AUTOpro
Stiri Eveniment Industrie

Mazda, la AUTOBEST Summit Series 2021: „Electrificarea nu este suficientă!”

autobest summit series mazda

În cadrul unei sesiuni AUTOBEST Summit Series 2021, oficiali ai Mazda au arătat că „electrificarea nu este suficientă” pentru atingerea țintelor de decarbonizare la capitolul transport personal și comercial pe care UE se pregătește să le impună membrilor blocului comunitar. Mai mult, s-a pus accentul pe valorificarea pe termen lung a mașinilor cu motoare pe combustie internă (ICE).

Dan Vardie, fondator AUTOBEST, i-a avut ca invitați la o sesiune virtuală AUTOBEST Summit Series 2021 pe Wojciech Halarewicz, vicepreședinte Public Affairs Mazda Europe și Christian Schulze, Director R&D al Mazda Europe alături de mai mulți jurnaliști din 11 țări. Aceștia au abordat două teme importante: Green Deal și rolul combustibililor categorisiți drept eFuel. Iată perspectiva Mazda și cum văd japonezii schimbările de pe bătrânul continent pentru industria auto.

„În primul rând, este important să reținem că Green Deal a fost prezentată ca o strategie de creștere. Noi suntem de acord cu acest lucru și vrem să credem că așa va fi. Este clar faptul că există inițiativă serioasă pentru a transforma economia UE într-un extrem de competitivă și, mai important, corectă. UE vrea să devină prima economie din lume neutră din punct de vedere a emisiilor de carbon și se poate observa deja că se fac pași serioși în această direcție. Noi deja am identificat 50 de puncte importante asupra cărora deja se acționează, așadar suntem pregătiți pentru a contribui la succesul acestei politici publice”, a spus Wojciech Halarewicz.

Green Deal sau Pactul Verde European stabilește în prezent că până în 2050 vom ajunge să nu mai emitem gaze cu efect de seră, creșterea economică va fi decuplată de utilizarea resurselor și nicio persoană și niciun loc nu va fi lăsat în urmă. Pe scurt, Green Deal sau Pactul Verde European este foaia de parcurs a UE pentru a ajunge la o economie durabilă. Importanța acestui angajament este relevată de fondurile pregătite pentru tranziția către ținta din 2050: se mobilizează deja cel puțin 100 de miliarde de euro pentru perioada 2021-2027.

Euro 7, motoarele pe combustie internă, mașinile electrice și planurile Mazda

„Green Deal ar trebui privită ca o înțelegere a sustenabilității. Acest act nu este despre introducerea unor noi tehnologii și procese verzi, ci despre cum să trăim sustenabil cu produsele pe care le avem acum la îndemână. Este, așadar, clar că Green Deal este un plan accelerat de decarbonizare și este un pas extrem de important pentru protejarea climei”, a declarat Christian Schulze.

Oficialul Mazda a arătat că marca pe care o reprezintă se pregătește să întâmpine noile reglementări gândite de UE, dar face acest lucru cu gândul la clienții din prezent. Valorificarea automobilelor ICE ar deveni imposibilă prin propulsarea în prim plan numai a EV-urilor, așadar se au în vedere eFuels sau combustibili mult mai curați.

„Motoarele nu sunt o problemă, ci combustibilii fosili”, spune Schulze. De aceea, compania are în vedere dezvoltarea în continuare a motoarelor diesel.

Detalii complete despre noutățile aflate la sesiunea din aprilie 2021 a AUTOBEST Summit Series veți putea afla din următorul număr al Revistei AUTOpro!

Articole similare

Porsche a publicat primele fotografii cu habitaclul viitorului Macan electric

Mihai Morcovescu

Noile Skoda Superb și Kodiaq, testate la -32˚ Celsius în interiorul Cercului Arctic

Mihai Morcovescu

Castrol ON e-Fluids: creșteri de performanță pentru Jaguar Racing în Formula E

Gabi Gogiu

Leave a Comment