AUTOpro
Green car Stiri

Confirmat! Romania, uzina pentru reciclarea bateriilor electrice

In cadrul AUTOpro Trends a fost confirmat faptul ca Romania va avea o uzina pentru reciclarea bateriilor electrice, iar Renault va investi in acest sens in tara noastra.

Cu toate ca Dacia Spring va fi produsa in China, tara noastra va intra in circuitul international al masinilor electrice cu o uzina de reciclare a bateriilor. Informatia a fost confirmata in cadrul evenimentului AUTOpro Trends gazduit de Dan Vardie, presedinte AUTOpro. Inregistrarea conferintei LIVE poate fi ascultata AICI.

Emmanuel Bouvier, Director Comercial pentru Masini Electrice in cadrul Renault, a aratat in timpul videoconferintei AUTOpro Trends ca acum e momentul propice pentru masinile electrice, demonstrand printr-un grafic bazat pe cifrele de comercializare ca cererea ajunge la cote inalte ce pot sustine investitia in dezvoltare. Acesta a mai aratat ca si bonusurile oferite de unele state au contribuit la trecerea dinspre motorizarile conventionale inspre cele complet electrice. Oficialul companiei auto franceze nu a luat in calcul pentru acest scenariu masinile hibrid sau plug-in hybrid, lucru care demonstreaza interesul crescut pentru tranzitia completa inspre mobilitate exclusiv electrica.

Un rol major in Romania il va avea in acest sens Dacia Spring, fiind unul dintre cele mai ieftine modele pe care le vom putea achizitiona. Pretul sau a fost confirmat tot in cadrul AUTOpro Trends. Modelul Zoe, aflat deja la a doua generatie, si-a demonstrat deja utilitatea. Suplimentar, constructorul auto francez va lansa si Renault Twingo electric, un competitor direct pentru Fiat 500.

Mai mult, Bouvier a aratat ca un alt motiv important pentru care masinile electrice incep sa fie din ce in ce mai preferate pentru mobilitatea personala se datoreaza si faptului ca au inceput investitiile publice, cat si cele private in infrastructura necesara pentru aceste tip de propulsie fara emisii. Simultan, autonomiile tot mai mari ofera un grad de incredere ridicat celor care-si doresc astfel de autovehicule.

Cu toate ca unele voci au sustinut de-a lungul timpului ca masinile electrice polueaza per total (de la productie pana la utilizarea concreta) mai mult decat o masina cu motor pe benzina, acum avem dovada oficiala ca aceste presupuneri nu au nicio baza. Mai mult, prin implicarea tarii noastre in circuitul economic pe care-l presupun aceste automobile stim ca resursele folosite pentru constructia de BEV-uri vor fi reintoarse in folosinta. Iata cum se va intampla asta.

Bateriile electrice, reciclate in Romania

Conform informatiilor furnizate in cadrul AUTOpro Trends fiecare producator de masini electrice va trebui sa recicleze bateriile pe care le foloseste in automobilele pe care le construieste.

“Masinile electrice precum Dacia Spring se afla in centrul unui ecosistem impresionant. Acesta ofera posibilitatea clientilor de a experimenta diverse forme de servicii, iar pentru Renault acest lucru este o reala provocare. Suntem pregatiti sa livram diverse forme de incarcare pentru clienti care vor sa isi incarce propriile automobile mai rapid decat ceea ce poate oferi priza casnica si lucram la dezvoltarea de retele de incarcare smart care sa avantajeze consumatorul. In plus, suntem gata sa oferim bateriilor masinilor noastre electrice o a doua viata prin reciclarea lor. Si nu ne oprim aici!”, a mai spus Emmanuel Bouvier.

Romania va avea o astfel de uzina, insa detaliile complete despre aceasta vor fi furnizate la o data ulterioara.

Dan Vardie l-a intrebat pe oficialul Renault ce urmeaza la capitolul reciclare a bateriilor electrice, iar Bouvier a explicat ca este responsabilitatea tuturor celor care sunt implicati in producerea de masini electrice sa recicleze componente importante precum bateriile.

“Nu e ceva ce descoperim acum, la 10 ani dupa ce am fabricat si distribuit primele masini electrice. Avem setat un plan clar in aceasta directie si deja am inceput sa refolosim putinele baterii electrice de la primele generatii de automobile pe care le-am comercializat. Automobilele Renault au demonstrat o rezistenta importanta la testul timpului. Durabilitatea acestora este excelenta”, a punctat Bouvier.

Acesta a mai indicat si faptul ca autonomia bateriilor electrice nu se pierde atat de usor in timp, capacitatea acestora fiind foarte putin afectata de utilizarea zilnica de-a lungul anilor. “In medie, bateriile din masinile noastre pierd aproximativ 1% din capacitatea lor totala anual. Peste 90% din masinile electrice din prima generatie vandute de Renault inca sunt pe drum”, a mai precizat Bouvier.

Studiile arata, insa, ca degradarea acestora depinde de mai multi factori precum intervalele de incarcare in care opereaza, timpul de-a lungul careia sunt folosite efectiv, temperatura la care sunt expuse si modul in care ele sunt incarcate. Un studiu efectuat de GeoTab pe astfel 6.000 de automobile a aratat ca, in medie, o masina electrica pierde in jur de 25 de km din autonomia totala de-a lungul a cinci ani. Tineti cont de faptul ca acest rezultat a fost obtinut in urma supravegherii atente a unei flote de vehicule electrice apartinand unei companii. Uzul personal poate oferi complet alte rezultate, mult mai bune. Suplimentar, tehnologia care se imbunatateste constant va putea oferi o viata mult mai indelungata. Totodata, retinem ca producatorii de vehicule electrice ofera garantii generoase pentru bateriile pe care le pun la baza acestor masini.

Cert e ca, asa cum s-a indicat si in cadrul conferintei, agentii de vanzari vor trebui sa le explice clientilor modul in care pot sa prelungeasca garantat viata bateriei masinilor lor prin incarcarea pana la un anumit procent, evitarea incarcarii rapide prea des sau utilizarea masinilor fara prea mult abuz.

Conform unei alte analize efectuate de EDF, durata de viata utilizabila a unei baterii electrice este acum de 15-20 de ani, daca se respecta reguli minime de utilizare. Cum tehnologia evolueaza, pretul per kWh scade si competitia in domeniu devine mai acerba, acest aspect nu se poate decat imbunatati.

Finalmente, bateriile electrice de pe masini vor fi reciclate si reintroduse in circuit prin utilizarea lor in cadrul statiilor de incarcare. Bineinteles, acest lucru se va intampla dupa “reimprospatarea” lor.

Articole similare

Elon Musk vrea o Tesla Network

Filip Sîrbu

Dacia afișează prima reducere de preț pentru Spring după o serie constantă de scumpiri

Darius Pana

Karma Kaveya este un nou coupe electric de performanță, care va oferi până la 1.196 CP

Mihai Morcovescu

Leave a Comment