AUTOpro
Stiri

Estimare: Scădere cu 18% a vânzărilor de automobile electrice în acest an

Analiştii de la BloombergNEF (BNEF) consideră că înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an, însă această contracţie va fi mai mică decât cea înregistrată de automobilele echipate cu motoare cu combustie internă.

Potrivit analiştilor, înmatriculările de automobile echipate cu motoare cu combustie internă vor scădea cu 23% la nivel global în 2020.

Închiderea temporară a showroom-urilor, ca urmare a măsurilor destinate limitării propagării virusului COVID-19, a întrerupt vânzările şi a afectat încrederea consumatorilor, susţine BNEF într-un raport anual cu privire la perspectivele globale pentru automobilele electrice.

„Pandemia de COVID-19 va provoca o scădere majoră în vânzările globale de automobile în 2020. Direcţia pe termen lung nu s-a schimbat, însă piaţa va fi una cu denivelări în următorii trei ani”, a spus Colin McKerracher, analist la BNEF.

Conform estimărilor BNEF, în 2040 automobilele electrice vor reprezenta 31% din flota globală şi vor fi responsabile pentru 58% din vânzările de autoturisme noi de pasageri, în timp ce automobile echipate cu motoare cu combustie internă vor intra pe o pantă descendentă, după ce în 2017 au atins vârful.

Pentru acest an, analiştii se aşteaptă ca la nivel mondial să fie vândute 1,7 milioane de automobile electrice, care se vor adăuga celor aproximativ şapte milioane de unităţi care sunt deja în circulaţie.

Aceste cifre au implicaţii şi pentru piaţa de electricitate şi cea petrolieră. BNEF estimează că electrificarea transportului va elimina 17,6 milioane barili pe zi din cererea de petrol în 2040, în creştere faţă de doar un milioane de barili pe zi în prezent, iar în 2040 cererea de energie electrică va fi mai mare cu 5,2% datorită automobilelor electrice. De asemenea, analiştii estimează că lumea va avea nevoie de aproximativ 290 milioane de puncte de încărcare în 2040, dintre care 12 milioane vor fi în spaţii publice iar restul acasă, la locul de muncă sau în spaţiile comerciale private.

Articole similare

Hyundai-Kia începe să își ia adio de la vehiculele convenționale

Filip Sîrbu

Daimler și Nvidia se aliază pentru a dezvolta sisteme necesare mașinilor autonome Mercedes-Benz

Robert Stan

„Parteneriat oltenesc” pentru Ford Puma

Robert Stan

Leave a Comment