AUTOpro
Prezentari Stiri

iX3, primul SUV BMW cu propulsie exclusiv electrică

BMW iX3

După marca BMW i, mobilitatea integral electrică îşi face debutul în portofoliul mărcii BMW odată cu modelul Sports Activity Vehicle. Noul BMW iX3 este primul SUV al producătorului german care este propulsat exclusiv electric.

Premiera noului BMW iX3 înseamnă şi debutul celei de-a cincea generaţii a tehnologiei BMW eDrive, dar şi debutul unei noi ere a sistemelor de propulsie electrificată pentru automobile premium. Transformările sunt susţinute de progresele semnificative în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomie, masă, spaţiul necesar montării şi flexibilitate sistemul de propulsie.

După marca BMW i, mobilitatea integral electrică îşi face debutul în portofoliul mărcii BMW odată cu modelul Sports Activity Vehicle. Noul BMW iX3 este primul automobil din gama de modele a mărcii principale care este propulsat exclusiv electric. Apariţia noului BMW iX3 reprezintă cea mai recentă etapă în derularea strategiei de electrificare a BMW Group. Este pentru prima dată când un sistem de propulsie full electric a fost combinat cu caracteristicile robuste, funcţionalitatea versatilă şi spaţiul, confortul şi calităţile sportive caracteristice unui model BMW X.

Premiera noului BMW iX3 înseamnă şi debutul celei de-a cincea generaţii a tehnologiei BMW eDrive, dar şi debutul unei noi ere a sistemelor de propulsie electrificată pentru automobile premium. Transformările sunt susţinute de progresele semnificative în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomie, masă, spaţiul necesar montării şi flexibilitate sistemul de propulsie. Cele mai noi inovaţii dezvoltate de Grupul BMW pentru optimizarea motorului electric, a electronicii de putere, a tehnologiei de încărcare şi a bateriei de înaltă tensiune oferă noului BMW iX3 o putere maximă de 210 kW/286 CP, o autonomie de până la 460 de kilometri în ciclul de testare WLTP – echivalentul a până la 520 de kilometri în ciclul de testare NEDC – şi un nivel de eficienţă energetică peste cel al oricărui alt model din clasa sa. Aceste inovaţii vor fi disponibile şi la viitoarele modele electrice BMW i4 şi BMW iNEXT programate pentru debut anul viitor.

Produsele şi serviciile personalizate de la BMW Charging şi serviciile digitale inovatoare de la BMW Connected Charging oferă clienţilor o gamă largă de opţiuni atunci când vine vorba de încărcare rapidă şi accesibilă a bateriei de înaltă tensiune acasă, la locul de muncă sau în timpul călătoriei. Această ofertă largă reflectă abordarea extinsă a BMW Group privind mobilitatea electrică, care continuă dincolo de automobil şi acoperă o varietate de cerinţe şi situaţii ale clienţilor şi îi ajută pe noii proprietari BMW iX3 să utilizeze în mod optim calităţile automobilelor lor atât în călătoriile de zi cu zi, cât şi pe distanţe mai lungi.

Combinată cu actuala ofensivă de produse cu modele plug-in hybrid, lansarea pe piaţă a unui Sports Activity Vehicle full electric subliniază rolul de lider al BMW Group în transformarea către o mobilitate mai durabilă. În prezent, BMW Group oferă o portofoliu mai larg de automobile cu sistem de propulsie electrificată decât orice rival. Acum, 13,4% din totalul de automobile BMW Group nou înmatriculate în Europa sunt modele electrice sau cu sistem plug-in hybrid. Prin urmare, tehnologia de propulsie durabilă se bucură de o importanţă semnificativ mai mare în cadrul companiei comparativ cu totalul pieţei europene, unde modelele cu propulsie electrică reprezintă în prezent 7,7% din noile înmatriculări.

Contribuind la aceasta, compania intenţionează să-şi extindă portofoliul la 25 de modele electrificate până în 2023, mai mult de jumătate dintre acestea fiind full electrice. Electrificarea sistemului de propulsie este unul dintre domeniile viitoare de mobilitate stabilite de BMW Group în strategia sa corporate NUMBER ONE > NEXT. Inovaţiile D-ACES (Design, Autonom, Conectat, Electrificat şi Servicii/Partajat) vor pune bazele pentru creşterea durabilă pe pieţele auto din lume.

