AUTOpro
AUTO pro Exclusiv INDUSTRIE Interviuri Stiri

EVENIMENT Exclusiv AUTOpro. Interviu Jörgen Wulfsberg, director la CEVT: PHEV-urile au rolul lor!

interviu jorgen wulfsberg dan vardie PHEV

AUTOpro vă oferă în exclusivitate un interviu structurat în patru părți cu Jörgen Wulfsberg, director EVCS al CEVT. Dan Vardie, Chairman AUTOBEST și director AUTOpro, a obținut în cadrul discuției tete-a-tete cu oficialul CEVT o serie de informații extrem de utile.

Primul subiect abordat a fost legat de tehnologia plug-in hybrid. Întrebat de Dan Vardie de ce marea majoritate a plug-in hibridelor (PHEV) nu beneficiază de încărcare rapidă (DC fast charge), acesta reușește să lămurească aspecte esențiale care până acum nu au fost scoase la lumină.

În esență, Jörgen Wulfsberg susține că PHEV-urile au rolul lor bine determinat și acesta nu ar trebui schimbat. Viața unui proprietar de astfel de automobil nu ar trebui îngreunată prin petrecerea unui timp suplimentar la priză. Iată, însă, ce a declarat în integralitate Wolfsburg, unul dintre oamenii responsabili de atingerea unui prag extrem de important în lumea EV-urilor: posibilitatea ca mașinile electrice să se încarce wireless singure.

Momentul T0

„Când începem să realizăm designul unui nou automobil, ne imaginăm și încercăm să anticipăm cum va fi folosit acest produs de către clienți. În baza acestor predicții facem alegerile ideale cu privire la tehnologiile pe care le instalăm și ce alternative tehnologice utilizăm. Când vine vorba de PHEV-uri și vezi cum sunt acestea folosite, ești prima oară atent la echilibru. Trebuie să alegi motorul pe combustie internă ideal și o baterie care să mențină un balans ideal care să ofere avantaje atât pentru mediul înconjurător, cât și pentru utilizatorul final. (…) Apare apoi întrebarea cea mai importantă: cum va fi încărcată această mașină? Ar trebui să instalăm un port AC sau DC sau AC și DC sau doar DC? Sau ar trebui să ne axăm doar pe încărcarea wireless, așa cum am procedat noi împreună cu cei de la Momentum Dynamics?”, spune Wulfsberg în interviul acordat lui Dan Vardie.

Așa cum vă anunțam cu câteva zile în urmă, CEVT și Momentum Dynamics au reușit să implementeze cu succes încărcarea wireless și autonomă a EV-urilor. Această soluție elimină nevoia de cabluri și porturi.

Wulfsberg continuă și arată că într-un PHEV bateria nu va fi niciodată la fel de mare ca într-un BEV. Deși unele mașini, precum Lynk & Co 01, asigură o autonomie WLTP de 69 de km în regim complet electric, aceasta nu va fi la fel de generoasă ca a unui automobil pe baterii complet electric (BEV) care, așa cum am văzut recent, poate depăși un range de 800 de km dintr-o singură încărcare. „Pentru călătoriile mai lungi, proprietarii de PHEV-uri se vor baza pe motorul pe combustie internă (ICE).”, adaugă Wulfsberg.

Încărcarea AC este suficientă

„Revenind la scenariile în care PHEV-urile sunt folosite de utilizatorul final, noi am putut remarca un lucru important: cei care folosesc mașina pentru navetă cotidiană de acasă până la serviciu și înapoi, au posibilitatea ca automobilul personal să fie încărcat, pe timpul zilei, la muncă sau, pe timpul nopții, acasă. Indiferent de scenariu, aproximativ 8 ore petrecute la priză sunt mai mult decât suficiente pentru a acoperi necesarul zilnic de energie electrică pentru o propulsie fără emisii”, punctează directorul EVCS al CEVT.

