AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

EVENIMENT: O miniserie de interviuri excepționale cu români de succes, EXCLUSIV în AUTOpro

AUTOPro - Constantin Avromescu 1

AUTOpro a luat ințiativa realizării unor interviuri în exclusivitate absolută cu câțiva români de succes în industria auto mondială. Sunt oameni care au început în business-ul local și au reușit la nivel internațional.

Echipa editorială AUTOpro a luat o inițiativă fără precedent în presa auto românească: să realizeze o miniserie de interviuri video cu români care au mâncat „salamul cu soia” al industriei auto naționale pentru a se afirma pe plan european și internațional. În 2020 avem 30 de ani de la așa numita revoluție care ne-a adus democrație și economie de piață. Business-ul auto a fost între primele care au înflorit în anii ”90, la început cu importatori pentru ca ulterior la producătorii naționali Dacia și Oltcit să vină constructori reputați , Renault la Pitești și Deawoo la Craiova, urmat ulterior de Ford.

În acești ani de început au fost mulți tineri care au dorit să facă parte din echipele acestor companii, animați de pasiunea pentru automobil. Anii ”90 rămân ca decada de entuziasm, de pasiune a tuturor celor care au îmbrățișat o meserie în domeniul auto- indiferent de sectorul de activitate, de la import, dealer, service, etc și până la presa auto! Chiar și AUTOpro a pornit în decembrie 1993, devenind martorul dezvoltării (dar și al închiderii) multor afaceri din lumea auto. După cum am fost și cei care am urmărit cariera multor nume din această industrie. Sigur că unii au reușit performanțe profesionale remarcabile în timp ce alții fie au rămas niște anonimi, fie au plecat în alte industrii. Unde au și reușit mai bine decât în cea auto.

Ce am descoperit în acești aproape 30 de ani de când suntem implicați în fenomenul auto național este că dezvoltarea profesională a unui tănăr se face în timp și presupune multă muncă, inteligență, dedicație, răbdare, curiozitate, documentare permanentă și multe altele. Am descoperit că indiferent cât de buni ar putea fi unii colegi, nimeni nu poate sări etape. Nimeni nu poate ajunge Director General peste noapte, chiar și dacă vorbim de afaceri mai mici. Dezvoltarea profesională a unui tănăr însemană mulți ani de zile de muncă, de eforturi dar și de șansă , noroc. Toate fac parte din ecuație.

Ne-am pus întrebarea câți din acești tineri din anii ”90 și 2000 au reușit nu doar să se afirme pe plan național dar să iasă din Romănia pentru a lucra la marile corporații auto? Câți au reușit să se afirme și să ocupe poziții remarcabile? Câți au plecat în alte țări să lucreze în industria auto dar au ajuns să renunțe pentru a se integra în alte industrii? Cât este de greu este pentru un român să se afirme internațional în domeniul auto? Cât de sus poate urca un român în ierarhia unui concern auto? Mergând la extrem, ne putem aștepta ca un român să devină CEO-ul unei corporații auto?

„Nciodată să nu spui niciodată!” este un solgan celebru care se potrviește și aici. Chiar dacă astăzi știm că nici un român nu ar putea ajunge CEO-ul lui Renault, PSA, VW, JLR, FCA, Daimler, BMW, GM, Ford sau orice alt nume de referință mondială, poate într-o zi se va întâmpla și acest miracol. Va fi una din acele puține zile din viață când vom fi mândrii că suntem români.

Însă până atunci, avem români care au reușit să ajungă în funcții foarte importante la nivel european la unii din cei mai importanți producători de automobile din lume. Mărturism, atenția ne-a fost atrasă de Costi Avromescu, primul român căruia o corporație i-a dedicat un comunicat de presă- Cadillac Europa – care a anuțat acum puțin timp venirea lui Costi pe poziția de Vicepreședinte, responsabil pentru vânzări. Brașoveanul Costi a plecat de la Deawoo pentru a îndeplini numeroase funcții la GM, Opel, Chevrolet până să ajungă la Cadillac Europa. El va fi primul nostru intervievat. Îl veți putea vedea video, aici pe site-ul www.autopro.ro începând de săptămâna viitoare joi 14 mai, ora 10:00 am. Este o emisiune video AUTOpro care va avea o apariție săptămânală pentru un nr mic de premiere. De ce mic? Pentru că ne-am fi dorit să facem câteva zeci de asemenea interviuri. Dar – din păcate – nu sunt prea mulți români de succes în industria auto, care să răspundă criteriilor noastre… Pe de altă parte, este un proces în continuă dezvoltare, iar noi vom urmări cu plăcere orice nou venit pe calea afirmării internaționale.

Această serie de interviuri nu urmărește să afle secretele nici unei corporații. Nu ne dorim să aflăm strategii sau produse de viitor. Este un interviu adresat unui om despre devenirea sa profesională. Ce și cum a făcut pentru a deveni ce este azi. Care au fost etapele, ce a contat în fiecare etapă, ce a învățat din fiecare etapă, ce a făcut bine și ce a greșit. Dorința noastră nu este să premărim pe nimeni ci să oferim tinerilor din ziua de azi modele de succes, modele de urmat. Această miniserie de inteviuri le va arăta acestora că industria auto reprezintă o cale de afirmare, o șansă de succes care merită urmată.

Articole similare

Toyota va produce până în 2028 automobile electrice cu autonomii de până la 1500 km

Mihai Morcovescu

Rețeaua EVconnect pentru încărcarea mașinilor electrice va depăși 500 de stații publice în 2023

Mihai Morcovescu

Tesla Model Y a fost și în septembrie cea mai vândută mașină electrică în Europa

Mihai Morcovescu

Leave a Comment