AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Green car Stiri

Exclusiv: ce este în spatele succesului mașinilor electrice

În urmă cu 10 ani, atunci când Renault a introdus pe piață primul vehicul electric,  nivelul acestei industrii era foarte scăzut, iar încrederea cumpărătorilor în electromobilitate era aproape inexistentă. În 2010, piața vehiculelor electrice reprezenta 0.1% din totalul vânzărilor de automobile, iar astăzi a ajuns la o cotă de piață de 5%, a dezvăluit în excusivitate în cadrul AUTOpro Trends Emmanuel Bouvier – Commercial Director EV Renault.

În plus, vânzările de mașini electrice au avut o creștere exponențială în ultimii ani, dar cu precădere în 2017, atunci cănd tehnologia bateriilor, autonomia mașinilor și infrastructura au început să se dezvolte simțitor.  Anul acesta, deși industria auto a avut mult de suferit din cazua pandemiei de COVID-19, creșterea vânzărilor de mașini electrice a fost de 17% comparativ cu anul trecut.

Acest lucru denotă faptul că este  un moment prielnic pentru EV-uri și asta din mai multe motive. Unul dintre acestea este faptul că în mai multe țări din Europa, guvernul oferă subvenții clienților care doresc să achiziționeze vehicule electrice. În Germania, de exemplu, acest ajutor de stat poate ajunge până la 9000 de euro. Guvernul României oferă, de asemenea, până la 10.000 de euro pentru achiziționarea automobilelor „verzi”.

Un alt ingredient care ajută la dezvoltarea electromobilității este extinderea infrastructurii în Europa. Nu în ultimul rând, unul dintre cele mai importante motive este faptul că mașinile electrice au căpătat credibilitate și au devenit o alternativă viabilă la mașinile tradiționale. Acest lucru se datorează dezvoltării tehnologiilor, dar și faptului că acum EV-urile au o autonomie mult mai mare, (cel puțin dublă) față de acum 10 ani.

Cu o experiență de mai bine de un deceniu în domeniul vehiculelor electrice, Renault este acum lider pe piața electromobilității. Producătorul francez are deja foarte multă experiență în ceea ce privește o tehnologia propulsiei electrice, dar și în gestionarea bateriei, lucru care a dus la vânzarea a peste 360.000 de vehicule electrice la nivel mondial. În Europa, unul din trei EV-uri este Renault, având o cotă de piață de 40%. Producătorul francez este urmat în acest top de Tesla și de Volkswagen.

Renault este, de asemenea, lider și în sectorul de carsharing cu vehicule electrice, fiind cel mai important furnizor din această industrie, care este în continuă creștere în Europa, dar și în România. Cu  11.000 de astfel de vehicule în 2019,  producătorul francez speră să ajungă la 120.000 de EV-uri până în 2025.

Articole similare

KIA va lansa în 2025 primul său model utilitar complet electric

Mihai Morcovescu

Fabrice Cambolive, fost director la Dacia, va fi începând cu 1 februarie noul CEO al mărcii Renault

Mihai Morcovescu

Hyundai introduce echiparea N Line pe modelul de clasă mică i20

Mihai Morcovescu

Leave a Comment