AUTOpro
Eveniment Generale Romania my love Stiri

Ford dezvăluie noul Ford Focus: cel mai inovator, dinamic și fascinant Ford din toate timpurile se lansează la 20 de ani de la revoluționara primă generație

  • Desenat pornind de la o coală albă de hârtie, noul Ford Focus deschide o nouă eră a tehnologiei, confortului, spațiului și a experienței la condus pentru clienții europeni ai segmentului compact.
  • Noul design al gamei extinse Focus este concentrat pe dorințele clienților și include crossover-ul Focus Active și versiunea premium Focus Vignale.
  • Noul sistem Stop&Go, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și tehnologia care menține mașina pe centrul benzii de rulare ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat. Farurile adaptive predictive în viraje și luminile care expun indicatoarele rutiere îi ajută pe șoferi să vadă mult mai bine pe timp de noapte.
  • Primul sistem Head-up Display oferit de Ford pe un model din gama europeană este responsabil pentru un nivel superior al siguranței la volan. Sistemul Active Park Assist 2 permite manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton.
  • Sistemul selectabil Drive Modes, o îmbunătățire cu 20% a rigidității torsionale și suspensia spate independentă izolată oferă sistemul de amortizare controlată continuu (Continuously Controlled Damping) – o premieră absolută pentru Focus, soluție care păstrează compacta Ford în topul dinamicii segmentului și îmbunătățește în același timp confortul.
  • Noul Focus introduce modemul integrat FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă în călătorii. Focus mai oferă o zonă de încărcare wireless, sistemul SYNC 3 cu un touchscreen de 8 inch și un pachet audio B&O PLAY.
  • Avansatele motoare EcoBoost pe benzină și EcoBlue diesel sunt sprijinite de o nouă transmisie automată cu opt trepte, oferind o îmbunătățire medie de 10% la nivelul întregii game.

Ford a anunțat astăzi debutul global al noii generații Ford Focus: un model complet și cel mai competent Focus din toate timpurile din punct de vedere tehnic.

În urma unei colaborări foarte apropiate cu clienții, noul Focus a fost dezvoltat de la zero pentru a oferi cea mai încrezătoare, intuitivă și satisfăcătoare experiență pusă la dispoziție de un model compact de familie din Europa.

Focus introduce o filosofie de design care are în centru oamenii. Aceasta amestecă un stil exterior emoțional cu un nivel aerodinamic de top în segment. În același timp, interiorul oferă mai mult spațiu, dar și materiale și atenție la detalii de înalt nivel.

Cea mai sofisticată gamă de sisteme de asistență a șoferului oferite vreodată clienților Ford  este integrată pentru a pune la dispoziția acestora o experiență intuitivă, relaxantă și rafinată. Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:

  • Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) – îmbunătățit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere de viteză și cu tehnologia care menține mașina pe centrul benzii de rulare – ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat.
  • Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje și luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizează virajele și – pentru prima prima dată în industrie – indicatoarele rutiere.
  • Cea de-a doua generație a Sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2) operează acum schimbările de trepte, accelerația și frâna pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton.
  • Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford în Europa le permite șoferilor să-și concentreze atenția pe șosea.
  • Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezentă în premieră în segment. Aceasta îi ajută pe șoferi să ocolească vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.

Noul Focus rămâne fidel moștenirii celor 20 de ani de istorie a acestui model, oferind un nivel dinamic de vârf în segmentul său, îmbunătățit prin prima apariție în gama Focus a sistemului de amortizare controlată continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente față și spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigură un rafinament superior și printr-o tehnologie patentată Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.

Experiența pasagerilor este și ea îmbunătățită prin apariția unor elemente de confort precum modemul integrat FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă în călătorii, și prin noua zonă de încărcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.

Opțiunile disponibile la nivel de motorizări includ o versiune optimizată a multipremiatului 1.0 EcoBoost și noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost, ambele îmbunătățite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri. Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue și 2.0 EcoBlue permit un consum excepțional, în timp ce noua transmisie inteligentă cu opt trepte adaptează schimbarea treptelor la stilul de condus și este manevrată printr-un controller rotativ ergonomic și elegant.

“Noul nostru Ford Focus este vârful de tehnologie și de atracție în segmentul său”, spune Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. “Șansa de a construi o mașină complet nouă începând de la o coală albă de hârtie nu vine foarte des în industria auto. Am îmbrățișat-o și am dezvoltat cea mai bună mașină compactă de familie care poate fi cumpărată în Europa”.

Dezvăluită în versiunile de caroserie hatchback cu 5 uși, Wagon și – pe anumite piețe – sedan cu patru uși, cea mai complexă gamă Focus din istorie este propusă în variante de personalitate exclusive care completează o gamă largă de dorințe și de aspirații ale clienților segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale și crossover-ul Focus Active.

Noua generație Focus este primul model global construit pe noua platformă Ford C2, dezvoltată pentru a îmbunătăți performanțele din testele de siguranță. Modelele Ford construite pe platforma tehnică C2 vor oferi un spațiu interior superior fără ca acest lucru să aibă impact asupra dimensiunilor exterioare și permit o dezvoltare aerodinamică de vârf care conduce la cifre mai bune la capitolul consum. Nivelul superior de calitate și atenția de top la detalii sunt doar o parte dintre rezultatele directe ale unei investiții de 600 de milioane de euro în fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Ford a vândut aproape 7 milioane de unități Focus în Europa și peste 16 milioane la nivel mondial din 1998 încoace, anul lansării primei generații revoluționare a acestui model.

