AUTOpro
Slider Stiri

Avis administrează flota Waymo

Google se apropie cu pași repezi de momentul când va intra în forță pe piața auto – însă o face într-un mod propriu. De când au declinat proiectul lor autonom într-o companie de sine stătătoare – Waymo – a devenit evident că strategia lor nu are legătură cu modul tradițional de a deveni un jucător în industria auto. Ei nu vor construi cel mai probabil niciodată propriile automobile, ci se vor folosi de parteneriate pentru toate serviciile conexe. Astfel ei vor dezvolta pur și simplu doar propriul sistem autonom de condus, pe care îl vor implementa mai apoi în automobile ale unor producători tradiționali – pentru moment FCA, creatorii celor 600 de exemplare Pacifica Hybrid special dotate pentru Waymo, dar în viitor cel mai probabil și Honda, precum și alții. Cum automobilele autonome par a se preta ca business mai ales sectorului ride-sharing, Waymo a semnat de curând și un parteneriat cu Lyft, cel mai mare concurent Uber în America. Iar ca să deții și să exploatezi o flotă de automobile – fie ele autonome și în regim car sharing, ai nevoie și de management specializat. De care de acum încolo se va ocupa Avis – cunoscuta agenție rent a car – ce are desigur o experiență istorică imensă cu flote de automobile.car sharing - waymo avis Aceștia se vor ocupa de flota de automobile autonome de test din Phoenix, Arizona, locul unde Waymo a început de curând un experiment de serviciu comercial de tip car sharing, cu automobile autonome. Este desigur încă un experiment, dar așa cum bine știm când Google lansează ceva de obicei urmează și o mică – sau mare – revoluție. În ceea ce privește parteneriatul cu Avis, firma de închirieri se va ocupa de găzduirea și servisarea automobilelor Chrysler Pacifica Hybrid – contra cost și în mod ne-exclusiv (adică Waymo poate opta și pentru alți parteneri), dar cu agrementul întins pe mai mulți ani de acum încolo. Waymo a ales cel mai probabil compania Avis deoarece aceștia din 2013 dețin Zipcar, o rețea de tip car sharing on demand ce oferă fix ceea ce are Google, minus partea autonomă – adică o flotă distribuită într-un centru urban, cu o platformă de rezervări bazată pe o interfață de aplicație mobilă.

Articole similare

CES a devenit printre altele și un salon auto

Filip Sîrbu

Este sau nu Ford Puma un succes

Robert Stan

Careem, un nou rival Uber, primește ajutor de la Daimler

Filip Sîrbu

Leave a Comment