AUTOpro
Green car Stiri

Mașinile electrice chinezești se strâng la porțile Europei

Xpeng G3

Cel puțin asta crede Jean-Dominique Senard, Președintele Renault Group, care prevede o concurență feroce pe acest segment în perioada următoare.

Renault nu traversează o perioadă prea bună și a reorganizat alianța cu Nissan și Mitsubishi în speranța creșterii competitivității la nivel global. Constructorul francez se teme însă și de concurența „feroce” a mașinilor electrice chinezești, în condițiile în care, la nivel de grup, principalul model EV al francezilor este Zoe, iar Nissan vine cu celebrul Leaf, deci nu putem vorbi despre o gamă extinsă. 

Această declarație a fost făcută de Jean-Dominique Senard, Președintele Renault Group, la o audiere în Parlamentul francez, conform Automotive News.

Executivul francez are de ce să fie îngrijorat în această privință. China are un potențial uriaș în privința mașinilor electrice, care până acum s-a desfășurat în mare parte local. Sunt constructori chinezi foarte puțin cunoscuți în Europa, care deja produc EV-uri tentante, cu autonomii bune și la prețuri foarte bune. O parte dintre ei și-au anunțat deja intențiile ofensive pe piața europeană, a cărei poartă de intrare este formată în mare parte de Norvegia, statul nordic fiind, de mai mulți ani, o adevărată oază a EV-urilor din întreaga lume, piața prioritară pentru orice producător atunci când lansează un model nou, fie el complet electric sau doar electrificat.

Cifrele Norvegiei

Piața norvegiană a absorbit anul trecut puțin peste 60.000 de mașini electrice, care au avut o cotă de piață de 42,4%, în timp ce PHEV-urile au înregistrat 19.925 de unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 13,6%. Anul acesta, în primele patru luni, dintre care două afectate puternic de epidemia de coronavirus, în Norvegia s-au vândut 23.461 de EV-uri, o scădere de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar și 9.523 de PHEV-uri, o creștere de 30% comparativ cu 2019. 

Cel mai bine vândut model electric în aceste prime patru luni ale anului a fost, surprinzător, Audi e-tron, cu 5.165 de unități, în vreme ce starul de anul trecut, Tesla Model 3 (cel mai bine vândut model, la general, în 2019 în Norvegia) a coborât pe locul 7, cu 1.268 de unități vândute în primele patru luni. Rezultate foarte bune a înregistrat Mercedes EQC, cu 624 de mașini vândute până la finalul lunii aprilie.

Chinezii care vor face pasul către Europa

În primul rând BYD, un constructor foarte puternic, care cunoaște deja piața europeană, mai ales prin autobuzele sale electrice. MG, producătorul britanic deținut de SAIC Motor, a înregistrat deja 600 de modele ZS EV vândute pe piața norvegiană. Xpeng Motors este aproape necunoscut în afara Chinei, dar plănuiește să dea drumul vânzărilor pe piața nordică. Producătorul chinez are în acest moment două modele: G3 (520 km autonomie NEDC) și P7 (până la 700 km NEDC). 

Nu în ultimul rând, Aiways, un alt producător care are deja un acord cu filiala Hertz pentru zona Corsica. Aiways, fondat acum 3 ani, are pregătit deja modelul U5, pe care l-a anunțat pentru această vară în Europa și lucrează la crossoverul U6.

Articole similare

Referendum pentru eliminarea SUV-urilor din centrul Parisului. Ce măsură vor să ia autoritățile pariziene?

Mihai Morcovescu

ACAROM: creștere de aproape 34% pentru piața auto din România. Dacia, lider detașat și în mai

Mihai Morcovescu

Careem, un nou rival Uber, primește ajutor de la Daimler

Filip Sîrbu

Leave a Comment