AUTOpro
Stiri Prezentari

Skoda Fabia ajunge la a IV-a generație

skoda fabia 2022

Populară și gata oricând să reziste provocărilor mediului urban, Škoda Fabia este înnoită de constructorul auto ceh pentru a corespunde unor noi standarde. Automobilul este gata de pretențiile anului 2022, întrucât anul acesta nu va ajunge la clienți.

Škoda Fabia a reprezentat dintotdeauna o alegere conservatoare făcută de cei care își doreau o mașină care să bifeze majoritatea aspectelor disjunse din nevoie de transport personal, dar care să nu depășească un anumit prag valoric. În ciuda multor presupuneri eronate, proprietarii de Fabia sunt oameni calculați, dar și doritori de puțină magie în viața lor. Škoda a înțeles acest lucru, așadar a împachetat în noua versiune o multitudine de avantaje contemporane.

În primul rând, noua Fabia este printre ultimele autovehicule ale grupului Volkswagen care se mută pe noua platformă MQB pe care exemplarul Škoda o împarte cu VW Polo și Seat Ibiza. Această tranziție îi permite mașinii accesul la multiple variante de propulsie care o ajută să devină mai versatilă, lucru absolut necesar când ne amintim că Citigo a fost eliminat din gama producătorului ceh.

În al doilea rând, designul exterior continuă cu adoptarea limbajului deja implementat de Škoda pentru recente modele precum Kamiq. Modelul primește o restilizare familiară care o transformă într-un autovehicul modern și atractiv, iar asta se datorează și creșterii mărimilor. Lungimea, spre exemplu, a câștigat 111 mm față de generația curentă și a ajuns acum la un total de 4.108 mm. Semnătura luminoasă nouă este complimentată de noua grilă activă care poate asigura un plus ventilație pentru blocul motor la nevoie și un plus de aerodinamicitate în alte contexte. Pe partea laterală, noua Fabia primește un plus de imbold minimalist care, conform companiei, amintește de drapelul ceh. Spatele are stopuri noi mai largi și un spoiler integrat în partea de sus a mașinii pentru un plus de dinamism. Când uiți de dimensiune și gardă la sol, pare a fi un crossover SUV căruia i s-au furat suspensiile și tracțiunea integrală.

Noua Fabia va fi disponibilă încă de la lansare în nouă culori și va avea opțiunea pe anumite versiuni ca plafonul să fie contrastant. Jantele pot fi din oțel sau aliaj cu o dimensiune cuprinsă între 14 și 18 inchi.

Nu există planuri concrete pentru electrificarea platformei MQB pe care este stabilită noua Fabia. Astfel, acum noua Škoda va fi disponibilă cu motorizări aspirate și turbo, adică 1.0 MPI și 1.0 TSI care vor produce 64 de CP sau 79 de CP, respectiv 94 de CP sau 109 de CP. Transmisia va putea fi manuală în cinci sau șase trepte și automată DSG cu șapte rapoarte. Vârful de performanță va fi reprezentat de un propulsor 1.5 TSI. Nu există niciun plan pentru introducerea tehnologiei mild-hybrid, așadar cel mai curat motor va fi cel de 94 CP TSI care va produce 113 g/km. În aceeași ordine de idei, nu va exista nici o Fabia vRS. Vom avea, însă, o ediție Monte Carlo.

Finalmente, Škoda se va concentra pe adaptarea noului model pentru raliu, având în vedere că programul său dedicat s-a dovedit a fi un real succes. Prețul nu a fost confirmat pentru România, dar ne putem aștepta să înceapă de la aproximativ 13.500 de euro cu TVA inclus și să ajungă până la 25.000 de euro cu TVA inclus.

Articole similare

Hyundai Ioniq 5 N1 Cup: primele fotografii cu versiunea de curse a modelului electric

Mihai Morcovescu

ACAROM: creștere de 45% pentru piața auto din România. Dacia, lider incontestabil și în februarie

Mihai Morcovescu

KG Mobility va lansa în 2025 un pick-up electric cu o autonomie de 480 km

Mihai Morcovescu

Leave a Comment