“Focus a fost sufletul Ford în Europa în ultimele două decenii. A condus gama la capitolele design, tehnologie și plăcere a condusului și a concentrat tot ceea ce clienții noștri au apreciat în marca Ford”, spune Steven Armstrong, vicepreședinte al grupului și președinte Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu și Africa. “Cu modelele de familie din segment adunând una din cinci vânzări la nivel european în cursul anului trecut, Focus rămâne la fel de important ca întotdeauna pentru compania noastră și pentru clienții noștri. Acesta este motivul pentru care am investit atât de multă energie în dezvoltarea acestei noi generații, rezultând una dintre cele mai bune mașini pe care le-am produs vreodată”.

Design: oamenii în centrul atenției

Noua generație Focus marchează o evoluție a limbajului de design Ford. Creată pentru oferi experiențe de utilizare bogate la fiecare interacțiune, filosofia de design antropocentrică unește limbajul formal expresiv cu atributele funcționale dorite de clienți.

“Am dorit ca noul nostru Focus să fie un produs de care clienții să se îndrăgostească și de care să rămână îndrăgostiți”, spune Amko Leenarts, Director de Design Ford Europa. “În interior și la exterior, noua noastră filosofie de design vizează crearea unor momente memorabile de interacțiune care construiesc și mențin relația dintre om și mașină”.

Focus s-a maturizat, vine cu o siluetă sportivă și oferă o alură premium, prezentând în același timp un nivel superior de confort și de spațiu. Noua siluetă distinctivă a fost concepută în principal prin repoziționarea spre înainte a montanților A și prin proporții echilibrate care le permit acestora să fie orientați spre centrul roților față, în timp ce liniile musculare ale montanților C sunt așezate exact deasupra roților spate. Capota mai lungă rezultată și bara față fluidă, cuplate cu o reducere a volumului liniei longitudinale laterale de forță, generează o imagine puternică și în același timp elegantă, îmbunătățind caracterul premium și sportiv al mașinii.

Consolele mai scurte, ampatamentul majorat cu 53 de mm și poziționarea spre spate a cabinei determină o imagine puternică și dinamică, în ciuda impresiei pregnante de mașină compactă.

Generoase în mișcare, panourile metalice ale caroseriei au fost modelate prin linii sculpturale tensionate și atletice. Suprafețele largi preiau reflexiile luminii și le antrenează din față spre spate. Aripile frontale proiectează liniile spre “coapsele” posterioare ale mașinii, construind o agilitate vizuală dinamică.

Partea frontală a noului Focus este simplă și armonioasă, subliniind o prezență curată și hotărâtă. O grilă frontală sensibil mai mare, dar ușor de recunoscut ca apartenență la gama Ford prin prezența sa puternică, este așezată între blocurile optice cu orientare orizontală care, la fel ca în cazul stopurilor, sunt așezate cât mai înspre lateral posibil pentru a îmbunătăți prezența și imaginea mașinii.

Stopurile sunt acum împârțite în două zone, oferind posibilitatea deschiderii versatile a hayon-ului, în timp ce tehnologia LED permite o semnătură luminoasă distinctă ușor de recunoscut atât în timpul zilei, cât și noaptea. Acest element confirmă construcția premium a părții posterioare a mașinii.

Noul Focus oferă un spectru larg de opțiuni estetice, cu elemente care diferențiază Focus Vignale, Focus ST-Line, Focus Active și Focus Titanium prin reflectarea preferințelor și a nevoilor specifice ale clienților fiecăreia dintre aceste variante. Elementele caracteristice fiecăruia includ:

  • În cazul lui Focus Vignale, linia frontală continuă pe întreaga lățime a mașinii este concepută pentru ca mașina să aibă o prezență artizanală, desprinsă din lumea bijuteriilor. Inserțiile și ornamentele satinate pe barele longitudinale de plafon, în zona frontală și în partea laterală inferioară a ușilor completează grila frontală specifică Vignale.
  • Difuzorul posterior agresiv al lui Focus ST-Line se asortează cu eleronul funcțional montat în continuarea plafonului. Decupajele largi din grila frontală și din spoiler permit observarea unor elemente ale compartimentului motor, iar inserțiile specifice în formă de aripi ST-Line din zona laterală a barei față direcționează fluxul de aer spre prizele frontale.
  • Focus Active oferă o gardă la sol ridicată și elemente de protecție la nivelul aripilor și al ușilor laterale. Scutul frontal, cel posterior și pragurile sunt acoperite într-o nuanță argintie contrastantă, în timp ce designul frontal este conceput special pentru această versiune.

Noul Focus oferă o paletă de 13 nuanțe pentru caroserie, implicit Orange Glow, Desert Island Blue și Dark Mulberry, ultima prezentă în exclusivitate pe versiunea Vignale și caracterizată printr-o vopsea aplicată în patru straturi.

Filosofia de design prin care omul se află în centrul atenției se prelungește la interior. Habitaclul oferă un mediu mai cald și mai primitor în contextul unui nivel ridicat al calității percepute. Acest nivel a fost atins prin utilizarea unor linii simple și curate, cu ajutorul unor materiale expresive care inspiră încredere prin suprafețele integrate unitar.

Designul interior simplificat, mult mai puțin aglomerat, este punctul de start pentru o atmosferă mai calmă la bord. Portierele frontale se prelungesc fluid până în spatele planșei de bord, generând un efect vizual care subliniază un nivel de spațiu de calitate superioară. Partea superioară a planșei de bord și fețele interioare ale ușilor sunt construite din materiale moi la atingere care insuflă la rândul lor o imagine premium.

Elemente inspirate din lumea bijutierilor reflectă caracterul contemporan al designului de top: sticla șlefuită și finisajele periate se numără printre opțiunile pe care clienții le au când vine vorba de personalizarea inserțiilor decorative din fața pasagerului din dreapta șoferului, a interiorului ușilor sau a contururilor aeratoarelor din habitaclu.

