AUTOpro
Stiri

Trust Motors devine importatorul OPEL pentru România

Compania germană Opel a decis transferarea operațiunilor din România către Trust Motors, importatorul mărcilor Peugeot, Citroen și DS. Mișcarea producătorului german se înscrie în planul PACE de mărire a flexibilității și eficienței în toate piețele în care operează.

În urma unor negocieri care s-au desfășurat într-un ritm foarte alert, Opel a decis să transfere toate operațiunile comerciale din România către Trust Motors. Este o mișcare surprinzătoare care a fost probabil accelerată de criza COVID 19. La începutul acestui an, înainte de criza declanșată de noul coronavirus, Michael Lohscheller, Președintele OPEL,  declara pentru AUTOpro că nu se întrevede o schimbare a importatorului pentru Romănia, o decizie urmând a fi luată în primăvara lui 2021. Însă la începtul lui iunie, constructorul german a decis să pornească negocierile pentru piața noastră, în dorința de a găsi un partener privat, local care să preia operațiunea.

Xavier Duchemin, Managing Director de vânzări, marketing și after sales declara că acest transfer se înscrie în programul PACE care presupune o mai bună folosire a resurselor pentru o eficiență sporită și flexibilitate pe toate piețele obținând o dezvolatare a business-ului în România.

„Echipa Trust Motors a participat la un proces de selectie extrem de riguros, reusind intr-un termen scurt sa puna la punct un pachet strategic complet, care in final a dovedit concernului Opel ca suntem partenerul potrivit pentru viitorul acestui brand in Romania! Este o reusita care aduce in inimile noastre entuziasm si confirmarea expertizei, intr-un an umbrit de o criza profunda. Cu aceasta ocazie, doresc sa multumesc celor implicati pentru devotamentul de care au dat dovadă!” a declarat în exclusivitate pentru AUTOpro, Andrei Iacob, CEO Trust Motors.

Anul trecut, Opel a vândut peste 9000 de unități pe piața noastră însă anul acesta, în primele 6 luni au fost comercializate doar 1038 de unități față de 3763 în aceiași perioadă a anului trecut. Cota de piață Opel a scăzut de la 5,4% în 2019 la 2,26 % în primele 6 luni ale lui 2020. Prin comparație, Peugeot are o cotă de 3,37% în acest an (în creștere față de 2,65% anul trecut) iar Citroen a păstrat aproximativ aceiași cotă de 1,74%. Piața romînească de autoturisme noi a scăzut în primele 6 luni cu aprox 31% față de media europeană de 38%.

Duchemin consideră că trecerea vînzărilor mărcii Opel la Trust Motors ca o cale de creștere a vânzărilor și a cotei de piață, importatorul român fiind apreciat de grupul PSA din care face parte Opel. Angajații reprezentanței Opel vor fi preluați de Trust motors.

După semnarea contractului, vor urma procedurile legale prevăzute, Consiliul Concurenței urmând să analizeze dacă această tranzacție crează un monopol pe piață. Însă având în vedere cotele de piață ale companiilor implicate probabil nu va fi nici o problemă în acest sens. Este de așteptat ca noul importator să își înceapă activitatea înainte de sfârșitul acestui an.

Prin această schimbare, un model de business pionierat de Opel prin care toți dealerii aveau statutul de importator direct, reprezentanța având un rol de coordonare comercială, marketing și comunicare încetează să opereze. Locul este luat de modelul clasic de business auto cu un importator și dealeri care oferă mașini prin intermediul importatorului. Este modelul de business auto dominant atât în România cît și în Europa.

Articole similare

Toyota România donează spitalelor din București două aparate de ventilaţie

Robert Stan

Suzuki lansează ediția specială Swift COOL

administrator_autopromag

Avancronica GP Bahrein 2016, din punctul de vedere al pneurilor

administrator_autopromag

Leave a Comment