AUTOpro
Stiri

Aston Martin DBS Superleggera Concorde – rapid ca un supersonic

Puține avioane din epoca supersonică sunt mai ușor de recunoscut sau mai amintite cu drag decât Concorde. Acum, la 50 de ani de la primul său zbor, acest avion de pasageri supersonic este inspirația pentru cel mai recent membru al Aston Martin Wings Series.

Ediția limitată de zece exemplare ce pot fi personalizate prin serviciul Q by Aston Martin, DBS Superleggera Concorde sărbătorește cu mândrie nu numai jumătate de secol de la primul zbor al avionului de pasageri Concorde, ci și centenarul unuia dintre cei doi operatori ai companiei aeriene Concorde: British Airways.

Anunțul lansării acestei noi mașini sport marchează cel mai recent capitol din seria Aston Martin Wings. Ediția DBS Superleggera Concorde se alătură modelelelor mărcii inspirate din lumea aviației, precum Vanquish S Red Arrows, Ediția Vantage Blades și V12 Vantage S Spitfire 80.

Mașina va fi fabricată de Aston Martin Bristol, care se găsește în apropiere de Aerospace Bristol la Filton – locul care găzduiește acum ultimul Concorde care a zburat vreodată, dar și de locația în care au fost fabricate avioanele britanice ale aceleiași mărci. Anunțul a fost făcut pe data de 26 noiembrie și coincide cu data în care Concorde, cu numele de cod G-BOAF, a avut ultimul zbor.

Marek Reichman, vicepreședinte executiv și director creativ, Aston Martin Lagonda, a spus despre noua mașină: „Este potrivit ca marcă britanică de mașini sport să celebreze realizările echipelor formate din oameni de știință britanici și francezi, ingineri, designeri și manufacturieri de avioane, care, acum 50 de ani,  au făcut posibile călătoriile aeriene supersonice civile, prin lansarea lui Concorde. Folosind DBS Superleggera ca punct de plecare și având sprijinul experților în personalizare din serviciul Q by Aston Martin, am reușit să îmbunătățim și să evidențiem subtil și simpatic unele dintre cele mai notabile caracteristici ale mașinii, păstrând în același timp eleganță, stil și o prezență rutieră brutală pentru care Aston Martin DBS este pe bună dreptate cunoscut.”

În exterior, mașina sport se distinge prin linii laterale personalizate, realizate din aluminiu solid; o livră pictată la comandă, care cuprinde culorile British Airways pe bară de acoperiș, lama aerodinamică și difuzorul din spate; acoperiș din fibră de carbon negru, cu grafica Concorde; faimosul logo „Speedmarque” al British Airways pe aripile din față; un model de aripă realizat din smalț negru; numerele de identificare ale aeronavelor Autorității Aviației Civile și plăcuțe de serie personalizate semnate de Aston Martin Lagonda, președintele și CEO-ul grupului Andy Palmer și președintele British Airways, Álex Cruz.

În plus, noua mașină are caracteristici de proiectare mai atent evaluate, create pentru a celebra realizările remarcabile ale lui Concorde. Printre cele mai importante elemente din interior se numără logo-ul Concorde de pe scaunele din față; un grafic Mach Meter brodat pe parasolarul șoferului; un headliner unic realizat din piele Alcantara, care afișează o grafică cu „boom sonic”; padele fabricate din titan provenit de la lamele compresorului Concorde; covorașe cu model Terence Conran; ecusoane cu cataramă ale centurii de siguranță realizate din aluminiu solid și praguri personalizate.

Susținut de performanța modelului DBS Superleggera, ediția limitată are un motor V12 de 5,2 litri, ce dezvoltă 725 CP și un cuplu motor de 900 Nm. Ediția DBS Superleggera Concorde are o viteză maximă de 340 km/h și atinge 100 de km/h în doar  3,4 secunde.

O parte din veniturile obținute din vânzarea mașinilor vor fi donate către Air League Trust, o organizație non-profit care îi învață pe copiii defavorizați cum să zboare și le oferă sprijin pentru a lucra în inginerie.

Noul Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition este disponibil în 10 exemplare și poate fi achiziționat prin Aston Martin Bristol.

Articole similare

Citroen a lansat noua ediție limitată C5 X Hypnos. Debutul a fost fixat pentru 2024

Mihai Morcovescu

Noul A3 Sportback 45 TFSI e – mai sportiv și mai puternic

Andrada Arsenie

“Nu știm dacă vom mai trece la Euro 7 pentru diesel”, Carlos Tavares, CEO PSA

Dan Damian

Leave a Comment