La fel ca la exterior, interioarele tuturor variantelor de personalitate ale noului Focus oferă elemente și materiale unice care disting caracterele fiecăruia în parte: lemn de esență fină și piele premium pentru versiunea Vignale, inserții cu efect fibră de carbon și cusături roșii pe ST-Line și materiale texturate și mai robuste pentru varianta Active.

“Acele zone aglomerate în care structurile și materialele diferite se întâlnesc într-un spațiu anume sunt acum amintire”, spune Leenarts. “În locul acestora, materialele de pe noul Focus sunt alese special pentru a se asorta și a se amesteca foarte ușor unul cu celălalt, subliniind încă o dată calitatea și atenția la detalii care stau la baza acestei mașini”.

Tehnologii care inspiră încredere

Noua generație Ford Focus oferă cea mai complexă gamă de sisteme avansate din istoria modelelor produse de Ford, prezentând tehnologii sinonime cu Nivelul 2 pe scara conducerii autonome, conform SAE.

Tehnologiile sofisticate grupate în pachetul Ford Co-Pilot360 îmbunătățesc nivelul de protecție în caz de accident, experiența de șofat și ușurează manevrele de parcare. Acestea sunt concepute pentru a transforma timpul petrecut la volan într-o experiență mai confortabilă, mai sigură și mai ușoară.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire și Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate ajusta viteza mașinii pentru a se încadra în limitele legale monitorizând indicatoarele de pe marginea sau de deasupra șoselei și detectând limitările de viteză. În plus, sistemul utilizează informațiile stocate în sistemul de navigație integrat. Tempomatul adaptiv funcționează la viteze de până la 200 km/h.

Noua funcționalitate de Oprire-Pornire (Stop&Go) îi permite Tempomatului adaptiv să oprească complet vehiculul în trafic foarte aglomerat, utilizând până la 50% din forța totală de frânare necesară acestei manevre. De asemenea, sistemul îi permite mașinii să plece automat de pe loc dacă timpul de oprire este de sub 3 secunde. Pentru opriri mai lungi de 3 secunde, șoferul poate apăsa un buton aflat pe volan sau pedala de accelerație pentru ca mașina să se pună din nou în mișcare.

Tehnologia de fixare a mașinii pe centrul benzii de rulare poate monitoriza marcajele de pe șosea și poate să aplice un impuls foarte ușor, dar perceptibil la nivelul direcției pentru a-i ajuta pe șoferi să rămână pe mijlocul benzii atunci când Tempomatul adaptiv este activat. Concepută pentru a-i sprijini pe șoferi la viteze de până la 200 km/h, tehnologia este dublată de alerte vizuale și acustice dacă sistemul detectează faptul că șoferul nu acționează volanul atunci când e nevoie.

“Gândiți-vă la momentul în care ați dat examenul practic la școala de șoferi și la cât de tare v-ați concentrat atunci să fiți siguri pe șosea. Șofatul nu a devenit mai puțin solicitant, ci pur și simplu ne-am obișnuit noi cu presiunea. Tehnologii precum sistemul de Oprire-Pornire și cel de fixare a mașinii pe centrul benzii de rulare vor reduce stresul pe care-l resimt șoferii la volan, ajutându-i pe aceștia să-și concentreze atenția pe șofat și să fie mai încrezători atunci când conduc”, spune Helmut Reder, director al liniei globale de vehicule C-Car în cadrul Ford Europa.

Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje și expunere a indicatoarelor rutiere pre-ajustează în premieră tiparele fasciculelor de lumină pentru o vizibilitate maximă încă dinainte ca mașina să ajungă în viraj, în intersecție sau în sensul giratoriu.

Sistemul utilizează o cameră frontală care monitorizează marcajele cu până la 65 de metri înainte, permițând fasciculului de lumină să se îndrepte anticipat în direcția virajului pentru o vizibilitate mai bună în momentul în care mașina se îndreaptă spre acesta. Anterior, acest tip de sistem se baza pe adaptarea direcției luminilor în funcție de unghiul de bracaj al volanului. Ford a patentat integrarea capacității de recunoaștere a semnelor de circulație pentru a optimiza tiparul fasciculului de lumină. Acesta se lățește în intersecții sau sensuri giratorii pentru a lumina mai bine diferitele obstacole care nu se află pe direcția de rulare a mașinii.

Tehnologiile de iluminare prezente pe noua generație Ford Focus includ faruri adaptive care ajustează automat unghiul de incidență și intensitatea luminii pentru a se potrivi cu mediul de rulare. De asemenea, Faza lungă automată cu funcție anti-orbire (Glare-free High Beam) elimină pericolul orbirii accidentale a celorlalți participanți la trafic în condițiile în care oferă o vizibilitate net superioară pe timp de noapte și este sprijinită de farurile avansate full-LED care folosesc o configurație ajustabilă pentru o flexibilitate superioară și pentru tranziții mai fluide între faze.

Focus este, de asemenea, primul vehicul Ford din Europa care oferă un sistem Head-Up Display (HUD). Acesta îi ajută pe șoferi să-și păstreze privirea concentrată către șosea, proiectând informații utile în câmpul vizual al acestora. Sistemul maximizează eficiența, oferind unul dintre cele mai largi câmpuri vizuale disponibile pe sistemele HUD în Europa: 6 pe 2.5 grade. Sistemul este, de asemenea, unul dintre cele mai vizibile dintre cele disponibile pe piață, luminozitatea sa fiind ajustabilă în 16 trepte, până la 10.000 de candele pe metru pătrat.

