AUTOpro
Stiri

Skoda Enyaq iV, la granița dintre trecut si viitor

Skoda Enyaq iV

Corespondență specială de la Vladimír Rybecký, reprezentantul Cehiei in juriul AUTOBEST

Skoda Auto din Praga a oferit jurnaliștilor auto din mai multe țări o călătorie în timp legată de lansarea noului SUV electric Enyaq iV.

După aproape jumătate de an de pauză, reprezentanții mass-media din Praga și-au amintit cum arată o prezentare cu adevărat grandioasă a unui nou model. În plus, Skoda a combinat introducerea modelului Enyaq cu un memento de 125 de ani de la înființarea companiei, în orașul Boemiei Centrale, Mlada Boleslav, care se laudă cu o lungă tradiție în inginerie, fiind locul unde s-a început producția de biciclete pentru ca ulterior sa se lucreze la producția de motociclete, iar mai apoi la cea de mașini.

În noul complex al Centrului de Congrese O2 Universum din Praga (situat lângă Arena O2, cunoscuta în special fanilor hocheiului pe gheață), câteva sute de vizitatori (inclusiv Prim-Ministrul Cehiei, Andrej Babis), au asistat la un spectacol în care diferite vehicule din istoria companiei au jucat un rol major. Coregrafia a peste două duzini de vehicule în mișcare a fost remarcabilă.

Noul CEO al Skoda Auto, Thomas Schäfer, a ținut să precizeze că, și în situația actuală extrem de dificilă de pe piețele europene, Skoda își manifestă forța – fiind unul dintre puținele branduri care au înregistrat un profit pozitiv în prima jumătate a anului, iar în prezent producția este din nou la capacitate maximă. În același timp, acesta ia în considerare viitorul apropiat și sustine că Skoda are o poziție de pornire deosebit de bună pentru transformarea prin care trece industria auto. SUV-ul electric compact Enyaq este un exemplu perfect în acest sens.

Noua mașină se bazează pe platforma modulară pentru mașinile electrice MEB ale grupului VW. Cu toate acestea, aceasta este o mașină tipică Skoda, cu un raport calitate-preț excelent, cu o mulțime de soluții inteligente și un design atractiv. Datorită arhitecturii MEB cu dimensiuni externe precum cele ale modelului Octavia, noua mașină oferă un spațiu interior asemănător cu cel al lui Kodiaq. Mașina este concepută pentru a atrage pe toată lumea – de la familii tinere până la pensionari, dar, în realitate, va fi mai atractivă pentru clienții corporatiști, dovadă fiind prețul său, care începe de la 40.000 de euro pe piața internă.

Introducerea modelului Enyaq iV este extrem de importantă pentru Skoda, nu numai pentru că este prima mașină electrică care a fost proiectată și va fi fabricată în Mlada Boleslav (mini-mașina electrică Skoda Citigoe iV este fabricată de Volkswagen în Slovacia, Bratislava). După anularea forțată a lansării Octavia, care este cel mai important model în ceea ce privește vânzările și profitabilitatea, a fost important să se arate publicului rezultatul muncii inginerilor, proiectanților și lucrătorilor din Mladá Boleslav, în aceste vremuri dificile.

Momentul este, de asemenea, important. Premiera vine într-un moment în care, după o schimbare în top management, ca întotdeauna în trecut, au fost tot felul de presupuneri cu privire la eforturile companiei-mamă, Volkswagen, de a muta marca Skoda în poziția de producător de mașini ieftine. Acest lucru se întâmplă într-un moment în care Skoda a demonstrat o capacitate foarte înaltă de a răspunde crizei Covid-19 cu o scădere a vânzărilor mult mai mică decât a altor mărci, fiind una dintre puținele din Europa care a raportat chiar un profit în prima parte a acestui an (doar Porsche s-a clasat mai bine în acest sens).

Lansarea noului Enyaq iV este marcat ca începutul unei noi ere. Aceasta este și va fi pentru mult timp de acum încolo prima și singura mașină proiectată cu ajutorul arhitecturii VW Group MEB, care nu va fi produsă în Germania.

Dar noua eră pentru marca Skoda nu începe doar cu introducerea unui nou model. Atunci când în anul 2012 a apărut o serie mică de mașini experimentale Skoda Octavia Green e-Line cu acționare electrică, s-a realizat testarea viitoarei noi versiuni. Octavia alimentat electric a fost împrumutat diferiților clienți și apoi a fost analizată experiența lor cu funcționarea mașinii electrice. Drept urmare, în Mlada Boleslav au învățat multe despre ce trebuia fi pus la punct înainte ca primul model cu energie electrică să fie lansat pe piață. A urmat crearea echipei Electromobility (în 2016) și nu numai pregătirea producției (Skoda Auto a investit 32 de milioane de euro în noua linie pentru Enyaq), ci și pregătirea sistematică a dealerilor și partenerilor de service pentru tot ceea ce este necesar cu privire la electromobilitate. La aceasta s-au adăugat și alte servicii necesare pentru clienți, denumite Ecosistem Skoda iV. Prin urmare, partenerii Skoda sunt mult mai bine pregătiți pentru vânzarea și service-ul mașinilor electrice decât concurenții lor.

Articole similare

Scădere majoră a pieței auto britanice

Robert Stan

Toyota GR 86 este succesorul lui GT86 – old school, din nou cool

Florin Amariei

Noul Peugeot 408 poate fi comandat în România. Prețul de pornire este de 33.600 de euro (cu video)

Mihai Morcovescu

Leave a Comment