AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Stiri

VIDEO – AUTOpro Trends: Evoluția piețelor europene a fost dictată de impactul pandemiei

Autopro Trends

În cadrul conferinței online AUTOpro Trends, organizată de site-ul juriului european AUTOBEST și de cel al revistei AUTOPro din România – eveniment la care au luat parte Cristian Milea, președintele APIA și country director Opel România, Dorian Buzea, director general DAB Auto Serv, Radu Constantinescu, realizator la Europa FM și Dan Vardie, președintele juriului european AUTOBEST și al revistei auto românești AUTOpro – au fost discutate teme importante privitoare la evoluția pieței auto europene și românești în 2020.

În contextul unei piețe auto care întâmpină mari dificultăți din cazua pandemiei și a urmărilor acesteia, înmatriculările de mașini din România au înregistrat un recul mai redus față de cel din alte state europene. Așa se face că, în luna aprilie, cele 4.321 de autoturisme înmatriculate în România au depășit valorile raportate de state importante în domenium vânzărilor de mașini precum Italia sau Spania. Chiar dacă scăderea pieței românești a fost de 50,8% în a patra lună a anului, acest recul a fost sub cel de 97,6% înregistrat în Italia sau cel de 96,5% raportat de Spania.

„Pentru prima dată în istorie, piețele din România și Marea Britanie se află la egalitate conform datelor din aprilie. Este de remarcat că, dacă la noi vorbim despre o scădere de 50%, la britanici reculul a fost de 97%. E un rezultat șocant”, a comentat Dan Vardie, președintele juriului european AUTOBEST și al revistei auto românești AUTOpro.

„Glumind, am putea spune că România a ajuns la maturitate și de aceea suntem la nivelul pieței din Regatul Unit. Dar asta rămâne doar la nivel de glumă. Scăderile din marile piețe europene sunt cauzate în special de «lockdown-ului» impus de autorități pentru a opri pandemia. Severitatea acestuia a fost în strânsă legătură cu numnărul de cazuri. Acolo unde virusul a lovit mai tare, efectele au fost mai drastice. (…) Faptul că situația din România arată mult mai bine decât în alte părți este un rezultat al faptului că industria auto din România nu a trecut printr-un «lockdown» atât de sever”, a declarat Cristian Milea, președintele APIA și country director Opel România.

„Eu cred că și modul în care se fac înmatriculările la noi a a vut un rol în rezultatul din aprilie. În state preum UK, Italia și Spania corecțiile pieței se fac aproape în timp real. Cifrele înregistrate de România în aprilie sunt un rezultat al timpului mare de înmatriculare de la noi. Astfel, corecția a fost mai lină și cred că acest fenomen va continua și în perioada următoare”, consideră Dorian Buzea, director general al dealerului auto DAB Auto Serv.

În același timp, Radu Constantinescu, realizator la Europa FM este de părere că scăderea mai ușoară din România a fost datorată și faptului că „pandemia s-a suprapus progamului Rabla. Știm că acest program are prime de casare importante. Am întrbat ascultătorii ce achiziții importante au făcut în perioada aceasta și am aflat că unii au achiziționat mașini. E drept că procesul de achiziție și înmatriculare a dirat mai mult, dar a fost făcut online. Vreau să felicit dealerii care au reușit să pună la punct metode online de vânzare”.

Mai multe mașini „verzi”

E interesant de observat și faptul că în primul trimestru au fost înmatriculate în România mai multe mașini electrice. În acest context, președintele APIA consideră că „achiziția de vehicule «verzi», electrice și hibride, face parte dintr-un trend european care nu a fost destructurat de această criză. Vorbim despre tehnologii care câștigă teren și care se adresează unor clienți care nu sunt foarte afectați de o eventuală criză”.

„Există o consultare pe care ACEA a făcut-o împreună cu toate organizațiile naționale și rezultatul a fost o luare de poziție în 23 de puncte, unul dintre acestea fiind un program european gen «Rabla». Sumele nu au fost încă stabilite, e o discuție încă deschisă. Nu știu încă nici dacă un astfel de program pan-european va suprascrie programul românesc, însă dacă va fi aplicat, acesta va aduce modificări și variantei românești a «Rabla», a mai menționat Cristian Milea.

30% din alocările pentru «Rabla» au fost utilizate

Președintele APIA a remarcat și faptul că nu există în acest an o comunicare suficientă în privința programului «Rabla» din România. „Am văsut la un moment dat o cifră conform căreia circa 32% din bugetul alocat pentru programele Rabla era deja consumat. Mi-e imposibil să spun acum dacă sunt vânzări deja realizate sau doar rezervări, însă știu ca s-a folosit peste 30% din buget. Prin urmare, în perioada următoare putem opera în baza programelor Rabla”, a explicat președintele APIA.

Înregistrarea video detaliată a AUTOpro Trends poate fi urmărită pe paginile de Facebook AUTOBEST (https://www.facebook.com/Autobest.org) și AUTOpro (https://www.facebook.com/RevistaAUTOpro) sau aici.

Articole similare

Hyundai va lansa o nouă generație pentru modelele i10, i20 și i30

Mihai Morcovescu

„Nouvelle Vague” este noua strategie Renault pentru un viitor electric al mobilității

Florin Amariei

Jaguar lansează conceptul I-PACE – primul model electric al mărcii

administrator_autopromag

Leave a Comment