O serie de filtre speciale aplicate pe ecranul retractabil din policarbonat transformă sistemul HUD al noului Ford Focus într-unul dintre primele care pot fi citite foarte ușor de șoferii care poartă ochelari cu lentile polarizate. În funcție de echipare, selecția de informații proiectate pe ecran include viteza de rulare (singurul element prezent constant pe HUD), informații despre indicatoarele rutiere sub incidența cărora cade zona de rulare, informații venite dinspre tempomatul adaptiv, indicații de navigare, indicatorul care anunță necesitatea schimbării de trepte, informații legate de sursa audio și alte notificări de urgență.

Active Park Assist 2 ușurează și mai mult manevrele de parcare, permițând parcări complet automate în spațiile paralele și perpendiculare prin simpla apăsare a unui buton. Permisă acum de capacitatea noii transmisii automate cu 8 trepte de a funcționa în modul shift-by-wire, parcarea automată este activată prin mutarea selectorului de transmisie în poziția N (Neutral) și prin apăsarea unui buton dedicat aflat pe consola centrală.

Sistemul identifică automat locurile de parcare disponibile în lateralul mașinii și controlează apoi complet automat selecția de trepte (implicit marșarierul), accelerația, frânarea și direcția. Sistemul este capabil să parcheze în spații cu doar 110 centimetri mai lungi decât mașina și în pantă/rampă de până la 12 grade, activând la viteze de până la 4 km/h înainte de a termina manevra prin comutarea transmisiei în modul P (Park). Această tehnologie le permite șoferilor, de asemenea, să iasă dintr-un loc de parcare paralel cu ajutorul sistemului complet automatizat Park-out Assist.

Un alt pachet tehnologic îmbunătățit pentru lansarea lui Ford Focus este Sistemul de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor și a bicicliștilor (Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection). Acesta recunoaște pietonii care se află pe sau lângă trasa pe care o va urma vehiculul sau pietonii care se pregătesc să traverseze. Sistemul aplică automat frânele dacă detectează o potențială coliziune, iar șoferul nu răspunde la avertizări. Sistemul poate detecta acum și bicicliștii și funcționează pe întuneric ajutându-se de lumina farurilor.

Tehnologii adiționale dezvoltate pentru a-i ajuta pe șoferii noului Focus să evite accidentele:

  • Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist), sistem conceput pentru a funcționa de la viteze urbane până la viteze de autostradă. Utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției pentru a le permite șoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente.
  • Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert) îi avertizează pe șoferii care ies în marșarier dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care se apropie în spatele lor. În premieră, acest sistem poate acționa acum și frânele pentru a evita sau a limita efectele unei eventuale coliziuni în cazul în care șoferul nu răspunde la avertizări.
  • Camera de marșarier cu unghi vizual larg (Rear wide-view camera) oferă un câmp vizual de aproape 180 de grade în spatele vehiculului, îmbunătățind astfel vizibilitatea la manevrele în marșarier la ieșirea din parcare.
  • Alertă la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert), disponibil în prima fază clienților din Germania, Austria și Elveția, utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului și informațiile oferite de sistemul de navigație al mașinii pentru a-i atenționa vizual și acustic pe șoferi atunci când aceștia intră printre două indicatoare “Accesul interzis” la intrarea sau ieșirea de pe autostradă.
  • Ford MyKey, care le permite posesorilor lui Focus să programeze o cheie specială dedicată șoferilor tineri. Aceasta poate opri apelurile telefonice primite, poate restricționa viteza maximă de rulare, poate preveni dezactivarea sistemelor de asistență și de siguranță activă, poate reduce nivelul maxim al volumului audio sau poate dezactiva complet sistemul audio dacă pasagerii mașinii nu poartă centuri de siguranță.

În cazul unui nedorit accident, Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune inițială. Încetinirea vehiculului are potențialul de a limita efectul leziunilor pasagerilor și cel al daunelor asupra mașinii.

Ford anticipează cinci stele la testele de siguranță ale noului Focus, acest lucru datorându-se parțial și faptului că noua platformă C2 permite o creștere cu 40% a forțelor disipate de zona frontală a mașinii în cazul unui impact.

Energic și alert

O platformă nouă și sofisticată completată de tehnologii avansate la nivel de dinamică au permis dezvoltarea unei experiențe de șofat de top în segment, energice și plină de satisfacții pentru clienții noului Focus cu 5 uși și ai versiunii Wagon. În același timp, noul model oferă un nivel superior de rafinament.

Noul Focus îmbunătățește moștenirea stabilită încă de la prima generație a lui Focus, un model revoluționar la timpul său, printr-un submodul structural izolat al punții spate independente cu brațe inegale (Short-Long Arm suspension sau SLA), această configurație optimizând atât confortul, cât și răspunsul mașinii la acțiunile șoferului.

Puntea independentă cu brațe inegale (SLA) dezvoltă un echilibru excelent între modul în care puntea față și puntea spate negociază neregularitățile din suprafața de rulare, rezultatul fiind o călătorie mai confortabilă. Bucșele cu compoziție complexă a materialului au rigidități care depind de direcția în care sunt comprimate sau întinse, separând submodulul punții de structura mașinii pentru o amortizare mai bună la șocuri reduse și pentru un nivel superior de izolare fonică și de rezistență la vibrații.

Geometria unică a suspensiilor SLA pe versiunile Wagon ale lui Focus repoziționează amortizoarele, păstrând caracteristicile agile ale mașinii chiar și în condițiile în care portbagajul este plin. În plus, această configurație permite maximizarea spațiului din portbagaj, zona de încărcare fiind mai lată.