Lansarea pe piaţă a noului BMW iX3 va începe spre finalul anului 2020, când vânzările vor debuta în China. Modelul Sports Activity Vehicle electric va fi produs la uzina din Shenyang (China), care este operată de joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive. Componentele BMW eDrive sunt fabricate tot la Shenyang. Prin urmare, noul BMW iX3 este primul model electric al mărcii construit pentru export în China.

Power of Choice, nu doar un slogan

Noul BMW iX3 este un Sports Activity Vehicle veritabil, ale cărui numeroase calităţi se bazează pe modelul conceptual al BMW X3 cu propulsie convenţională. Modelul SAV pentru segmentul median premium este primul model al mărcii BMW a cărui arhitectură oferă un nivel de fleixibilitate fără precedent în ceea ce priveşte sistemele de propulsie. Datorită acestei abordări orientate spre viitor, BMW X3 va fi primul model al mărcii care va fi disponibil cu motoare pe benzină şi diesel extrem de eficiente (inclusiv cu tehnologie mild hybrid cu sistem de 48V), cu sistem plug-in hybrid fără emisii locale sau o propulsie exclusiv electrică.

Flexibilitatea încorporată în BMW X3 întruchipează abordarea strategică Power of Choice pe care BMW Group a implementat-o pentru a îndeplini nevoile de mobilitate specifice ale clienţilor din întreaga lume. Mulţumită evoluţiilor tehnologie ale sistemului de propulsie electric de generaţia a cincea, BMW Gorup va putea oferi pe acelaşi model orice sistem de propulsie, în confirmtate cu cererea pieţei, cu producţie pe o singură linie de asamblare.

BMW iX3 are un cadru unic pe puntea spate şi integrarea şasiului adaptat pentru a-l ajuta să răspundă cerinţelor specifice ale unui concept BEV (automobil exclusiv electric). Pe lângă furnizarea instantanee a puterii motorului electric şi reglarea suspensiei specifice modelului, maşina oferă combinaţia de comportament sportiv, stabilitate direcţională excelentă şi tracţiune superioară în condiţii meteorologice nefavorabile şi pe suprafeţe alunecoase, îndeplinind aşteptările pe care clienţii le au de la un Sports Activity Vehicle.

La cea de-a cincea generaţie, tehnologia BMW eDrive a atins un nivel de dezvoltare dincolo de cel al rivalilor de pe piaţă şi oferă o bază excepţională pentru aplicaţii durabile economic în modelele cu producţie de volum. În acelaşi timp, atracţia puternică a conceptului său se îmbină cu cererea în creştere la nivel mondial pentru automobile premium electrice. Apariţia unui model electric foarte eficient în segmentul Sports Activity Vehicle din clasa medie premium, dezvoltat pe un concept de succes la nivel mondial, contribuie semnificativ la reducerea emisiilor CO2 provenite din traficul rutier. În acelaşi timp eficineţa şi consumul redus asigură timp reduşi de încărcare, cu 100 km autonomie asiguraţi în 10 minute de încărcare la 150 kW (puterea maximă de încărcare) sau în 30 minute de încărcare la 50 kW.

Un model BMW X se remarcă din nou ca pionier pentru o abordare nouă a plăcerii condusului specifică mărcii. În 2015, predecesorul actualului BMW X5 xDrive45e a devenit primul plug-in hybrid care a fost oferit de marca BMW, alăturându-se BMW i8 ca al doilea PHEV din gama BMW Group. Acum, urmărind traseul deschis de BMW i3 şi MINI Cooper SE, BMW iX3 este primul model X 100% electric din portofoliul BMW Group. Până în 2023, planul este ca numărul de modele electrificate din portofoliul să fi ajuns la 25, dintre care 13 vor avea propulsie full electrică.

La BMW Group, fiecare model electrificat trebuie să demonstreze performanţe de mediu superioare în ceea ce priveşte CO2 – de la achiziţionarea materiilor prime la lanţul de aprovizionare, producţie, faza de utilizare şi reciclare – faţă de un automobil cu motor convenţional comparabil. Primul Sports Activity Vehicle electric stabileşte noi standarde în clasa sa în ceea ce priveşte eficienţa şi autonomia, consumul redus de materii prime şi scăderea emisiilor de CO2 pe tot ciclul de viaţă al produsului. BMW iX3, când este luat în calcul CO2 echivalent pentru mixul de energie europeană, are o amprentă de CO2 cu 30% mai mică faţă de BMW X3 xDrive20d. Când BMW iX3 este încărcat exclusiv cu energie verde, are o amprentă a emisiilor de CO2 cu 60% mai mică.

