AUTOpro
Generale Motorsport Romania my love Stiri

4 zile până la debutul Red Bull Romaniacs 2016

Pe 12 iulie la Sibiu, cu deja tradiționalul Prolog din centrul orașului, se va da startul ediției din 2016 a celui mai dur raliu hard enduro din lume. Urmează apoi patru zile în munți care le vor aminti concurenților, de la toate cele cinci clase, de ce Red Bull Romaniacs are reputația unei curse în care simplu fapt că ajungi la finiș trebuie privit ca o victorie.

Actiune din timpul Prologului 2015

La clasa Gold, cea cu traseul cel mai dificil, și acolo unde sunt porțiuni pe care este greu să le parcurgi chiar și la pas, se înregistrează o prezență record. Aproape 50 de rideri au decis să își testeze limitele și să înfrunte una dintre cele mai dure zile din istoria hard-enduroului. Este vorba de joi, 14 iulie, când frecvența secțiunilor dure va fi una care îi va stoarce de energie.

Până să ajungă în off-road riderii au de trecut peste show-ul urban. Calificările pentru Prolog încep la ora 08:30 dimineața, iar primii 35 de rideri de la clasele Bronze, Silver și Gold vor concura în finalele de la ora 17:00. Traseul de pe Bulevardul Coposu din Sibiu este iarăși o operă de artă neconvențională schițată de Andy Fazekas și echipa sa, iar riderii clasei Gold vor intra prima dată în contact cu el luni, 11 iulie (ora 13:00), când vor avea o scurtă sesiune de ”recunoaștere”.

Cine va întrerupe dominația britanică?

Jonny Walker și Graham Jarvis sunt iarăși favoriți la câștigarea titlului, însă spaniolul Alfredo Gomez are șanse să întrerupă dominația britanică. Din 2011 încoace doar Jarvis și Walker au câștigat, iar dacă mai socotim și victoria lui Jarvis din 2008, atunci este clar că britanicii au cucerit Red Bull Romaniacs. Cei doi rideri din arhipelag au în total șase victorii din 12 posibile. Într-un clasament al națiunilor, Franța se află pe locul doi cu patru titluri.

Dacă Gomez va obține titlul anul acesta, noul coechipier al lui Jonny Walker de la KTM, va deveni primul spaniol care câștigă cel mai dificil raliu hard enduro din lume.

Riderii români

14 enduriști din România au decis să își măsoare forțele cu riderii veniți din alte 45 de țări (anul acesta sunt prezenți concurenți de pe toate cele șase continente locuite). Zsolt Varga și Ervin Kovacs vor concura la clasa Gold.  Dacă Zsolt este un debutant la această categorie, cel mai bun rezultat al său fiind locul 11 la Silver în 2014, Ervin Kovacs a terminat deja raliul la clasa Pro (fosta denumire a clasei Gold), iar în 2012 a izbutit chiar să ajungă la finiș cu al șaptelea timp.

Emanuel Gyenes rămâne singurul rider din lume care a concurat și a terminat toate edițiile desfășurate până în prezent. Sătmăreanul are inclusiv două victorii la clasa Expert, podium la Silver și finișuri la Pro. Din păcate, pentru că se focusează pe rally-raid fiind o prezență constantă în Dakar unde a și câștigat raliul de două ori la Maraton, nu mai are timp să se antreneze pentru duritatea traseelor de la Gold. Sportul a evoluat atât de mult în ultimii ani datorită migrării către enduro extrem a piloților din trial, încât acum nu poți participa la Gold dacă nu îți dezvolți abilități de trial.

Romeo Dunca, un endurist cu podium la clasa Expert a Red Bull Romaniacs, revine anul acesta și a decis să îi arate fiului său, Dan, ce înseamnă cel mai dur raliu hard enduro din lume. După Cristi, Dan este al doilea fiu al lui Romeo care vine să trăiască această aventură extremă. Pentru că Dan se află la prima participare, Romeo a decis să concureze alături de fiul său la clasa Bronze.

Printre riderii români care vor concura în acest an îi mai găsim pe: Marcel Butuza (podium în Dakar 2012 clasa Maraton), Alexandru Dumitrescu, Radu Sărdărescu, Răzvan Avramescu, Laszlo Szigyarto, Cristian Ionescu, Ștefan Dobrescu, Flavius Bot și Cătălin Pavel.

 

 

”Enduro for Romania”

La ediția din acest an a Red Bull Romaniacs, în cadrul proiectului „Enduro for Romania” se organizează un târg de echipament și suveniruri din lumea enduroului extrem. Fondurile strânse vor fi donate Spitalului Județean Sibiu, secțiilor de neonatologie și prematuri, pentru achiziționarea unor aparate de screening (pulsoximetre) pentru detectarea precoce a malformațiilor congenitale de cord.

„Malformaţiile congenitale cardiace sunt cele mai frecvente anomalii congenitale detectate la vârsta de nou-născut, având o incidenţă de 6-9 la 1.000 de nou-născuţi vii. Dintre acestea 17% sunt malformaţii congenitale cardiace care evoluează cu cianoză, putând fi detectate cu uşurinţă prin examen clinic. Nu toate malformaţiile congenitale cardiace prezintă simptomatologie (cianoză evidentă clinic sau sufluri cardiace) în perioada neonatală, iar scurtarea duratei de spitalizare după naştere în ultimii ani scade rata detectării acestor anomalii cardiace, crescând riscul depistării tardive, atunci când se instalează insuficienţa cardiacă şi scad considerabil şansele de supravieţuire.

Majoritatea cazurilor de malformaţii congenitale cardiace critice pot fi depistate prin examen clinic şi pulsoximetrie, confirmate prin ecocardiografie şi pot beneficia de tratament provizoriu cu prostaglandina E până la internarea într-un serviciu de chirurgie cardiovasculară învederea corecţiei chirurgicale paliative sau corective.” – Livia Ognean, Medic Primar Neonatologie

Cum te poți alătura cauzei:

Venind la Prologul Red Bull Romaniacs și achziționând ce îți place de la târgul ”Enduro for Romania”. Poți găsi echipament second-hand de care ai nevoie, suveniruri Red Bull Romaniacs, echipament și obiecte semnate de vedetele din hard enduro. Dacă nu găsești ceva pe placul tău, atunci poți dona ce sumă consideri.
Târgul ”Enduro for Romania” îl găsești în zona de acces către Prolog, cum mergi din direcția hotelului Ramada și ajungi lângă riders paddock.

Articole similare

Bosch se ocupă și de comunicarea V2M

Filip Sîrbu

Noutățile începutului de an, prezentate la Detroit

BMW a prezentat noul BMW M3 CS

Filip Sîrbu

Leave a Comment