelor este în scădere în 2023

Mihai Morcovescu

Leave a Comment