AUTOpro
Green car Stiri

Prin noul e-Partner, Peugeot își completează gama de van-uri electrice

Peugeot se numără printre primii constructori auto din Europa care oferă o gamă completă de vehicule electrice, confirmându-și ofensiva în acest segment prin prezentarea noului e-Partner, care se alătură fraților de concern e-Expert (desemnat International VAN of The Year 2021) și e-Boxer.
Ca urmare a succesului comercial înregistrat de a lungul generațiilor și a numeroaselor premii câștigate, inclusiv titlul International VAN of The Year în 2019 Partner a fost produs în 2 000 000 de exemplare și vândut în peste 100 de țări de la lansarea sa din 1996.


e-PARTNER – 100% electric

Noul e-Partner dispune de o autonomie de până la 275 km în ciclul WLTP (valoare în curs de omologare), 2 versiuni de lungime (Standard și Lung), 2 tipuri de caroserie – Furgon (până la 3 locuri) și Cabină aprofundată (până la 5 locuri) o capacitate de remorcare de până la 750 kg, sarcină utilă de până la 800 kg și un volum de încărcare de până la 4,4 m³ (identic cu cel oferit de versiunea termică)

Piața segmentului de utilitare compacte din Europa reprezintă peste 613.000 de vehicule pe an în 2019 iar Peugeot Partner și a crescut constant cota de piață, de la lansarea sa în 2018 (ne referim aici la actuala versiune).

Având în vedere că aproximativ 80% dintre șoferii de vehicule comerciale conduc în medie mai puțin de 200 km pe zi, o versiune electrică pentru Partner poate reprezenta o alegere  inspirată, aceasta fiind motivată și de accesul cu tot mai multe restricții în centrele orașelor în multe dintre ele fiind permise doar vehiculele 100% electrice.

Platformă electrică modulară

Bazat pe platforma modulară multi energie EMP 2 (Efficient Modular Platform), e-Partner oferă un motor  electric cu o putere maximă de 100 kW și un cuplu maxim de 260 Nm disponibil de la 0 rpm.
Sistemul de propulsie electrică este similar cu cel utilizat și pe e-Expert, fiind însă modificată cutia de viteze pentru a răspunde constrângerilor legate de capacitatea de încărcare a vehiculelor comerciale.
Performanțele în modul POWER (valori aflate în curs de omologare):

  • Viteză maximă de 130 km/h
  • Accelerație de la 0 la 100 km/h în 11,2 s
  • Accelerație de la 80 la 120 km/h î n 8,9 s

Ambele versiuni (Standard și Lung) sunt echipate cu baterie litiu-ion, cu 18 module, de 50 kWh, care permite o autonomie de până la 275 km în funcție de versiune și de stilul de condus (conform procedurii de testare WLTP).


Conectată la circuitul de transfer de căldură al habitaclului, reglarea termică a bateriei permite reîncărcarea rapidă, o autonomie optimizată și o durată de viață sporită. Două tipuri de încărcătoare de bord sunt disponibile: un încărcător monofazat de 7,4 kW (dotare standard) și un încărcător trifazat de 11 kW (dotare opțională). Clienții pot încărca noul Peugeot e-Partner la o priză standard, o priză de mare putere, un
Wall Box sau o stație de încărcare rapidă:

  • De la o priză standard (8 A) – încărcare completă în 31 h
  • De la o priză de mare putere (16 A) – încărcare completă în 15 h
  • De la un Wall Box de 7,4 kW – încărcare completă în 7h 30 cu încărcătorul de bord monofazat (7,4 kW)
  • De la un Wall Box de 11 kW – încărcare completă în 5 ore cu încărcătorul trifazat(11 kW)
  • De la o stație de încărcare rapidă reglarea temperaturii bateriei permite utilizarea stațiilor de încărcare de 100 kW și încărcarea a 80% din baterie în 30 de minute.

Prețurile înca nu au fost comunicate.

Articole similare

Peugeot a lansat noul 2008 facelift: design actualizat și autonomie de până la 406 km

Mihai Morcovescu

General Motors primește fonduri de 489 mil. USD pentru a produce ventilatoare mecanice

Robert Stan

Noua Dacia Jogger Hybrid costă în România de la 23.750 de euro. Ce dotări oferă în standard modelul autohton?

Mihai Morcovescu

Leave a Comment