AUTOpro
Stiri

Christophe Dridi: Pandemia nu a întârziat proiectele Dacia. Avem în plan și mașini hibride

Christophe Dridi - Dacia Renault

Directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault România, Christophe Dridi, a declarat astăzi că problemele cauzate de pandemie nu au întâziat viitorele modele Sandero și Logan, iar uzina din România are proiecte și pentru variante cu propulsie hibridă.

Într-o conferință de presă desfășurată online cu un șase jurnaliști români, directorul general al Automobile Dacia a declarat că, în ciuda opriri temporare a producției din lunile martie și aprilie „proiectele au continuat. A trebuit să rezolvăm unele probleme pentru a reuși asta, însă am găsit soluții. O parte din activitatea am mutat-o la centru de inginerie de la Titu care nu a fost complet închis. Chiar dacă acesta era supraîncărcat cu activități, am făcut o prioritizare a acestora. Sunt mândru de flexibilitatea și ingeniozitatea românilor. La începutul lui martie vorbeam cu directorul de IT și căutam soluții de a muta munca inginerilor noștri acasă. El le-a găsit rapid și s-a lucrat de acasă. Am cerut tuturor să nu spună «nu pot lucra din cauza pandemiei» ci să găsească soluții alternative de a lucra”.

Totodată, Christophe Dridi a explicat că atât lansarea primului crossover 100% electric al Dacia, Spring, deja anunțată în martie, cât și planurile pentru mașini cu sisteme hibride de propulsie sunt în derulare. „Am anunțat Dacia Sping la începutul lui martie. Avem planuri și pentru mașini hibride. Nu vă pot spune ce și când, dar avem priecte. Avem tot ce ne trebuie pentru acestea. GPL este tot o formă de hibridizare. O soluție foarte bună pe care Dacia o utilizează deja. GPL are emisii mult mai reduse decât ceilalți carburanți, iar gazul e mult mai ieftin decât benzina”, a declarat directorul general al Automobile Dacia.

Conform LifeNews.ro, deși este deja cunoscut faptul că Dacia Spring va fi produs în China, oficialul Dacia nu a exclus ca acesta să fie asamblat, în viitor, și în România: „e prea devreme să răspund. În Frața spunem că imposibil nu e un cuvânt francez. Atât vă pot spune despre eventuala producție a lui Spring în România, cândva”. Totuși el a ținut să arate că în România exsistă toate competențele necesare producției de mașini electrice, ba chiar și o fabrică în care sunt asamblate baterii pentru astfel de vehicule. „Știți că lângă București se află un producător de baterii pentru mașini. Nu produce bateriile, ci le asamblează. E primul pas către o producție de baterii în România. Deci avem un furnizor care asamblează baterii pentru mașini electrice și hibride. Știu și că ACAROM a primit oameni din străinătate care prospectează dacă e posibil să fie produse baterii în România. Ați văzut și consorțiul european demarat de Franța și Germania în acest sens. Este foarte important. E o parte a viitorului, inclusiv pentru România. Cred (n.n. – producția unui vehicul electric) că va fi un lucru concret în 10 ani în România”, a detaliat Dridi.

Întrebat dacă viitoarele modele Sandero și Logan vor fi lansate conform planificării inițiale, Christophe Dridi, a menționat că „nu există întârzieri la proiecte”.

Trebuie menționat că prezentarea conceptului Dacia Spring, în luna martie, a confirmat lansarea în Europa a versiunii europene a modelului K-ZE produs în China pentru finalul acestui an. Primul crossover electric Dacia va fi produs în China și va fi comercializat în Europa începăând de anul viitor. Totodată, deși șeful Dacia nu a acceptat să ofere detalii, este deja cunoscut faptul că lansarea unei noi versiuni a modelului Sandero este programată pentru toamna acestui an. De asemenea, un nou Logan ar trebui prezentat tot în această toamnă, însă există zvonuri care arată că el ar putea fi dezvăluit abia în primăvara lui 2021.

Revenind la discuția cu Christophe Dridi, acesta a subliniat că are o mare încredere în viitorul mărcii Dacia și al uzinei de la Mioveni. „Dacia este un bun model de business. Este exact ce trebuie. Dacă vom continua acest model de business, Dacia vă rămâne un succes”.

Articole similare

ACAROM: producția națională de mașini a scăzut cu 4,5%. Câte mașini au produs Dacia și Ford?

Mihai Morcovescu

Mitsubishi a prezentat noul concept D:X, un monovolum cu motorizare PHEV

Mihai Morcovescu

Suzuki eVX Concept previzionează primul EV global al companiei nipone

Darius Pana

Leave a Comment