AUTOpro
Generale Romania my love Stiri

“Opel va rămâne la fel de germanic ca și până acum” – Carlos Tavares

La finalul conferinței de presă de azi a celor de la Vauxhall și Opel, despre care vă vom povesti pe larg în următorul număr al revistei, sesiunea de întrebări și răspunsuri a adus în fața publicului o serie de detali interesante care vor marca viitorul mărcii germane Opel.9227

Între cele mai importante aspecte despre care s-a vorbit, se numără:

  • Reîntoarcerea la profitabilitate până în 2020
  • Electrificarea și performanță ridicată în materie de emisii de CO2 – toate automobilele mărcii vor beneficia de un sistem de propulsie electric sau plug-in hibrid până în anul 2024
  • Creșterea eficienței pentru producție și logistică la un nivel etalon pentru industrie
  • Intenția de a moderniza toate fabricile, fără ca acestea să se concureze între ele
  • Centrul de la Russelsheim va fi transformat într-un centru de competență globală pentru tot Grupul PSA
  • Intrarea pe 20 de piețe noi pentru Opel până în 2022 (China, Brazilia, Arabia Saudită)
  • Reducerea platformelor de la nouă la doar două (CMP și EMP2), proprietare PSA, până în 2024
  • Reducerea de la zece motorizări la doar patru
  • Lansarea de nouă modele noi până în 2020 (Combo în 2018, Corsa în 2019)
  • Programul denumit PACE va intra în vigoare imediat

Î: Unii oameni din cadrul Opel cu expertiză în management și tehnologii spun că acest plan al dvs este puțin arogant. Cum răspundeți la acest lucru?

Carlos Tavares: Acest lucru nu prea contează. Contează cu ce soluții venim pentru angajații Opel. Într-adevăr, această percepție a dvs, poate veni din faptul că avem o pasiune foarte mare. Suntem foarte pasionați să rezolvăm această problemă majoră, și mă supără când văd toată această durere creată în cadrul companiei de câțiva ani buni, cu rezultatele pe care vi le-am prezentat și dvs.

Vrem să oferim o soluție oamenilor noștri, într-un mod plin de pasiune,  cu multă determinare. Dacă această abordare este văzută ca una arogantă, atunci ne asumăm asta, dacă protejează angajații Opel.

Peter Cambell, Financial Times: La câți angajați aveți în plan să renunțați în cadrul acestui plan? Care sunt cele 20 de piețe de export în care veți vinde automobilele Opel?

Michael Lohscheller: Aceste piețe includ Argentina, Arabia Saudită, sau Taiwan. Avem multe oportunități în aceste țări, în care trebuie să facem bani foarte repede, acesta fiind și principalul motiv pentru care vrem să exportăm automobile în aceste țări.

În ceea ce privește locurile de muncă, vă spun ceea ce le-am spus și angajaților noștri în această dimineață, că nu plănuim să închidem nicio fabrică și că nu plănuim niciun fel de disponibilizare. Vedem însă că aceste costuri cu personalul, raportate la veniturile noastre, sunt destul de mari, ceea ce creează un gol în veniturile noastre. Trebuie să lucrăm la asta, și asta va include  multe dintre lucrurile despre care am vorbit, pensionări anticipate, ore suplimentare. Vom reduce orele de muncă de la 40 de ore pe săptămână la 35 pe săptămână și țintim spre un profit de 700 de euro per automobil.

Î: Ce va însemna această punere în prim plan a centrului de inginerie de la Russleheim?

Carlos Tavares: Suntem foarte norocoși pe partea de R&D, pentru că în urma achiziției am dobândit o importantă putere pe partea de inginerie. Avem un departament de inginerie foarte puternic în Germania, în Russleheim, și avem de asemenea un alt departament la fel de puternic în Franța.

Această creștere a puterii inginerești va avea o misiune dificilă, să pună Opel pe calea corectă pentru a putea îndeplini normele de poluare din 2021. Echipele Opel și PSA care au lucrat împreună în ultimele 100 zile sunt de lăudat, pentru că în acest interval de timp au reușit să reconstruiască complet planurile de producție și tehnologice ale companiei, pentru a pune Opel în calitatea de a respecta normele de emisii din 2021.

Un rezultat excepțional, care demonstrează, pe lângă calitatea oamenilor, și calitatea acestei colaborări oarecum spontane între echipele de ingineri francezi și germani. Pe lângă această dorință de a pune Opel înapoi pe picioare, avem un departament de inginerie puternic pe care îl putem folosi pentru a îndeplini normele de CO2 din 2021.

Centrul de inginerie din Russleheim va avea un cuvânt greu de spus în acest plan. Știm că avem ingineri foarte buni, pe care îi vom folosi în dezvoltarea noilor tehnologii, în Russleheim.

Î: Cum veți convinge cumpărătorii să cumpere un automobil german, având în vedere că dedesubt se ascunde tehnologie franceză?

C.T: În vasta mea experiență din domeniul auto am învățat ceva simplu, că trebuie să avem încredere în oamenii noștri. Când spunem că vom lucra la automobilele Opel în Germania și când spunem designerilor că pot să își dezlănțuie întregul talent de echipă germană știu că le ofer spațiu să respire.

Știu că vor exprima la sfârșitul zilei ideile germane din cadrul Opel pentru că ei înțeleg țara, cultura, așteptările clienților, și valoarea unui automobil bine făcut. Eu nu trebuie să fac nimic mai mult. Trebuie doar să le zic să își exprime ideile germane. Echipele noastre germane în design, inginerie și fabricare sunt libere să-și exprime calitățile.

Dacă mă întrebați dacă sunt sigur, vă voi răspunde că nu sunt. Însă sunt convins că asta se va întâmpla.

 

Articole similare

Vânzările Europene au crescut cu 9 % în Aprilie 2016

administrator_autopromag

Fiat Panda aniversează 4 decenii de versatilitate

Noul Hyundai Ioniq 5 N va debuta la Festivalul Vitezei de la Goodwood pe 13 iulie

Mihai Morcovescu

Leave a Comment