În ofertă există și o configurație cu bară de torsiune ultraușoară a punții spate, rafinată astfel pentru a oferi caracterul și gradul de dinamism pe care clienții îl așteaptă de la Ford Focus. Îmbunătățită cu ajutorul arcurilor vectoriale (force vectoring spring technology) – aceeași tehnologie patentată Ford care permite o experiență implicată și responsivă pe noua generație Fiesta ST – configurația suspensiei cu bară de torsiune este concepută pentru a completa oferta tehnică în cazul versiunilor echipate cu motoarele 1.0 EcoBoost și 1.5 EcoBoost, care sunt mai ușoare decât cele echipate cu motoare diesel.

Această tehnologie avansată prezentă la nivelul arcurilor elicoidale aplică forțe vectoriale la nivelul suspensiei spate, permițând forțelor laterale să acționeze direct asupra arcului pentru a putea crește altfel nivelul rigidității laterale, îmbunătățind astfel stabilitatea, agilitatea și răspunsul automobilului.

Rafinamentul versiunilor Focus cu 5 uși echipate cu punte SLA crește și mai mult prin prima aplicare a tehnologiei Ford CCD (Amortizare controlată continuu sau Continuously Controlled Damping) pe Focus. Acest sistem monitorizează la interval de două milisecunde starea suspensiilor, a caroseriei, a direcției și a frânelor, ajustând răspunsul amortizoarelor pentru o calitate excepțională a ținutei de drum.

Această tehnologie ajută, de asemenea, la reducerea impactului pe care șoselele pline de gropi îl au asupra suspensiilor mașinii. Sistemul detectează marginea gropii și ajustează amortizorul pentru ca roata să nu intre în groapă.

Pentru că anvelopa și janta rămân la nivelul șoselei, acestea nu lovesc atât de violent marginea opusă a gropii. Suspensia spate poate să răspundă chiar mai bine decât atât, ajutându-se de semnalul de pre-avertizare venit dinspre roata față corespondentă chiar înainte ca roata spate să ajungă în dreptul gropii.

Sistemul CCD permite acum utilizarea tehnologiei Drive Modes. Modurile de rulare Normal, Sport și Eco sunt oferite în premieră pe Focus, permițându-le șoferilor să adapteze imediat răspunsul pedalei de accelerație, comportamentul transmisiei automate cu opt trepte, servodirecția asistată electronic (Electronic Power Assisted Steering sau EPAS) și caracteristicile tempomatului adaptiv pentru a se potrivi cu situația dinamică a momentului. În versiunile echipate cu sistemul CCD, Focus oferă, de asemenea, modurile de rulare suplimentare Comfort și Eco-Comfort, care vor personaliza și mai mult caracterul suspensiei.

Noul sistem de servodirecție asistată electronic și un software nou dezvoltat de inginerii Ford dezvoltă un comportament și mai intuitiv și mai implicat al direcției. Experiența la volan este completată de elemente dedicate confortului, așa cum este sistemul Torque Steer Compensation. Un alt debut este o versiune dezvoltată intern a sistemului Ford de control al stabilității (Stability Control), acesta fiind personalizat împreună cu modulul de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control) pentru a sprijini pretențiile dinamice ale modelului Ford.

Distanțele de frânare de la 100 km/h la 0 s-au redus cu până la un metru. În spatele acestei îmbunătățiri stă noul Electric Brake Booster, un sistem disponibil pe anumite versiuni care permite o creștere mai rapidă a presiunii la nivelul frânelor, ceea ce oferă o reacție mai rapidă și mai consistentă a pedalei pe o gamă mai largă de condiții de operare.

Focus este primul vehicul construit pe noua platformă Ford C2. Acest lucru și faptul că mașina este asamblată pe o structură nouă le-au permis inginerilor să îmbunătățească rigiditatea pentru un răspuns mai bun. Rigiditatea torsională a crescut cu 20% în comparație cu anterioara generație Focus, iar gradul de rigiditate al punctelor individuale de atașare a punților a crescut cu până la 50%, fapt care reduce flexiunile și îmbunătățește controlul.

Noul Focus utilizează o metodă inovatoare de creștere a rigidității structurii posterioare, dezvoltată anterior pe apreciatul Ford Focus RS. O spumă extrudată este introdusă în formă umedă într-o cavitate din zona inferioară a structurii mașinii în timpul procesului de asamblare. Spuma se întărește și își extinde apoi volumul la căldură în timpul procesului de uscare a vopselei, permițând o rigiditate locală laterală cu 10% mai mare în contextul unei mase suplimentare minime.

De la garda la sol coborâtă cu 10 milimetri a lui Focus ST-Line – versiune care oferă arcuri, amortizoare și bare stabilizatoare unice – până la garda la sol ridicată cu peste 30 de milimetri a lui Focus Active, caroseriile fiecărei versiuni derivate au fost reglate pentru a oferi personalitatea ușor de recunoscut a lui Focus.

“Focus și experiența de condus distractivă de top în segment sunt elemente care merg mână-n mână și nu avem absolut nicio intenție să lăsăm vreun rival de pe piață să ne fure această coroană”, spune Helmut Reder. “Noua noastră platformă combinată cu tehnologiile sofisticate Drive Modes și cu sistemul CCD dezvoltă un nivel de agilitate și un răspuns demne de un Hot Hatch în contextul unei ținute de drum rafinate proprii unei limuzine”.

Conectat și confortabil

Spațios, practic și bine conectat, interiorului noului Focus oferă acces la soluții tehnice inovatoare și la tehnologii avansate care îmbunătățesc confortul și îi permit mașinii să se integreze perfect în viețile clienților.