Folosirea pe scară largă a materiilor prime reciclate la fabricarea pieselor turnate din aluminiu şi a materialelor termoplastice, absenţa pământurilor rare datorită unui design inovator pentru motorul electric şi utilizarea la scară largă a energiei regenerabile în producţia noului BMW iX3, inclusiv fabricarea celulelor pentru bateria de înaltă tensiune, au avut şi un efect pozitiv asupra amprentei de mediu a maşinii. Analiza şi concluziile evaluării de mediu pentru iX3, care acoperă întregul lanţ de valori şi întreg ciclul de viaţă al automobilului, vor fi verificate şi certificate de către un institut de testare independent până la începerea producţiei.

Sistem eficient de propulsie

Noul BMW iX3 deschide calea pentru cea mai recentă etapă de dezvoltare a sistemelor de propulsie electrificată. A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive se remarcă prin principiul său de design integrat pentru componentele de propulsie. Acum, motorul electric, electronica de putere şi transmisia sunt aranjate împreună într-o singură carcasă. Sistemului de propulsie electrică integrat compact, permite o reducere substanţială a spaţiului de instalare necesar şi a masei componentelor în raport cu puterea pe care o produc şi a dus la o reducere de 30% a volumului sistemului de propulsie electric. Sistemul de propulsie electrică de a cincea generaţie va fi inclus şi în modelele BMW i4 şi BMW iNEXT ce vor fi lansate în 2021. Este extrem de scalabil şi poate fi adaptat la diferite concepte de vehicul, spaţiu de instalare şi cerinţe de putere, susţinând extinderea filozofiei „The Power of Choice” către alte modele produse de BMW Group.

Motorul electric dezvoltat pentru noul BMW iX3 produce o putere maximă de 210 kW/286 CP şi dezvoltă instantaneu un cuplu maxim de 400 Nm. Prin urmare, noul BMW iX3 are cel mai puternic sistem e-drive care a echipat vreodată un model electrificat al mărcii BMW. De asemenea, ajută la generarea plăcerii condusului pentru care BMW este renumită, datorită caracteristicilor sale de performanţă oferite. Cea mai recentă versiune a motorului electric dezvoltat intern de BMW Group prezintă o eficienţă excepţională de până la 93%.

Un alt element al tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie este bateria de înaltă tensiune cu tehnologie a celulelor dezvoltată suplimentar. Activitatea de cercetare şi dezvoltare efectuată a permis BMW Group să crească din nou densitatea energetică a bateriei. Densitatea energetică a sistemului de stocare a energiei a crescut cu încă 20% raportat la masă faţă de celulele de baterie utilizate până acum la modelele BMW cu propulsie electrică. Poziţionată în podeaua noului BMW iX3, bateria are un conţinut energetic brut de 80 kWh/ 74 kWh utili. Împreună cu eficienţa ridicată a motorului electric, noua generaţie de tehnologie a celulelor de baterie permite o autonomie de operare foarte mare, având în vedere dimensiunea şi masa bateriei de înaltă tensiune. Noul BMW iX3 oferă o autonomie de până la 460 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Acest lucru înseamnă o autonomie de până la 520 de kilometri atunci când este echivalată în valorile vechiului ciclu de testare NEDC.

BMW iX3 diferă semnificativ de celelalte automobile electrice din segmentul său, întrucât autonomia lor este extinsă în mare parte de baterii de înaltă tensiune cu capacitate din ce în ce mai mare – ceea ce are un impact negativ asupra masei maşinii şi, prin extensie, a eficienţei generale şi a proprietăţilor dinamice. În schimb, BMW iX3 iese în evidenţă prin combinaţia unică dintre un sistem de propulsie foarte eficient, regenerarea de energie adaptivă, încărcări cu pierderi reduse la puteri de până la 150 kW şi măsuri ample pentru reducerea rezistenţei aerodinamice, inclusiv roţi aerodinamice inovatoare cu masă redusă. Toate aceste aspecte îmbunătăţesc caracterul practic al modelului SAV electric, cu un impact important în flexibilitatea de condus pe distanţe lungi.

