AUTOpro
Stiri Green car INDUSTRIE

CEO-ul Stellantis, îngrijorat de accesibilitatea EV-urilor

stellantis ceo ingrijorat pret masini electrice

CEO-ul Stellantis este îngrijorat de accesibilitatea EV-urilor pentru marea majoritate a șoferilor, el fiind unul dintre cei mai cunoscuți și aprigi critici ai procesului de electrificare forțată pentru industria auto.

Deși gigantul Stellantis nu mai trebuie acum să cumpere credite de mediu și nu mai are nevoie de ajutorul Tesla în acest sens, CEO-ul companiei, Carlos Tavares, se întreabă dacă mașinile electrice (EV) vor putea fi suficient de accesibile pentru toată lumea interesată de mobilitate personală pe patru sau, cine știe, chiar mai multe roți.

Îngrijorările sale sunt susținute de faptul că reglementările din prezent stabilesc că mașinile trebuie să respecte un anumit standard de emisii. Astfel, unele modele cu motoare pe combustie internă pot fi cumpărate cu aproximativ 10.000 de euro. În momentul în care se face tranziția către EV, prețul aproape se triplează. Momentan, doar Dacia Spring are cel mai mic preț pentru o mașină electrică (pentru care este necesar permis de conducere!) vândută în Europa, dar folosirea acestui automobil pentru parcurgerea distanțelor lungi este practic imposibilă.

În opinia lui Tavares, dacă nu vor exista mașini electrice (EV) cu prețul situat în jurul valorii de 10.000 de euro, atunci există riscul ca mașini pe combustie internă să rămână în folosință timp de mai mulți ani, indiferent de eforturile autorităților europene și naționale pentru îmbunătățirea parcurilor auto. Acest scenariu este cu atât mai dramatic cu cât realizăm că o gamă de mașini electrice nu va contribui cu aproape nimic la reducerea emisiilor. Fiind prea scumpe, oamenii se vor axa doar pe vehicule poluante.

Dezavantaje pentru electrificarea forțată

CEO-ul Stellantis mai arată că electrificarea forțată va mai avea un dezavantaj: companiile care produc motoare pe combustie internă pentru giganții auto vor trebui să se dedice motoarele electrice și invertoarelor altfel vor da faliment. Totodată, impactul social al acestui trend va fi resimțit și la numărul de angajați: mărcile nu vor avea nevoie de atât de mulți oameni la muncă, dacă vânzările vor fi mai mici.

Reținem, însă, că Stellantis a promis că va electrifica tot portofoliul european, după ce a depășit Volkswagen la vânzări.

Finalmente, și Bill Gates este în asentiment cu Carlos Tavares. Acesta a spus că mașinile vechi vor ajunge în piețele în care oamenii nu-și permit mașini electrice care au un preț mai mare și vor continua să polueze în continuare, doar că se schimbă zona în care emisiile sunt plasate în atmosferă.

Stellantis este rezultatul fuziunii dintre FCA și PSA.

Articole similare

EVENIMENT: „Millions of lives to save on the roads” de Jean Todt

Dan Vardie

Punctajul de cinci stele la testele Euro NCAP confirmă: noul Opel Insignia pune accent puternic pe siguranţă

Filip Sîrbu

Lexus ar putea în sfârșit să prezinte un LS fuel cell

Filip Sîrbu

Leave a Comment