AUTOpro
Prezentari Stiri

Picanto, mezinul Kia, primește tehnologii de clasă superioară

KIA Picanto

Kia Motors a adus modificări semnificative celui mai mic model al său, Picanto, care va fi comercializat în Europa începând din al treilea trimestru al anului 2020.

Oferind o gamă de tehnologii noi de siguranță și telematică, regăsite adesea în automobilele de clasă superioară și mai scumpe, noul Picanto se mândrește cu emisii mai scăzute datorită reproiectării noilor propulsoare, dar și cu modificări semnificative de design, atât la exterior, cât și la interior.

Modelul îmbunătățit Picanto vine cu o nouă serie de tehnologii avansate de siguranță – dezvoltate pentru automobilele Kia de clasă mai mare – devenind astfel unul dintre cele mai sigure automobile din clasa sa. De asemenea, Picanto oferă de acum generația a II-a a tehnologiilor de telematică UVO Connect, îmbunătățind conectivitatea și controlul automobilului pentru a elimina stresul în timpul călătoriilor. Îmbunătățirile aduse sistemelor de propulsie pe benzină al modelului Picanto includ noua transmisie manuală automatizată (AMT) dezvoltată de Kia și oferită opțional, care contribuie la o rulare mai rafinată.

Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a declarat: „Picanto este unul dintre cele mai bine vândute modele ale noastre în mai multe regiuni din lume și un favorit în rândul șoferilor europeni din segmentul A. Îmbunătățirile modelului sunt proiectate pentru a menține modelul Picanto cu un pas înaintea competitorilor săi, datorită designului său plin de energie și a caracterului său care inspiră bună dispoziție, combinat cu tehnologii de siguranță și conectivitate de clasă superioară. Suntem încrezători că modelul îmbunătățit Picanto va contribui în continuare la extinderea cotei noastre de piață în acest segment auto extrem de competitiv.”

În momentul începerii comercializării sale în al treilea trimestru al anului 2020, modelul îmbunătățit Picanto va beneficia de garanția Kia unică în industria auto, de 7 ani, 150.000 kilometri oferită standard.

Gama Picanto a primit îmbunătățiri semnificative atât la designul exterior mai ales pentru versiunea sportivă GT-Line și versiunea de inspirație SUV X-Line. Rezultatul este un model actualizat, cu un aspect mai distinct.

Partea frontală ale ambelor modele – GT-Line și X-Line – a fost revizuită pentru a oferi fiecărui automobil un design specific. Acesta începe cu grila ‘tiger-nose’ care oferă un nou aspect texturat de jur-împrejur și o formă mai deschisă. Finisarea cu efect cromat de jur-împrejur oferă o formă fluidă care se extinde spre partea inferioară a blocurilor optice redesenate și oferă automobilului o prezență mai impunătoare și un aer de stabiltate. Fiecare parte a grilei ‘tiger-nose’ dispune de o zonă evidențiată cu roșu pentru modelele GT-Line sau cu negru pentru modelele X-Line ce seamănă cu prizele de admisie a aerului.

Ambele versiuni dispun acum de blocuri optice redesenate și lumini de zi tip LED cu patru becuri. În partea posterioară, automobilul dispune de o nouă combinație de lămpi tip LED și stopuri de ceață cu design mai subțire, care crează o semnătură luminoasă mai ușor de recunoscut în același timp.

Atât modelele GT-Line cât și modelele X-Line au un design nou al spoilerelor față și spate cu linii ascuțite pentru un aspect mai modern. Modificările crează un design cu un aspect mai robust pentru modelele X-Line, iar pentru modelele GT-Line un aspect care leagă vizual automobilul de modelele GT performante din gama Kia.

Modelul îmbunătățit Picanto oferă cumpărătorilor multiple posibilități pentru personalizare, cu o gamă de 10 culori vibrante gândite pentru a-l face să iasă în evidență. De asemenea, sunt disponibile două designuri noi pentru jantele din aliaj pentru a consolida caracterul sportiv al modelului Picanto: jantele de 14 inch cu 16 spițe sau jantele de 16 inch în două tonuri cu aspect „diamond-cut”.

În interior, noul Picanto dispune de o serie de actualizări vizuale și tehnologice, concentrate în jurul sistemului audio-vizual și de navigație (AVN) ‘plutitor’ de 8.0 inch (mai multe informații în secțiunea ‘Infotainment’) și al display-ului digital de înaltă rezoluție de 4.2 inch situat în panoul de bord al șoferului.