Competenţa tradiţională a BMW Group în dezvoltarea tehnologiei sistemului de propulsie este vizibilă şi la mobilitatea electrică. Ultimele progrese în acest domeniu conferă motorului electric, care debutează la noul BMW iX3, calităţile sale specifice. O nouă metodă de construcţie şi o serie de soluţii inovatoare permit ca motorul să asigure performanţe sportive alături de o eficienţă deosebită.

Motorul electric al noului BMW iX3 funcţionează conform principiului unui motor electric sincron şi, prin urmare, diferă semnificativ de alte soluţii de pe piaţă. Acţionarea rotorului nu este generată de magneţi permanenţi, ci prin inducţie, de alimentarea cu energie electrică. Această soluţie nu necesită folosirea de pământurile rare pentru componentele magnetice şi astfel BMW Group nu depinde de disponibilitatea acestora, un aspect important în asigurarea unei dezvoltări durabile.

Principiul de design al motorului sincron cu acţionare electrică oferă posibilitatea de a varia nivelul de excitare electrică a rotorului. Prin urmare, conducătorii vor observa diferenţe clare în profilurile de performanţă ale diferitelor moduri de condus. Cel mai înalt grad de inducţie electrică poate fi apelat prin setarea comutatorului Driving Experience Control în modul SPORT. Aici, livrarea rapidă a puterii motorului încurajează un stil de condus sportiv prin acceleraţia rapidă pe care o oferă. O inducţie redusa creşte eficienta sistemului de propulsie în modurile COMFORT şi ECO PRO. Suplimentar, pentru prima dată la un motor BMW, este permis un mod coasting foarte eficient, cu rotirea liberă a motorului, cu rulare liberă, fără frână de motor.

În plus, progresele înregistrate în dezvoltarea tehnologiei motorului duc la un salt semnificativ în ceea ce priveşte furnizarea şi eficienţa energiei. Acum, sistemul de propulsie poate atinge 17.000 rpm (o îmbunătăţire de aproximativ 40% faţă de BMW i3). Puterea maximă de 210 kW/286 CP se atinge repede şi rămâne disponibilă pe un interval larg până la linia roşie a turometrului sau viteza maximă a maşinii. Motorul noului BMW iX3 generează un cuplu maxim de 400 Nm, disponibil integral încă de la demaraj. Spre deosebire de alte motoare electrice, acesta îşi menţine şi nivelul maxim de cuplu pe un interval de turaţii larg. Toate acestea înseamnă că experienţa de condus este definită prin capacitatea maşinii de a livra cuplul instantaneu, dar şi de a susţine cuplul pe un nivel crescut de turaţii. Noul BMW iX3 sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, plasându-l în la acelaşi nivel cu BMW X3 xDrive30i cu propulsie convenţională. Viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h.

Puterea de propulsie a motorului este transferată pe cea mai scurtă cale posibilă către transmisia cu o singură treaptă, care este instalată în aceeaşi carcasă şi, de asemenea, a fost dezvoltată şi produsă de BMW Group. La noul BMW iX3, unitatea de propulsie electrică generală – care reuneşte motorul electric, electronica de putere şi transmisia într-un singur loc – ocupă spaţiul disponibil în cadrul specific modelului de pe puntea spate. De acolo, puterea este trimisă direct către roţile spate ale noului BMW iX3. Acest lucru măreşte suplimentar eficienţa generală a sistemului de propulsie, reduce consumul de energie electrică şi extinde autonomia noului BMW iX3, iar conducătorii se bucură de o experienţă tracţiunii spate clasică pentru BMW. De asemenea, oferă performanţe excepţionale pe zăpadă, gheaţă şi suprafeţe alunecoase datorită tracţiunii remarcabile şi stabilităţii direcţionale excelente. Tehnologia sa avansată de control al stabilităţii cu ARB (sistem de control al patinării roţilor faţă) îi permite să menţină impulsul continuu chiar şi în condiţii adverse de drum şi vreme.