Există, totuși, soluții precum cele pe care le propune Mercedes-Benz prin noul GLE PHEV. Acesta are disponibile sisteme de încărcare rapidă DC care permit acumularea a 90% din capacitatea netă a bateriei în doar 30 de minute. Jörgen Wulfsberg spune că un astfel de sistem obligă la încărcarea bateriei pentru a se asigura un nivel scăzut de emisii și o eficiență crescută a sistemului PHEV. „Dacă pleci într-o călătorie mai lungă și îți propui să o realizezi în mare parte doar cu ajutorul propulsiei fără emisii, atunci va trebui să oprești de prea multe ori. Apare disconfortul, lucru pe care clienții de PHEV nu ar trebui să-l resimtă. Acum, așadar, apare cea mai importantă decizie: tehnologiile pe care le instalăm pe mașini pentru a facilita maximizarea potențialului PHEV-urilor. Trebuie atins un echilibru care să satisfacă toate aspectele mobilității”, a mai declarat Wulfsberg.

În opinia directorului EVCS al CEVT, mașinile PHEV se adresează celor care au posibilități de încărcare multiple și pot să-și conecteze mașinile pe perioade mai îndelungate. De aceea, pentru naveta zilnică încărcarea rapidă DC nu ar fi necesară și, mai mult, ar fi în foarte puține ocazii utilă.

Este complicat să oferi încărcare rapidă DC pentru un PHEV?

Dan Vardie, Chairman AUTOBEST și director AUTOpro, continuă cu adresarea unor întrebări importante și obține un răspuns revelator. Wulfsberg răspunde și arată că „nu este foarte complicat” să oferi încărcare rapidă DC, dar apar provocări suplimentare care pot duce la creșterea considerabilă a costurilor de producție care se vor reflecta în prețul unității comercializate.

„Vorbim de o putere mai mare și trebuie să ne asigurăm că siguranța este o prioritate primară. Într-același timp, sistemul de comunicare dintre mașină și încărcător trebuie modificat astfel încât să nu apară suprasolicitarea și uzarea excesivă a bateriei. Mai mult, dacă avem atât încărcare AC, cât și DC disponibile, trebuie să ne asigurăm că extensiile se potrivesc cu portul de încărcare ales, iar acumularea de energie se face corespunzător oricând, în orice scenariu. Atât bateria, cât și încărcătorul trebuie administrate automat de sisteme speciale capabile să facă o serie importante de calcule. Apar foarte multe complicații, iar proprietarul ar fi dezavantajat printr-un cost mai mare al încărcării și prin posibile confuzii tehnice.”, a spus Wulfsberg.

Expertul mai susține că adăugarea opțiunii de încărcare rapidă DC s-ar face încă de la începutul proiectării automobilului care beneficiază și de această facilitate. Această variantă ar presupune, însă, un cost suplimentar pentru client de aproximativ 500 de euro sau mai mult.

„Totul depinde de capacitatea bateriei și accesoriile cu care se livrează automobilul. Indiferent de scenariu, costul final pentru client va fi de aproximativ 500 de euro sau mai mult. Fie că alegem adăugarea opțiunea încărcării rapide DC pe parcurs sau încă de la începutul designului automobilului, prețul final nu poate și nu are cum să rămână același”, a mai precizat Wulfsberg în interviul acordat în exclusivitate lui Dan Vardie.

AUTOpro continuă dezvăluirea unor informații importante în legătură cu PHEV-urile, așadar continuați să ne urmăriți! Jörgen Wulfsberg are mai multe răspunsuri utile pe care le vom publica în curând!

Articole similare

Piëch Automotive angajează lideri de la BMW, Porche și Tesla

Autopromag

BMW continuă dezvoltarea tehnologiei fuel cell pentru BMW i Hydrogen NEXT

Dan Damian

McLaren MSO „carbonizează” versiunea 675LT, însă doar pentru clienți selecți

Autopromag

Leave a Comment