AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Green car

PREMIERĂ MONDIALĂ: Noul van de la LEVC deschide o nouă categorie în sectorul comercial (I)

LEVC VN5

Parte a Juriului european AUTOBEST, AUTOpro a fost la premiera mondială a noului van de la LEVC care va purta numele „VN5”. Este primul van electric care folosește sistemul „range extender” pentru o autonomie de aproape 500 km!

„Este o plăcere să vă anunț în premieră mondială că noul van LEVC se numește VN5. VN vine de la van iar 5 de la capacitatea de 5 mc.” declara Joerg Hofmann, CEO-ul lui LEVC, legendara London Taxi care a fost preluată de Geely în 2013 și care a fost transformată în prima companie de taxiuri și vehicole comerciale electrice. „Adesea trebuie să explic de ce sistemul nostru este o mașină electrică deși tehnic/ legislativ suntem asimilați ca un plug-in hybrid!” ne spunea Hofmann.

Hofmann - Dan Vardie

Prin definție un plug-in hybrid are două sisteme paralele care permit aport de tracțiune la roți atât de la sistemul electric cât și de la sistemul mecanic care are un motor ICE. În cazul tehnologiei LEVC, numită „range extender”, există o baterie de 31kWh care oferă o autonomie pur EV de 102 km și o autonomie totală de 485 km. Motorul Volvo 1,5 l benzină, 3 cilindrii, este folosit exclusiv pentru a genera electricitate pentru baterie. În nici o circumstanță, motorul ICE nu transmite tracțiune la roți. Cei mai pasionați de fenomenul green își vor aminti că acesta a fost idea proiectului initial Chevrolet Volt. Însă versiunea finală a devenit un plug-in hybrid și nu extended range pentru că motorul ICE avea acces la propulsia directă/ mecanică a roților. Diferența de emisii este uriașă. Hofmann a declarat pentru AUTOpro că emisia medie de CO2 pe tot parcursul celor 485 km în regim WLTP este de 20 g CO2/ km! Este cea mai scăzută emisie de CO2 pentru un vehicol asimilat prin legislația europeană ca un plug-in hybrid!

În cazul sistemelor plug-in hybrid, legislația europeană impune testul WLTP doar în prima 100 km însă nu se prevede nimic în următoarele sute de km când respectivul vehicul rulează exclusiv pe baza motorului ICE. Este cunoscut faptul că un asemenea sistem este cel mai puțin efeicient și că majoritatea posesorilor de plug-in hybrid nu prea „trec” pe la priză – o arată toate studiile la nivel continental- preferând benzinăria!

Hofmann declară că în Londra zilnic nu mai puțin de 65.000 de van-uri diesel fac livrari de bunuri. „Este o cifră absolut devastatore ce accentuează poluarea din oraș!” Executivul LEVC arăta că odată cu creșterea e-commerce-ului, necesitatea de a livra bunuri este într-o creștere exponențială. „Asistăm la nașterea van-ului intra-urban de 1 tonă. Este o categorie complet nouă care respectă restricțiile impuse de zonele cu „Zero emisii” și permite livrări multiple depășind orice concurență” a adăugat Hofmann. AUTOpro a văzut diverse scenarii de livrări de produse în Londra în care s-au făcut comparații cu Ford Transit PHEV și Mercedes e-Vito. În orice comparație, eficiența lui VN5 a fost de la dublu în sus, o dimensiune crucială pentru un vehicul comercial.

Transit PHEV are o autonomie totală de 483 km din care 48,3 km pur EV. E-Vito are o autonomie totală –doar pur EV- de 150 km. Simularea făcută pentru o rută logistică din Londra a arătat că la o singură încărcare –de baterie și combustibil- VN5 va putea face 6 curse cu un total de 24 de livrări și mai rămâne cu 32 km autonomie. Ford-ul poate face doar 3 curse cu un total de 12 livrări în timp ce Mercredes-ul face o singură cursă și 4 livrări după care are nevoie o nouă încărcare a bateriei întrucât autonomia rămasă nu mai poate asigura o nouă cursă! Chiar și comparația timpilor de încărcare a bateriei pentru cele 3 vehicule este favorabilă lui VN5.

Articole similare

Exclusivitate națională de la Londra: am văzut și condus noul Range Rover Evoque!

Dan Vardie

Masinile electrice – tinta dezinformarilor pe Facebook

Florin Amariei

China vrea 40% vânzări electrice în 2030

Filip Sîrbu

Leave a Comment