Recuperarea de energie adaptivă îmbunătăţeşte eficienţa noului BMW iX3. Această funcţie inovatoare foloseşte conectivitate inteligentă pentru a optimiza atât autonomia maşinii, cât şi confortul acesteia. Intensitatea regenerării energiei la frânare (Funcţia Brake Energy Regeneration) este adaptată situaţiei rutiere detectate de datele din sistemul de navigaţie şi senzorii sistemelor de asistare a condusului. De exemplu, atunci când se apropie de o intersecţie, o zonă cu restricţie de viteză sau un vehicul pe drumul din faţă, regenerarea este activată la putere maximă, amplificând efectul de frânare şi asigurând un nivel ridicat de energie electrică recuperată. Aceste reglări ale situaţiei de condus se realizează şi atunci când nu este activată funcţia de orientare pe traseu a sistemului de navigaţie.

Pe drum deschis, funcţia coasting este activată pentru a spori eficienţa şi confortul ori de câte ori conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie. De asemenea, controlul precis al recuperării adaptive permite reacţii instantanee la schimbările din situaţia de condus. De exemplu, activarea semnalizatorului în faza de coasting porneşte imediat regenerarea. Suplimentar, atunci când automobilul se apropie de intersecţii cu semafoare, recuperarea energiei la frânare este anulată dacă semaforul se schimbă din roşu în verde.

Generarea adaptivă este una dintre setările activate implicit atunci când poziţia de condus D este cuplată cu ajutorul selectorului de pe consola centrală. Suplimentar, din meniul iDrive, conducătorul poate alege un nivel ridicat, mediu sau redus al generării energiei la frânare care să se aplice în toate situaţiile de condus. În poziţia de condus D, noul BMW iX3 porneşte cu viteză minimă de îndată ce frâna este eliberată, sporind confortul la manevră şi în traficul aglomerat. Activarea poziţiei de condus B cu maneta selectorului generează aşa-numitul control cu o pedală (one-pedal feeling) caracteristic automobilelor electrice ale BMW Group, oferind o forţă de recuperare foarte puternică.

Baterie de înaltă tensiune

Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 se bazează pe cea mai recentă tehnologie NMC-811, cu un design prismatic familiar de la alte aplicaţii BMW. Proprietăţile sale specifice sunt rezultatul activităţii riguroase de cercetare şi dezvoltare a BMW Group. Compania produce încă din 2013 module şi baterii pentru maşini cu sisteme de propulsie electrificată şi deţine un nivel foarte înalt de competenţă atât în ceea ce priveşte tehnologia celulelor de baterie, cât şi fabricarea de baterii de înaltă tensiune specifice diverselor modele. Un sistem modular dezvoltat independent, cu dispunerea flexibilă a modulelor, permite bateriilor dezvoltate intern să fie integrate într-o varietate de concepte de automobil diferite. Activitatea de bază desfăşurată în domeniul chimiei celulelor şi al proiectării celulelor au permis companiei să ofere producătorilor externi de celule de baterie specificaţii clare – orientate către cerinţele particulare de utilizare a automobilelor electrificate.

Bateria de înaltă tensiune dezvoltată pentru noul BMW iX3 face parte şi din tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie. În plus, cea mai recentă versiune a acumulatorului litiu-ion este un alt exemplu de strategie completă de dezvoltare durabilă a BMW Group. Cantitatea de cobalt ca materie primă folosită la fabricarea noii baterii de înaltă tensiune a fost redusă cu aproximativ o treime în comparaţie cu bateria de generaţie anterioară. BMW Group a pus la punct propriul său proces de achiziţii pentru cobalt şi litiu pe care îl furnizează producătorilor de celule de baterie, o parte dintre acestea implicând monitorizarea respectării standardelor de mediu şi sociale.

Ultimele progrese în domeniul tehnologiei bateriilor se referă atât la capacitatea de performanţă şi densitatea energetică a celulelor, cât şi la structura modulelor şi la dispunerea acestora în unitatea de stocare. Unităţile de socare sunt special dezvoltate pentru fiecare model, atât în cazul BMW iX3, cât şi pentru următoarele modele electrificate BMW. De exemplu, bateria de înaltă tensiune de la noul BMW iX3 are un număr mai mare de celule per modul, un număr de componente redus şi o construcţie mai compactă şi foarte subţire.

Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 este compusă din 188 de celule prismatice controlabile individual – fiecare în casetă de aluminiu. Celulele sunt grupate în 10 module. Bateria este poziţionată jos, în podeaua automobilului ca o componentă integrantă a caroseriei. Bateria de nouă generaţie cântăreşte 518 kilograme şi are o capacitate energetică brută de 80 kWh şi una netă de 74 kWh, oferindu-i un raport masă-capacitate de stocare favorabil pentru această clasă.

Un sistem sofisticat de răcire şi încălzire asigură că bateria de înaltă tensiune este menţinută la o temperatură optimă. Adaptat special tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie, principiul său de design reprezintă şi un pas important înainte în comparaţie cu sistemele utilizate până în prezent la automobilele electrificate ale BMW Group. Sistemul de răcire/încălzire cu lichid serveşte unitatea de stocare, electronica de putere şi motorul electric. Un modul de răcire cu două niveluri şi o unitate de control puternică asigură controlul ideal al temperaturii pentru componentele BMW eDrive în toate condiţiile de funcţionare şi aproape orice vreme. Un încălzitor auxiliar separat, acţionat electric, asigură că bateria de înaltă tensiune atinge un nivel ridicat constant de eficienţă la pornirea maşinii – chiar şi la temperaturi exterioare extrem de scăzute până la -30° Celsius. Interiorul şi bateria sunt încălzite folosind un sistem de pompe de căldură. Pompa de căldură se remarcă prin eficienţă extrem de ridicată; utilizează între 40 şi 80% mai puţină energie decât încălzirea electrică convenţională (în funcţie de temperatura exterioară), oferind în acelaşi timp un climat la fel de confortabil la bord. Extrage excesul de căldură din motor, unitatea de control a sistemului de propulsie şi bateria de înaltă tensiune, precum şi din aerul exterior şi o alimentează prin sistemul de climatizare. Sistemul integrat de gestionare a climei şi a sistemului de încălzire asigură şi încălzirea interiorului în funcţie de necesităţi şi răcirea optimă a bateriei de înaltă tensiune.

Noile caracteristici tehnologice care debutează ca parte a tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie includ o unitate de încărcare inovatoare. Unitatea de încărcare combinată (Combined Charging Unit / CCU) utilizată în noul BMW iX3 permite un grad de flexibilitate foarte ridicat atunci când vine vorba de conectarea maşinii la staţii de încărcare de diferite tipuri, ceea ce înseamnă că alimentarea cu energie electrică se poate face uşor şi rapid în ţările de pe mapamond. Atunci când se utilizează terminale cu curent alternativ (AC), CCU permite încărcarea monofazică până la 7,4 kW şi încărcare trifazică până la 11 kW. Conectarea automobilului într-o staţie de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) permite puteri de încărcare mult mai mari. Iar la staţiile de încărcare de mare putere – care asigură încărcare ultrarapidă pe principalele trasee de tranzit -, modelele electrificate din BMW Group pot beneficia acum de puteri de încărcare de până la 150 kW.

Unitatea de încărcare combinată (CCU) cu un transformator de tensiune 4 kW integral conectat la sursa de alimentare 12 V de la bord – pentru iluminare, sisteme de asistare a condusului, sistem audio şi încălzire a scaunelor – furnizează consumatorilor şi energie electrică din bateria de înaltă tensiune a maşinii.

Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 poate fi încărcată de la prize convenţionale casnice sau industriale, de la un wallbox sau de la staţiile de încărcare publice. Cu maşina conectată la wallbox, bateria poate fi încărcată cu putere de până la 11 kW de la 0 la 100% în 7,5 ore. Totodată, o staţie de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) poate reîncărca bateria de la 0 la 80% din capacitate în 34 de minute. O încărcare de 10 minute la una dintre aceste staţii oferă suficientă energie pentru a adăuga 100 de kilometri de autonomie în ciclul WLTP.

Noul BMW iX3 are o priză de încărcare CCS AC/DC, poziţionată deasupra pasajului roţii spate dreapta.

Articole similare

Citroen aniversează 55 de ani de la lansarea modelului Mehari (cu video)

Mihai Morcovescu

Noile Skoda Superb și Kodiaq, testate la -32˚ Celsius în interiorul Cercului Arctic

Mihai Morcovescu

Renault 5 Electric: au apărut primele fotografii neoficiale cu viitorul hatchback cu emisii zero

Mihai Morcovescu

Leave a Comment