AUTOpro
Stiri

Noul A3 Sportback 45 TFSI e – mai sportiv și mai puternic

Audi își continuă campania de electrificare în clasa compactă. Marca cu cele patru inele lansează A3 Sportback 45 TFSI e, o versiune îmbunătățită a modelului A3 Sportback 40 TFSI e, oferindu-i mai multă putere și echipamente mai extinse.

La fel ca sora sa, noul model Audi A3 Sportback 45 TFSI e  este echipat cu un motor cu combustie de 1,4 litri, care dezvoltă 150 CP (110 kW) și are un cuplu motor de 250 Nm (184,4 lb-ft). Unitatea electrică este echipată cu un propulsor electric, care dezvoltă 108 CP (80 kW) și  are un cuplu motor de 330 Nm (243,4 lb-ft) și cu un acumulator de 13 kWh.  În total, unitatea hibridă plug-in are o putere de sistem de 245 CP  (180 kW) și un cuplu motor de 400 Nm (295,0 lb-ft).

Software-ul de control generează 30 kW (41 PS) suplimentar și 50 Nm (36,9 lb-ft) de cuplu în comparație cu versiunea anterioara a modelului A3 40 TFSI e. Acesta reglează interacțiunea optimă între cele două unități în conformitate cu cerințele de putere maximă. Motorul electric completează motorul cu ardere în intervalele de turație corespunzătoare. Propulsorul electric este integrat în carcasa modelului S tronic cu șase trepte, care transferă puterea roților din față.

Un pachet format din 96 de celule prismatice din bateria litiu-ion stochează 13,0 kWh de energie. Audi A3 Sportback 45 TFSI e se încarcă cu maximum 2,9 kW. Acumulatorul poate fi încărcat complet de la zero în aproximativ cinci ore folosind o priză de uz casnic.

.

Performanță puternică și autonomie mare

Cu o putere de 245 CP (180 kW) și un cuplu motor de 400 Nm (295,0 lb-ft), modelul compact PHEV accelerează de la 0 la 100 km/h (62,1 mph) în 6,8 secunde, iar viteza maximă la care poate ajunge este de 232 km/h (144,2 mph).

Consumul său de combustibil în ciclul NEDC este până la 1,4 litri la 100 de, eliminând 31 de grame de CO2 pe kilometru. Noul Audi A3 Sportback 45 TFSI e pornește întotdeauna cu energie electrică. Șoferul poate parcurge până la 74 de kilometri (46,0 mi) conform standardului NEDC (63 de kilometri în ciclul WLTP) cu zero emisii locale. Viteza maximă complet electrică este de 140 km/h (87,0 mph).

Patru moduri de conducere pentru eficiență ridicată

În modul „Auto Hybrid”, care este principalul mod de funcționare, motorul cu combustie și motorul electric împart munca în mod inteligent. În funcție de situație și de preferințele șoferului, mașina poate coborî, poate recupera – în modul de depășire și în timp ce frânează – sau poate crește împreună cu motorul electric și TFSI.

Atunci când șoferul selectează modurile „Baterie reținută” sau „Încărcare baterie”, managementul hibrid menține starea de încărcare a bateriei la un nivel constant sau o mărește în mod vizat.

Șoferii pot prioritiza acționarea electrică cu butonul EV. De asemenea, pot controla și alte funcții prin intermediul afișajului central MMI sau prin sistemul de manipulare dinamică Audi drive select. Afișajele speciale îl informează pe șofer cu privire la activitatea unității, precum modul de acționare, starea de încărcare a bateriei și autonomia. Afișajul MMI oferă, de asemenea, vizualizări ale fluxurilor de energie.

Un aspect sportiv

Exteriorul Audi A3 Sportback 45 TFSI e are un design expresiv: pachetul de design negru și o grilă Singleframe cu încrustări negre lucioase subliniază caracterul sportiv al mașinii. La cerere, Audi oferă faruri cu LED Matrix și lumini dinamice la virare.  Luminile de zi afișează un simbol în formă de E, care subliniează natura electrificată a mașinii.

Discurile de frână din spatele roților de 17 inch sunt mai mari decât cele ale modelului anterior 40 TFSI e: au un diametru de 340 milimetri (13,4 in) în față și 310 milimetri (12,2 in) în spate. Toate etrierele de frână sunt vopsite în roșu.

Spre deosebire de versiunea anterioară , echipamentul standard al lui A3 45 TFSI e include și Audi drive select, scaune sport, aer condiționat automat în două zone și cheia de confort.

A3 Sportback 45 TFSI e este disponibil de la 40.395,29 de euro în Germania (41.440 EUR cu 19% TVA). Clienții din Germania au dreptul la o subvenție de 6.750 de euro.

Articole similare

Lotus Exige 20th Anniversary – nostalgie modernă

Autopromag

Piața auto din România a scăzut cu 32% în luna martie 2020

Autopromag

OPEC+ se pregătește de creșterea producției de petrol

Florin Amariei

Leave a Comment