În funcție de versiunea de echipare și de piața de comercializare, habitaclul lui Picanto dispune de scaune cu tapițerie textilă neagră sau din piele sintetică, în timp ce versiunea superioară de echipare este finisată cu o gamă de texturi noi pentru tapițerie ce oferă un aspect mai modern, de înaltă calitate. Cabina este finisată cu accente de culoare neagră, argintie sau negru lucios prezente pe ușă, pe planșa de bord și în jurul schimbătorului de viteze.

De asemenea, modelul îmbunătățit Picanto este disponibil cu o gamă de pachete de culori interioare pentru a spori posibilitatea clienților de a-și personaliza interiorul automobilului lor, în funcție de specificațiile și piața de comercializare.

Pachetul „Lime” oferă un interior în culoarea neagră cu cusături galbene contrastante și suportul scaunelor în culoare albă, schimbătorul de viteze și marginile gurilor de ventilație în culoare argintie și cu accente argintii și galbene pe mânerele ușilor. Modelele echipate cu pachetul „Orange” oferă un interior în culoarea neagră cu cusături în culoarea portocalie și accente negre și portocalii pe mânerele ușilor. Modelele echipate cu pachetul „Red” sunt finisate cu tapițerie în culoarea neagră și lateralele scaunelor în culoarea roșie, dar și cu accente în culoarea negru lucios și roșu și negru pe mânerele ușilor. În sfârșit, pachetul „Green” oferă elemente în culoarea verde în întreaga cabină și accente în culoarea argintie și verde pe mânerele ușilor, iar tapițeria scaunelor are un efect ”denim”.

Modelul îmbunătățit Picanto este disponibil în Europa cu trei motoare noi „Smartstream” alimentate cu benzină, fiecare maximizând eficiența și reducând emisiile de CO2 în comparație cu propulsoarele anterioare. Gama motoarelor este compusă din motorul de 1.0 litri T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) care dezvoltă 100 CP sau perechea de motoare aspirate natural de 1.0 litri și 1.2 litri DPFI (dual-port fuel injection), care produc 67 și respectiv 84 CP.

Printre alte inovații, motorul de 1.0 litri T-GDi dispune de un sistem mai eficient de injecție de înaltă presiune a combustibilului, de 350 bar. În același timp, cele două motoare aspirate natural înlocuiesc tehnologia cu injecție multi-punct (multi-point injection) cu noua tehnologie de injecție dual-port (dual-port fuel injection), ce oferă o sincronizare optimizată a timpilor de injecție pentru o eficiență maximă a consumului de combustibil. Motoarele oferă un circuit îmbunătățit de recirculare a gazelor de eșapament și o sincronizare optimizată a actionării supapelor de admisie, pentru a îmbunătăți la maxim eficiența consumului de combustibil.

Toate cele trei motoare sunt echipate cu un nou sistem de management termic integrat (ITMS – Integrated Thermal Management System), ce oferă o răcire mai eficientă a camerei de combustie. Sistemul ITMS variază caracteristicile de răcire a motorului în funcție de punctul de operare al motorului.

Modelul îmbunătățit Picanto este primul model echipat cu noua transmisie manuală automatizată (AMT) dezvoltată de Kia. Transmisia AMT este construită pe baza unei transmisii manuale cu cinci trepte, echipată cu actuatoare care automatizează acționarea ambreiajului și schimbarea treptelor de viteză. Utilizând un singur ambreiaj uscat, transmisia AMT este o opțiune rentabilă pentru clienții care preferă comoditatea și utilizarea facilă a unei transmisii automate, fără a sacrifica eficiența consumului de combustibil a unei transmisii manuale tradiționale.

Kia va comunica informațiile oficiale privind emisiile și eficiența sistemelor de propulsie ale modelului îmbunătățit Picanto în apropierea datei de începere a comercializării în Europa.

Modelul Picanto oferă un sistem de navigație cu ecran tactil ‘plutitor’ mai mare, de 8.0 inch, înlocuind sistemul anterior de 7.0 inch. De asemenea, dispune de conexiune multiplă prin Bluetooth, ce permite utilizatorilor să conecteze până la două dispozitive mobile în același timp – unul pentru utilizarea hands-free a telefonului și utilizare multimedia și altul doar pentru utilizare media. Sistemul oferă standard sistemele Apple CarPlay și Android Auto.