Focus introduce modemul integrat FordPass Connect dedicat clienților europeni. Acesta transformă mașina într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Pe lângă faptul că le oferă șoferilor posibilitatea de a plănui călătoriile mai rapid și mai relaxat cu ajutorul actualizărilor Live Traffic oferite prin sistemul de navigație și de a face streaming audio sau video în timp ce se află la bordul mașinii, FordPass Connect permite acces prin aplicația mobilă FordPass la o serie de elemente de confort suplimentare:

  • Localizarea mașinii (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor noului Focus posibilitatea de a-și găsi imediat mașina în parcările aglomerate ale mall-urilor.
  • Statusul mașinii (Vehicle Status) permite oricând verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor și altele.
  • Încuiere/Descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină.
  • Start de la distanță (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 8 trepte.
  • Funcția eCall prin care se apelează automat la serviciile de asistență pentru situațiile de urgență, în cazul unui accident sever, ceea ce permite ocupanților vehiculului să fie direct conectați la acestea, apăsând un buton SOS localizat pe plafoniera centrală

Un alt element care îi ajută pe șoferi să rămână mereu conectați și să scape de eternele cabluri din consola centrală este placa de încărcare wireless care le permite pasagerilor să încarce rapid și ușor telefoanele compatibile. Sistemul recunoaște prezența dispozitivelor care pot fi încărcate și inițiază automat procedura de încărcare a bateriei.

Telefoanele pot să rămână conectate prin Bluetooth la sistemul multimedia SYNC 3 în timp ce sunt încărcate wireless. Sprijinit de un display touchscreen de 8 inch care poate fi operat prin gesturi familiare precum pinch sau swipe și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto™, SYNC 3 le permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația, sistemul de climatizare și telefoanele conectate cu ajutorul unor comenzi vocale simple.

Noul sistem audio B&O PLAY le va permite pasagerilor să scoată tot ce are mai bun muzica difuzată prin FordPass Connect sau cu ajutorul telefoanelor conectate. Sistemul cu puterea maximă de 675 de wați oferă 10 difuzoare, implicit un subwoofer de 140 de milimetri montat în zona portbagajului și un difuzor de medii așezat în centrul planșei de bord. Sistemul a fost calibrat special în cazul habitaclului versiunilor Focus cu 5 uși și Wagon pentru a pune la dispoziție o experiență acustică care are pretenția de a fi una dintre cele mai bune din întreaga industrie auto.

Confortul este cheia experienței superioare și rafinate pe care o resimt pasagerii noului Focus. ocupanții scaunelor din față se vor bucura de un spațiu lateral generos în dreptul umerilor – 1421 de milimetri – și de un panoul de bord poziționat astfel încât spațiul să fie optimizat. O frână de mână electrică – standard în combinație cu transmisia automată cu 8 trepte și pe versiunile de echipare top dotate cu transmisie manuală – și noul controller rotativ al transmisiei sunt și ele responsabile pentru nivelul superior al spațiului interior pus la dispoziția pasagerilor din față. Consola centrală este acum mai îngustă cu ajutorul relocării unor butoane fizice în versiune digitală pe touchscreen-ul central și oferă perne moi pentru protecția laterală a genunchilor.

Pentru pasagerii locurilor din spate, spațiul adițional este oferit de ampatamentul mai mare și de podeaua plată. Spațiul pentru genunchi este mai mare cu mai mult de 50 de milimetri față de generația anterioară Focus și ajunge la o valoare-record în segment: 81 de milimetri. Spațiul lateral la nivelul umerilor a crescut și el cu aproape 60 de milimetri față de anteriorul model. Impresia de spațiu este subliniată de designul ușilor spate, care oferă geamuri prelungite în montantul lunetei pentru o senzație de spațiu aerisit, și de plafonul panoramic care poate fi deschis.

 

Dezvoltat special pentru noua platformă C2, sistemul de ventilație și de climatizare încălzește și răcește habitaclul mai repede, ajutat de un compresor de 140 de centimetri cubi. În același timp, liniile mai flexibile ale lichidului de răcire și conductele redesenate prin care trece aerul transformă operația într-una mult mai silențioasă. Focus primește chiar și o oglindă retrovizoare centrală cu o formă studiată special pentru a limita sunetul deranjant care apare atunci când unul dintre geamurile laterale este deschis la viteză ridicată. O veste bună pentru proprietarii de câini.

Apropo de proprietarii de câini, Focus are mai multe vești bune pentru aceștia. Spațiul pentru bagaje al versiunii Wagon este conceput pentru a găzdui confortabil o cușcă de câine: înălțimea portbagajului a crescut cu 43 de milimetri, lungimea până la scaunele posterioare a crescut cu 25 de milimetri, iar lungimea până la spătarele scaunelor din față (cu scaunele posterioare rabatate ușor printr-o clapetă Easy Fold Seats) a crescut cu 175 de milimetri. În total, Focus Wagon oferă o capacitate peste 1650 de litri cu scaunele spate rabatate.

Tehnologia de deschidere/închidere fără mâini a hayonului permite accesul facil la spațiul din portbagaj printr-o simplă mișcare înspre înainte a piciorului sub bara spate. În plus, inginerii au găsit soluția perfectă la provocarea locului în care poate fi așezată planșa care acoperă portbagajul atunci când aceasta este demontată: acum, ea se potrivește perfect sub podeaua portbagajului și este ușor de scos cu ajutorul unei clapete declanșatoare.

 

Putere la alegere

Clienții noii generații Focus pot să aleagă dintr-o gamă avansată de motoare Ford EcoBoost pe benzină și Ford EcoBlue diesel care dezvoltă putere optimizată și rafinament și respectă cele mai noi standarde de emisii Euro 6 calculate cu ajutorul procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Motoarele sunt sprijinite standard de Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, și de transmisii manuale cu șase trepte și schimbări fluide de viteze sau de noua transmisie automată cu opt trepte care asigură un șofat fără efort.

Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost este oferit în versiuni de 85 CP, 100 CP sau 125 CP, în timp ce noul motor 1.5 EcoBoost este oferit cu 150 CP sau 182 CP.

