AUTOpro
AUTO pro Exclusiv

EXCLUSIVITATE: Interviu Jean Todt (III): Modalitatea prin care cumpărăm mașini se schimbă

Jean Todt Autobest 2020

Prezent la Gala AUTOBEST de la Mainz, acolo unde a fost inclus într-una dintre cele mai prestigioase galerii din domeniul auto, AUTOBEST Hall of Fame, Jean Todt, președinte al FIA și fervent susținător al siguranței rutiere a acordat un interviu în exclusivitate revistei AUTOpro, membră fondatoare a premiilor AUTOBEST.

Care sunt recomandările dumneavoastră pentru producători, în ideea de a contribui și aceștia la creșterea siguranței rutiere?

Avem o mulțime de discuții cu producătorii de mașini, în primul rând pentru că nivelul de siguranță diferă. Cumperi o mașină în Europa, are un anumit nivel de siguranță. Cumperi aceeași mașină în Columbia și deja nu mai este chiar aceeași: fără airbag-uri, fără control electronic de stabilitate. Vrem ca guvernele să impună aceste sisteme și vrem ca producătorii să nu mai producă, nicăieri, mașini fără sisteme minime de siguranță. Încă un aspect. În țările dezvoltate există ao anumită perioadă în care poți folosi mașina: 8, 10, 12 ani. Apoi, aceste mașini ajung în țările în curs de dezvoltare, total depășite la nivelul sistemelor de siguranță. Trebuie să oprim asta.

Ați spus mai devreme că suntem ostaticii propriilor telefoane mobile. În vreme ce producătorii oferă mașini tot mai sigure, în același timp acestea sunt tot mai conectate cu telefoanele noastre. Nu este contraproductiv să oferi mașini mai sigure, dar care, în același timp, ajung să distragă tot mai mult șoferul?

Da, aceasta este o problemă, dar există și soluții. Se dezvoltă tot mai mult tehnologia comenzilor vocale și avem și afișarea informațiilor pe head-up display, chiar în raza vizuală a șoferului care privește drumul, deci nu ar trebui să fie distras de acestea.

Cum reușiți, la nivelul FIA să comunicați cât mai bine măsurile de siguranță pe care ar trebui să le știe și să le aplice oricine?

În martie 2017, FIA a inițiat cea mai mare campanie de comunicare și educare, cu 18 ambasadori foarte cunoscuți la nivel mondial. De exemplu, îl avem pe Marc Marquez care îți spune să-ți pui casca, Alonso te îndeamnă să cuplezi centura de siguranță, Rosberg îți spune să nu conduci după ce bei, Nadal spune să-ți verifici pneurile înainte de a pleca la drum. Am făcut această campanie în 1.000 de orașe din 80 de țări.

Tot mai mulți producători preferă să lipsească tot mai des de la saloanele auto. Cum vi se pare această tendință?

Așa cum spuneam, modul de comunicare s-a schimbat, modalitatea prin care cumpărăm mașini se schimbă. Interesul pentru obținerea permisului de conducere s-a schimbat. Acum poți cumpăra mașini online, prin Amazon, de exemplu. Vremurile se schimbă, la fel și obiceiurile. Dacă mă întrebați pe mine, prefer vechile metode, dar eu sunt de modă veche. Acum puțin timp eram la un eveniment internațional de mașini retro. Am văzut acolo majoritar oameni de peste 50 de ani, doar ei apreciază mașinile mai vechi.

Articole similare

Exclusivitate națională: Miniserialul „Miracolul VINFAST” – Episodul 2

Dan Vardie

EXCLUSIV – Gilles Vidal, Chief Designer Renault, ne prezintă noul Renault 5 E-Tech (VIDEO)

Darius Pana

Interviu Mihai Bordeanu

Dan Vardie

Leave a Comment