Sistemul UVO dezvoltat de Kia oferă șoferilor acces la informații în timp real din trafic, previziuni meteo, punctele de inters, prețurile combustibililor și detalii despre locațiile pentru parcare pe stradă sau în zone special amenajate – incluzând prețuri, locații și disponibilitate. De asemenea, aplicația UVO App, compatibilă cu smartphone-urile Apple și Android, permite proprietarilor să activeze de la distanță o gamă de funcții. În funcție de țară, utilizatorii pot trimite de la distanță indicații de trasee către automobilul lor, înainte de o călătorie, pot verifica locația automobilului și pot accesa rapoarte și notificări privind diagnosticul mașinii lor.

Mai mult, modelul Picanto va fi unul dintre primele modele Kia care va fi disponibil cu sistemul telematic UVO Connect* de generația a II-a, oferind proprietarilor câteva beneficii noi pentru îmbunătățirea experienței în timpul condusului și cu ajutorul aplicației UVO app diponibilă doar pe anumite piețe. Kia va dezvălui mai multe detalii despre tehnologia UVO Connect de generația II înainte de începerea comercializării modelului.

Modelul îmbunătățit Picanto dispune de câteva dintre cele mai noi sisteme avansate de asistență în timpul condusului dezvoltate de Kia, și de o gamă de sisteme active de siguranță pentru a îmbunătăți siguranța pasagerilor, fiind astfel unul dintre cele mai sigure automobile din clasa sa.

În funcție de specificații, noua gamă de sisteme avansate de asistență a șoferului include sistemul de asistență la evitarea coliziunii frontale cu detectarea pietonilor și automobilelor (FCA – Forward Collision-Avoidance Assist). În plus, modelul Picanto este disponibil cu sistemul de asistare la evitarea coliziunii cu traficul din unghiul mort (BCA – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), sistemul de asistență la păstrarea benzii de circulație (LKA – Lane Keeping Assist), sistemul de monitorizare a atenției șoferului (DAW – Driver Attention Warning) și sistemul de asistare pentru păstrarea benzii de circulație (LFA – Lane Following Assist).

Sistemul LFA utilizează o cameră video amplasată în partea frontală și senzori pentru a monitoriza marcajele rutiere, controlând direcția modelului Picanto pentru a-l menține în centrul benzii sale de circulație. De asemenea, modelul Picanto oferă sistemul de asistare la evitarea coliziunilor din lateral în timpul deplasării cu spatele (RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) care avertizează șoferul și oprește automobilul în cazul detectării unui alt automobil care se apropie din părțile laterale în momentul efectuării manevrelor de ieșire cu spatele dintr-o parcare.

Modelul Picanto este echipat cu stop pentru semnalizare în cazul frânării de urgență (ESS – Emergency Stop Signal), care aprinde automat lumina de frână în mod intermitent pentru a avertiza automobilul din spate în cazul frânării bruște. Sistemul de asistare la plecarea din rampă (HAC – Hill-stard Assist Control) menține frânat automobilul pentru a asigura faptul că acesta începe deplasarea ușor în momentul plecării din rampă.

Modelul îmbunătățit Picanto este echipat în dotarea standard cu sistemul de management al stabilității dezvoltat de Kia (VSM – Vehicle Stability Management), sistemul Torque Vectoring by Braking, sistemul de control al frânării în curbe (CBC – Cornering Brake Control) și sistemul de stabilitate în linie dreaptă (SLS – Straight-line Stability), sisteme ce ajută șoferii să mențină controlul automobilului în timpul frânării și al virajelor.

În funcție de specificații și piața de comercializare, modelul Picanto este echipat cu până la șapte airbag-uri disponibile în toată cabina, incluzând airbag pentru genunchi pentru șofer. De asemenea, acesta oferă scaun cu sistem de prindere ISOFIX pentru copii.

Articole similare

ECOBEST Challenge 2022, electrified by VinFast – cifre cheie din traficul real și constatări pentru 14 mașini electrice

Darius Pana

Skoda a dezvăluit noua generație Superb: Smart Dials și motorizare plug-in hybrid

Mihai Morcovescu

Software-ul Toyota va fi open-source, trăiască Linux

Filip Sîrbu

Leave a Comment