Consumul de carburant și emisiile CO2 ale ambelor motoare EcoBoost au scăzut cu ajutorul tehnologiei de dezactivare a cilindrilor, aflată la prima aplicare practică din industrie pe motoare cu trei cilindri. Aceasta poate opri unul dintre cilindri atunci când nu e nevoie de capacitate maximă, așa cum se întâmplă când mașina rulează la viteze de croazieră și șoferul solicită f

 

oarte puțin motorul. Sistemul poate dezactiva și se reactiva un cilindru în 14 milisecunde, de 20 de ori mai repede față de timpul de care are nevoie un om să clipească, fără a face niciun compromis la nivel de performanțe sau rafinament.

Tehnologiile EcoBoost de bază includ turbocompresia avansată, injecția directă de carburant de înaltă presiune și sistemul Twin-independent Variable Cam Timing și sunt disponibile pe ambele motoare. Emisiile de particule sunt reduse cu ajutorul tehnologiei de filtrare a particulelor pentru motoarele pe benzină, disponibilă standard.

Motorul 1.0 EcoBoost este îmbunătățit și mai mult pentru a coborî la un nivel de emisii CO2 de 107 grame/km (valoare preliminară) pe versiunea Focus cu cinci uși. Printre tehnologiile utilizate se numără:

  • Capete de cilindri cu direcție inversată cu ajutorul căruia gazele de evacuare pot ieși prin spate, pentru a permite pregătirea mai eficientă a sistemului de reducere a emisiilor.
  • O rampă de alimentare de înaltă presiune care permite acum o presiune a injecției de 250 de bari, ajutând la reducerea emisiilor de particule.
  • O plajă largă de trepte ale camei, turbulențe optimizate la nivelul cilindrilor și raporturi înalte de compresie care asigură o combustie mai eficientă.
  • Pistoanele cu galerie de răcire sunt dotate cu inele cu frecare redusă care scad astfel consumul inutil de energie în interiorul motorului.

Noul motor EcoBoost de 1.5 litri oferă emisii CO2 care pornesc de la 122 de grame/km (valoare preliminară) pe versiunea cu cinci uși, prezentând inovații precum:

  • O nouă combinație între tehnologia de injecție directă și cea de injecție indirectă secvențială ajută la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii și la un răspuns rapid, alături de emisii de CO2 reduse și de o creștere a eficienței consumului de carburant la sarcină redusă.
  • Arhitectura cu trei cilindri furnizează în mod natural un cuplu ridicat la turații joase.
  • O galerie de evacuare integrată care îmbunătățește eficiența, ajutând motorul să atingă mai rapid temperatura optimă de funcționare, și care pune la dispoziție mai rapid cuplul, micșorând distanța pe care gazele de evacuare trebuie s-o parcurgă între cilindri și turbocompresor.
  • Construcție integrală din aluminiu pentru o masă proprie scăzută.

Noile motoare avansate Ford EcoBlue turbodiesel sunt concepute pentru a dezvolta un nivel ridicat de putere, mai mult cuplu la turații scăzute, consum îmbunătățit și rafinament pentru șoferii care parcurg mulți kilometri în fiecare an. Noul motor 1.5 EcoBlue este oferit în versiuni de 95 CP și 120 CP. Ambele dezvoltă un cuplu maxim de 300 Nm și oferă emisii CO2 care coboară până la nivelul de 91 de grame/km (valoare preliminară) pe versiunea cu cinci uși. Motorul 2.0 EcoBlue produce 150 CP, un cuplu de 370 Nm și emisii CO2 de 112 grame/km (valoare preliminară) pe versiunea cu cinci uși.

Noul motor EcoBlue de 1.5 litri beneficiază de tehnologii inovative precum:

  • Recirculația gazelor de evacuare la presiune scăzută combinată cu răcirea cu apă a aerului din intercooler determină o combustie eficientă și emisii reduse.
  • Un colector de admisie integrat care optimizează circulația aerului în motor.
  • Turbocompresie în condiții de inerție scăzută care oferă un răspuns mai ușor de controlat al turbinei.
  • Materiale împrumutate din industria aerospațială care sunt concepute pentru aplicații la temperaturi ridicate.
  • Un sistem de injecție la presiune înaltă care este mai responsiv, mai silențios și oferă un debit de carburant mai precis.

Pe lângă aceste tehnologii la care se adaugă un tratament selectiv catalitic al emisiilor care contribuie la emisii reduse de Oxizi de Azot (NOx), motorul 2.0 EcoBlue beneficiază de o serie de inovații care reduc frecările. Printre acestea se numără:

  • Un design special al arborelui cotit care minimizează forțele la care sunt supuse zonele laterale ale pistonului, reducând astfel frecarea de pereții cilindrului.
  • Pistoane din oțel – utilizate pentru prima dată pe un motor diesel Ford – care optimizează dimensiunile și suferă o dilatare redusă la temperaturi înalte.
  • Diametre minimizate ale rulmenților arborelui cotit.
  • Un design de tip belt-in-oil al arborelui cu came și al curelelor pompei de ulei.

Noua transmisie cu opt trepte dezvoltată de Ford asigură schimburi foarte rapide ale treptelor și este dezvoltată pentru a optimiza și mai mult consumul de carburant și performanțele de top. Disponibilă împreună cu motoarele 1.0 EcoBoost de 125 CP, 1.5 EcoBoost de 150 CP, 1.5 EcoBlue de 120 CP și 2.0 EcoBlue de 150 CP, această transmisie oferă:

  • Sistemul Adaptive Shift Scheduling, care monitorizează stilul de condus al fiecărui șofer pentru a optimiza momentul schimbării de treaptă. Sistemul poate identifica urcările de rampă și coborârile de pantă și abordările sportive ale virajelor, ajustând momentul schimbărilor de viteze pentru a oferi o experiență mai stabilă, mai implicată și mai rafinată.
  • Adaptive Shift Quality Control, care analizează informațiile venite dinspre vehicul și dinspre mediul înconjurător pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbări line de treaptă în mod consistent. Tehnologia poate regla și gradul de finețe al schimbărilor de treaptă pentru a se potrivi cu diferitele stiluri de condus.

