AUTOpro
Analiza Stiri

România, țara în care grupul Renault are cea mai mare cotă de piață

Renault

În prima jumătate a anului 2020 grupul Renault, acționarul majoritar al Automobile Dacia, a comercializat la nivel mondial 1.256.658 de vehicule, în scădere cu 35% față de perioada similară din 2019.

Raportul grupului Renault privind vânzările de mașini din prima jumătate a anului 220 arată că, în ciuda scăderii vânzărilor, cea mai mare piață a companiei a rămas cea din Franța, acolo unde au fost comercializate 242.534 unități, corespunzător unei cote de piață de 27,2%. În același timp, deși în România, ambele mărci ale grupului – Renault și Dacia – au contabilizat 21.299 de unități, cota de piață a fost de 37%. Acest detaliu, aparent insignifiant, dovedește importanța pieței autohtone pentru grupul francez, acționar majoritar al Automobile Dacia și cel care gestionează activitățile uzinelor de pe platforma de la Mioveni, dar și a centrului tehnologic de la Titu sau al centrelor de inginerie șți design de la București.

Deși este depășită în clasamentul vânzărilor la nivel de grup ale mărcilor de vehicule Renault, Dacia, Lada, Alpine, Samsung și Jinbei de 13 alte piețe precum cele din Rusia (192.158 unități), Germania (80.421 unități) sau China (70.732 unități), România este statul în care grupul francez are cea mai mare cotă de piață din lume. Doar pe piața rusă (30,2%), Renault se apropie de cota din România.

Un alt detaliu important din raportul comercial Renault pentru perioada ianuarie – iunie 2020 este dependența grupului de piața europeană. În cele șase luni trecute din 2020, mai bine de jumătate (623.854 unități) din totalul de 1.256.658 vehicule comercializate au fost tranzacționate în Europa.

„Lumea a trecut printr-o criză fără precedent, cu un impact major asupra activității noastre. Imediat ce a început redresarea, uzinele și rețelele noastre de vânzări s-au mobilizat rapid pentru a răspunde nevoilor clienților noștri, cererea fiind susținută în iunie prin măsuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intrăm în cea de-a doua jumătate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfăcător, o mai bună poziționare a prețurilor pe întreaga gamă și o nouă ofertă hibridă E-TECH, care este unică în segmentul său și deja foarte bine primită”, a declarat cu ocazia prezentării rezultatelor comerciale Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director de vânzări și marketing al grupului Renault.

Articole similare

NOUL JAGUAR XF: ELEGANT, LUXOS, CONECTAT

administrator_autopromag

Fiat Panda își schimbă numele în Pandina și primește o serie de actualizări

Mihai Morcovescu

Tesla Semi: producția în masă a camionului electric va demara la sfârșit de 2024

Mihai Morcovescu

Leave a Comment