Noile iterări ale transmisiilor manuale cu șase trepte dezvoltate de Ford îmbunătățesc la rândul lor experiența la volan prin creșterea calității schimbărilor de treaptă, prin reducerea zgomotelor neplăcute ale timoneriei, prin arhitecturi care asigură frecare redusă și minimă rezistență cu ajutorul unor uleiuri de vâscozitate scăzută, prin utilizarea unor rulmenți optimizați pentru frecări reduse și, în unele cazuri, prin utilizarea unor materiale tratate cu Teflon.

Noua generație Focus reușește să coboare cu 10% media de consum și de emisii CO2 la nivel de gamă conform datelor Ford, unul dintre motive fiind atenția accentuată pe care designerii și inginerii au acordat-o aerodinamicii. Au rezultat coeficiente aerodinamice de vârf în segment: 0.250 pentru versiunea Focus cu 4 uși și 0.273 pentru versiunile cu 5 uși. Lista elementelor cu rol aerodinamic include:

  • Grila activă (Active Grille Shutter technology) oferită standard care blochează automat fluxul de aer și reduce rezistența la înaintare atunci când nu e nevoie de răcirea radiatorului. Sistemul beneficiază acum de izolații și legături îmbunătățite.
  • Tehnologia “cortinei de aer”, care ghidează fluxul de aer pe deasupra roților din față pentru a reduce turbulențele.
  • Elemente cu rol de separare a fluxului de aer care sunt integrate în spoilerul posterior și în suprafața blocurilor optice. Acestea completează eleronul spate și designul special al marginilor geamurilor laterale, elemente care reduc vortexurile.
  • Scuturi adiționale amplasate sub mașină care direcționează fluxul de aer în zona tunelului central, al rezervorului și al axei posterioare.

Eficiența la nivelul consumului de combustibil este îmbunătățită suplimentar prin reducerea greutății. Focus a pierdut până la 88 de kilograme în comparație cu versiunile echivalente ale generației anterioare. Chiar și arhitectura sistemului de frânare este îmbunătățită pentru a asigura un consum optimizat: răspunsul rapid al tehnologiei Electric Brake Booster le-a permis inginerilor să lase mai mult spațiu între discuri și plăcuțele de frână, rezultatul fiind o reducere a frecării în această zonă.

Produs în Europa

Noul Ford Focus este produs cu ajutorul unor procese implementate în premieră în industrie la fabrica Ford din Saarlouis, Germania. Acest lucru asigură un nivel de calitate și de atenție de detalii nemaiîntâlnit în familia Focus.

O nouă zonă de 6000 de metri pătrați este dedicată presajului la cald, ceea ce permite ca o serie de componente din oțel-bor foarte ușoare, dar ultrarezistente, să fie produse on-site. Este prima linie de producție prin presaj la cald care beneficiază de automatizarea descărcării, detaliu care duce la o eficiență optimizată.

Furnale de 40 de metri utilizează gaz și inducție magnetică pentru a încălzi plăcile de oțel-bor la 930 de grade Celsius, făcându-le îndeajuns de elastice pentru a fi modelate de mașini de presaj hidraulic de 1250 de tone. Plăcile răcite cu apă sunt apoi tăiate foarte precis în forma lor finală în interiorul unor celule speciale care conțin un fascicul laser cu puterea de a tăia prin oțel-bor la 3000 de grade Celsius.

Un proces avansat de formare și perforare asigură finisajele perfecte ale părții frontale a noului Focus prin utilizarea unui set de camere care măsoară și stabilesc localizarea optimă a găurilor de montaj cu o toleranță de 0.1 milimetri. Pentru a asigura o precizie perfectă, un al doilea sistem de camere monitorizează poziția aparatelor și poate ajusta mișcările acestora cu o toleranță de 0.1 milimetri ținând cont de dilatarea și de contracția care apar la schimbările de temperatură. Procesul permite poziționarea găurilor de montaj cu o acuratețe finală de 0.5 milimetri.

Prima aplicație practică a unei noi tehnologii de sudură cu laser permite operații mai rapide și un nivel ridicat de flexibilitate și eficiență. O altă noutate este introducerea lipirii tri-focale cu laser, o operațiune care se desfășoară cu viteza de 60 de milimetri pe secundă și asigură legături mai curate, mai exacte și mai puternice între acoperiș și partea laterală a structurii mașinii.

“Inovațiile din absolut toate compartimentele ne-au ajutat să creăm o nouă generație Focus care se ridică la un nivel fără precedent al calității și care le oferă o experiență fără egal pasagerilor și șoferului”, spune Bakaj. “Noua generație Focus este îndeplinirea promisiunilor lui Focus și, de astăzi, reprezintă reperul pe care ceilalți îl vor urmări. Sunt extrem de mândru de echipa care ne-a ajutat să dezvoltăm ceea ce eu consider că este cea mai bună mașină pe care am produs-o vreodată”.

Articole similare

Peugeot RCZ R Bimota – mariaj inspirat

administrator_autopromag

Noul Volkswagen Passat: primele imagini oficiale cu break-ul de clasă medie

Mihai Morcovescu

Noul Peugeot 408 poate fi comandat în România. Prețul de pornire este de 33.600 de euro (cu video)

Mihai Morcovescu

Leave a Comment